قیمت الکترود جوشکاری آما + قیمت الکترود میکا آهن آنلاین | foulka

الکترودهای اکسیدی از پوشش شیمیایی شامل منگنز، سیلیکات و اکسید آهن ساخته شده است. این نوع الکتردها هم با جریان DC و هم با جریان foulka AC کار می‌کنند. از دیگر مزیت‌های این نوع الکترود می‌توان موارد زیر را نام برد. الکترودهایی که عدد 1 به عنوان آخرین علامت بر روی کد آن ها حک شده است، قابلیت جوشکاری با دو جریان AC و DC را دارند. جوش ایجاد شده با این نوع الکترودها صاف بوده و فقط در شکاف ها کمی مقعر است. مزیت مهم الکترود روتیلی با پودر آهن در این است که شروع جوشکاری بسیار آسان بوده و پاشش جوش ناچیز است.

قیمت الکترود میکا

الکترود هایی با میزان ضریب پوشش (تقسیم ضخامت لایه فلاکس بر روی مغزی الکترود) 1.45 را روکش متوسط می گویند. از مهمترین الکترودهای رتیلی می توان به E6013، E7014، E7024 اشاره کرد. به دلیل امکان یونیزه شدن اکسید تیتانیوم می توان از الکترودهای رتیلی با جریان برق متناوب نیز استفاده کرد. از الکترودهای سلولزی می توان هم با جریان برق یکنواخت و هم متناوب استفاده کرد.

ب)انواع الکترودهای جوشکاری بر اساس ضخامت پوششی

قیمت الکترود جوشکاری آما + قیمت الکترود میکا آهن آنلاین | foulka

پروفیل ها از نوع فولاد کم کربن هستند و برای جوشکاری آنها باید از اکترود هایی با ضخامت کمتر ۱ اینچ باید استفاده کرد. گاهی اوقات ممکن است به خاطر بالا بودن دما و یا ایجاد اختلال در دما دستگاه جوش الکترود به نقطه مورد نظر جوشکاری بچسبد. برای جلوگیری از این کار علاوه بر کنترل دما باید از سیستم خنک کننده دما مناسب استفاده کرد. علاوه بر آن سطح روی ورق یا قطعه و نوک جوش را تمیز می کنیم.

نقش پوشش الکترود در جوشکاری

در ساخت این نوع از الکترود از موادی مانند اکسید‌ها، کربنات منگنز، آهن و همچنین مقادیری سیلیسیم استفاده می شود و به خاطر این ترکیبات سرباره حاصل از جوش از خواص اسیدی برخوردار است. از الکترود آهن در جوشکاری فلزات مقاوم و همچنین ایجاد جریان الکتریکی استفاده می شود. جنس این الکترود از فلز آهن است و از روکش هایی از جنس آهک، سلولز، اکسید سدیم، خاک رس و آزبست تشکیل شده است.

قیمت فروش الکترود جوشکاری بر اساس نوع، جنس پوشش، روش تولید و… متفاوت است. بنابراین در زمان خرید این محصول بر اساس هر یک از فاکتورهای نام‌برده، قیمت فروش الکترود جوشکاری متغیر خواهد بود. از طرفی مواد اولیه و قیمت آن‌ها در بازار نیز در تعیین قیمت نهایی فروش الکترود جوشکاری موثر است. به هر حال برای اطلاع دقیق از قیمت این محصول با شهر مفتول در ارتباط باشید. پس از این دو عدد، عدد بعدی، به معنای موقعیت ساخت و تولید الکترود است.

  • در انجام جوش های لب رو لب یا جوش های ورق نازک فلزی برای تشکیل جوش، فلز اضافی کمی لازم است.
  • بعلت خواص مکانیکی عالی و نفوذ کافی این الکترودها در جوشکاری پاس ریشه اتصالات به کار می روند و همینطور برای جوشکاری های سرازیر به علت سرعت منجمد شدن مذاب جوش قابل استفاده هستند.
  • الکترود، یک سیم فلزی است که برای اتصال دو قطعه فلزی به وسیله جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.
  • چنانچه علامت چهارم یا آخر صفر باشد کاربرد استفاده از این الکترودهای جوشکاری تنها با جریان مستقیم برق یا DC و با قطب معکوس می  باشد.