لیست قیمت پردازنده ۱۰ مرداد ایمالز

ضمنا در مقاله چگونه مشخصات کامپیوتر خود را بفهمیم نحوه فهمیدن مشخصات سی پی یو به طور کامل توضیح داده شده است. در صورتی که گیمر هستید و به دنبال بهترین پردازنده های بازار در سال 2023 برای گیمینگ هستید، لیست زیر را ببنید. این مدل ها بهترین CPU برای گیمینگ هستند و اگر صرف نظر از قیمت و موجودی موفق به تهیه آنها شوید، بهترین انتخاب ممکن را داشته است.

هرچند معمولاً جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل و AMD بهترین هستند، اما لزوماً ارزش خرید آنها بیشتر از CPUهای نسل قبل نیست. برای نمونه در نسل Ryzen 7000 به دلیل جدید بودن پلتفرم، شما به یک مادربرد جدید سوکت AM5 و ماژول‌های حافظه DDR5 نیاز دارید که دست کم برای سیستم‌های تا میان رده، مقرون به صرفه نیست. سی پی یو در هسته مرکزی خود دستورات را از یک برنامه یا اپلیکیشن خوانده و با انجام محاسبات آن را اجرا می کند. در حقیقت CPU اطلاعات را از RAM خوانده (Fetch می‌کند)، دستورات را رمزگشایی(Decode) کرده و به وسیله بخش هایی که با آنها در ارتباط است فرمان ها را اجرا(Execute) می کند. CPU از نظر واژه شناسی، یک علامت اختصاری و مخفف عبارت Central Processing Unit است که در فارسی، به آن واحد پردازدش مرکزی گفته می‌شود.

ابعاد CPU بستگی به نوع آن دارد و ممکن است
سی پی یو ها در ابعاد و اندازه های مختلفی باشند. متاسفانه قیمت و موجودی پلتفرم های AMD عمدتاً ضعیف تر از اینتل است و ارزش خرید پایین تری دارند، به همین دلیل بیشتر پردازنده های اینتل پیشنهاد می شود. ترکیب پردازنده G6405 اینتل با یک مادربرد H510  یک انتخاب بسیار اقتصادی و با ارزش است. لطفاً توجه داشته باشید که نسل‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر نیز در دسترس هستند، اما در مقایسه با Pentium G6405، ارزش خرید کمتری دارند.

مدل های پر فروش شرکت اینتل

پردازنده‌های Core i5 و Core i7 از شرکت اینتل و پردازنده‌های Ryzen 5 و Ryzen 7 از شرکت AMD گزینه‌های عالی این دسته بندی به شمار می‌روند. همچنین با استفاده از برخی نرم افزارها می‌‌‌توانید سرعت CPU  کامپیوتر را افزایش دهید. البته با تکنولوژی‌هایی مثل هایپرتریدینگ (Hyper Threading) یک هسته، خود به جندین هسته مجازی تقسیم می‌شود. برای مثال پردازنده‌های i5 دو هسته‌ای اینتل، با استفاده از این تکنولوژی به چهار هسته مجازی تقسیم می‌شوند.

نظر شما چیست؟ لغو پاسخ

این پردازنده از سری Ryzen 3 است که از معماری Zen+ (Pinnacle Ridge) همراه با سوکت AM4 استفاده می‌کند. Ryzen X، با چهار هسته و پشتیبانی از حداکثر هشت رشته پردازشی، استاندارد جدیدی را در CPUهای ارزان قیمت ایجاد کرده و به گیمرها امکان می‌دهد، با هزینۀ کمتر، عملکرد خوبی نسبت به Ryzen 5 داشته باشند. در مثال قبل، اگر CPU قابلیت پردازش چند رشته‌ای داشته باشد، ابتدا مقدار ذخیره شده برای حجم صدا را تغییر می‌دهد، سپس رشته را عوض کرده و تصویر مربوط به افزایش صدا را فراخوانی می‌کند.

  • البته، افزایش آن ها لزوما به معنی افزایش سرعت پردازش هسته نیست چرا که خیلی از چیپ ها با وجود تعداد هسته بالا ولی از پردازش موازی استفاده نمی کنند.
  • پیشوندی که برای پردازنده گوشی در نظر گرفته شده است U به معنی فوق کم مصرف، HQ به معنی عملکرد الای گرافیکی و HK  به معنی قابلیت اورکلاک است.
  • AMD Ryzen 3 PRO 4350G یک پردازنده ۴ هسته‌ای است که به دلیل وجود تکنولوژی AMD Simultaneous Multithreading (SMT)، تعداد هسته به طور موثر دو برابر شده و به ۸ رشته می‌رسد.
  • در صورتی که به دنبال سریع‌ترین پردازنده گیمینگ دنیا می‌گردید، باید فقط سراغ Core i K اینتل بروید.
  • ضمنا در مقاله چگونه مشخصات کامپیوتر خود را بفهمیم نحوه فهمیدن مشخصات سی پی یو به طور کامل توضیح داده شده است.