چه رنگی آرایش کنم؟

چه رنگی آرایش کنم؟

چه رنگی آرایش کنم

یکی از رایج ترین سوالاتی که از مشتریان می پرسم این است که “چه رنگی؟ آرایشباید بپوشم؟» این می تواند برای کرم پودر، رژگونه، سایه چشم، رژ لب و انواع محصولات آرایشی اعمال شود. برای بیشتر مصرف‌کنندگان، این تردید وجود دارد که کدام رنگ با رنگ چهره یا ویژگی‌های آن‌ها هماهنگی بیشتری دارد. بدتر از همه، ما اکنون در روزگاری زندگی می کنیم که گزینه های رنگی بیشتری نسبت به قبل وجود دارد. اینترنت مملو از ویدیوهایی از وبلاگ نویسان و ستاره های وب با استفاده از رنگین کمان است پالت هاپر از سایه های تکنیکالر و رژگونه. جای تعجب نیست که ما غرق شویم. اما قبل از اینکه جستجوی خود را رها کنید، اجازه دهید یک درس اساسی در مورد تئوری رنگ به شما بدهم و چرخ رنگ برای آرایشکه ممکن است روند را ساده کند.

اصول اولیه

برای شروع، ما می خواهیم اصطلاحات خود را درک کنیم. هنگامی که ما در حال انتخاب یک آرایشرنگ، ما می خواهیم برخی از ویژگی های آن رنگ را تشخیص دهیم. از نظر فنی، رنگ دارای سه ویژگی متمایز است: رنگ، اشباع و عمق.

  • رنگ رنگ واقعی چیست، قرمز، آبی، قهوه ای و غیره. هنگامی که ما انتخاب می کنیم کدام رنگ برای ما مناسب تر است، ابتدا می خواهیم در نظر بگیریم که چه رنگ هایی در پوست، مو و چشم خود داریم. به عنوان مثال، افرادی که موهای بلوند و چشم‌های آبی دارند، در سایه‌های طلایی و قهوه‌ای ظاهر خوبی دارند. اگر پوست شما سرد یا صورتی است، احتمالاً با رژگونه و رژ لب صورتی ملایم خوب به نظر می رسید در حالی که افرادی که پوست برنزه و چشمان قهوه ای دارند با سایه چشم های خاکستری، نقره ای و آبی خوب به نظر می رسند.
  • اشباع شدت رنگ چقدر است رنگ های بسیار اشباع شده به خوبی برای ظاهری چشمگیر کار می کنند در حالی که رنگ های اشباع کم ملایم تر به نظر می رسند. برای مثال، برای ظاهر طبیعی، رژگونه صورتی در روز، رژگونه ای می خواهیم که خیلی اشباع نباشد. در حالی که ما معمولاً می خواهیم رژ لب قرمزی که در عصر استفاده می شود، اشباع زیادی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که یک رنگ بسیار اشباع شده است به این معنی نیست که تیره خواهد بود. این فقط در برابر تن پوست شما شدید یا روشن خواهد بود.
  • عمقالبته به معنای روشن یا تیره بودن رنگ است. هنگام انتخاب عمق رنگ آرایش، مهم است که عمق پوست خود را در نظر بگیرید. برای رنگی که خیلی روشن است ممکن است ظاهر نشود در حالی که رنگی که خیلی تیره است ممکن است دراماتیک تر از آنچه می خواهید به نظر برسد.

هنگام انتخاب رنگ‌هایی که به خوبی با ویژگی‌های ما سازگار هستند، معمولاً به پوست، چشم‌ها و رنگ موی خود نگاه می‌کنیم تا مشخص کنیم چه چیزی بهتر عمل می‌کند. ما این امکان را داریم که از رنگ هایی مشابه ویژگی های ما استفاده کنیم – تک رنگ، یا استفاده از رنگ هایی که مخالف رنگ ویژگی های ما هستند – متضاد. برای کمک به درک ما، به چرخه رنگ نگاه کنید. رنگ‌های طرف مقابل چرخه رنگ متضاد هستند و رنگ‌هایی که مطابقت دارند تک رنگ هستند.

چرخ رنگ برای آرایش

بیایید نگاهی دقیق تر به چرخ رنگ برای آرایش بیاندازیمپ.از نظر تاریخی تصور می شد که سایه چشم آبی باعث می شود چشم ها آبی تر به نظر برسند، اما در واقعیت، ما متوجه شدیم که رنگدانه یک سایه چشم آبی به ناچار آبی تر خواهد بودn چشم ها در نتیجه باعث می شوند چشم در مقایسه با آبی کمتر دیده شود. ما متوجه شدیم که رنگ هایی مانند نارنجی، طلایی و مسی برای تضاد با آنها بهترین هستند چشم آبیس ساختن آنها رادر مقایسه آبی تر به نظر می رسند به همین ترتیب، چشم سبزس زمانی که با بنفش تقویت شده باشد بیشتر سبز به نظر می رسد. چشمان قهوه ای اغلب گیج کننده هستند زیرا آبی نزدیکترین نقطه مقابل قهوه ای است. در واقعیت، چشم قهوه ای وقتی با رنگ های سرد مانند خاکستری، پلاتینیوم یا نقره ای تقویت شود، به همان اندازه زیبا به نظر می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام سایه چشم با رنگ چشم شما بهتر به نظر می رسد، نحوه انتخاب بهترین سایه چشم برای هر رنگ چشم را بررسی کنید.

با تمام این اطلاعات بیان شده، مهم است که بدانید برای اینکه چشمانتان خوب به نظر برسد، لازم نیست این رنگ ها را بپوشید. ما متوجه شده‌ایم که سطوح مختلف رنگ گوشت، قهوه‌ای ملایم و رنگ‌های قهوه‌ای خنثی در بیشتر رنگ‌های چشم زیبا به نظر می‌رسند. به عنوان مثال، من عاشق استفاده از ما هستم Sweet Spot Eyeshadow Trio، کیت طبیعی مات یا کیت سایه چشم در روز روی هر رنگ چشم اینها جهانی هستند پالت ها.

اصلاح قبل از بهبود

حالا که فهمیدیم گزینه های رنگی ما چیست، ممکن است بخواهیم کاوش رنگ های جدید را شروع کنیم. اما قبل از اینکه ظاهر خود را بسازیم و رنگ‌هایی را که می‌خواهیم انتخاب کنیم، ابتدا باید نگاهی انتقادی به چهره خود بیندازیم و مطمئن شویم که به درستی هرگونه تغییر رنگی را که نمی‌خواهیم اصلاح می‌کنیم. من مشتریان زیادی داشته ام که به من گفته اند که نمی توانند سایه چشم بنفش بپوشند، زیرا سیاهی دور چشم آنها را نمایان می کند. پاسخ من به آن این است که “شما از چه کانسیلری استفاده می کنید؟” اگر به درستی حلقه های تیره را اصلاح نکنید، هیچ سایه ای خوب به نظر نمی رسد. این یکی دیگر از عناصر مهم در تئوری رنگ است.

اگر تغییر رنگ داریم برای رفع مشکل نیازی به آرایش صحنه یا کانسیلر سنگین نداریم. ما هوشمندتر کار می کنیم، نه سخت تر – دارای آرایش اصلاح کننده رنگ. اگر در اطراف چشم‌ها یا گونه‌هایتان قرمزی وجود دارد، از یک کانسیلر با پایه زرد استفاده کنید دایره شماره 1 را حذف کنید یا یک زیرسازی مبتنی بر زرد مانند سینا گرم قطعا قرمزی را خنثی می کند. اگر دایره های خاکستری، آبی یا بنفش دارید، از کانسیلر هلویی مانند استفاده کنید روشنگری 1 یا Enlighten Plus برای خنثی کردن تاریکی این همچنین برای هایپرپیگمانتاسیون عالی عمل می کند. از اینکه چقدر راحت تر می توانید تغییر رنگ را بپوشانید شگفت زده خواهید شد. هنگامی که رنگ پوست شما یکنواخت شد و حلقه های تیره شما پوشانده شد، می توانید هر رنگ رژگونه یا سایه چشمی را انتخاب کنید بدون اینکه نگران این باشید که این مشکلات را آشکار کنید.

اگر تمام صورت شما قرمزی طبیعی زیادی دارد و نمی خواهید سعی کنید آن را بپوشانید، از برنزه کننده طلایی مانند استفاده کنید. پس برنز 2 یا مونگلو تا نرم شود سپس قرمز شود. به همین ترتیب، اگر پوست شما بسیار کم رنگ یا طلایی است، برنزه‌ای مانند هلویی یا صورتی را امتحان کنید پس برنز 1 یا طلوع رز. این رنگ‌های متضاد می‌توانند به خنثی کردن ته‌رنگ شما و افزایش رنگ چهره شما کمک کنند.

دراماتیک در مقابل طبیعی

چالش دیگری که می بینم مصرف کنندگان با آن روبرو هستند این است که آیا می توانند از ظاهر دراماتیک دور شوند یا خیر. بنابراین بسیاری از ما به رنگ‌های ملایم، بی‌صدا و طبیعی پایبند هستیم، زیرا فکر می‌کنیم نمی‌توانیم از درام فرار کنیم. من نمی توانم به شما بگویم که چند زن ملاقات کرده ام که دارای 5 رژ لب همرنگ از یک دسته از مارک های مختلف هستند. برای همیشه به دنبال قهوه ای صورتی عالی. ما یک بار یک رنگ را می پوشیم و چند تعریف می کنیم و بعد فکر می کنیم این همان چیزی است که قرار است بپوشیم در حالی که در واقعیت، ما قادر به تنوع بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنیم هستیم. توصیه من این است که به واحد رژ لب بروید، چشمان خود را ببندید، رنگی را انتخاب کنید و برای روز استفاده کنید. به خودتان نگاه نکنید و با ظاهر عادی خود مقایسه کنید. طوری به خود نگاه کنید که انگار غریبه ای هستید که در خیابان با آنها آشنا شده اید. ممکن است خودتان را شگفت زده کنید! و از امتحان کردن مقداری قرمز نترسید.

هرگز تنها

ما می دانیم که داشتن گزینه های بسیار زیاد می تواند طاقت فرسا باشد، اما به یاد داشته باشید که شما هرگز تنها نیستید. در جین ایردیلما شرکای حرفه ای در سرتاسر جهان داریم که می توانند رنگ با پوست شما مطابقت داشته باشند و محصولات متنوعی را توصیه کنند که به خوبی با پوست شما کار می کنند. و اگر نمی خواهید به صورت فیزیکی وارد هر مکانی شوید، ما یک تیم عالی از مشاوران زیبایی داریم که این کار را انجام می دهند برای چت در دسترس است روی تلفن یا رایانه شما در تماس با ما دریغ نکنید. ما امیدواریم که از کشف رنگ های خود لذت ببرید!

منبع: https://janeiredale.com/blogs/makeup-blog/what-color-makeup-should-i-wear-color-theory-simplified