الهام – آمدئو مودیلیانی | لیزا الدریج

الهام - آمدئو مودیلیانی |  لیزا الدریج

وقتی بزرگ شدم واقعاً به طراحی چهره‌ها و استفاده از بهترین (و گران‌ترین) آرایش مادرم برای رنگ‌آمیزی آن‌ها علاقه داشتم. به مردم گفتم وقتی بزرگ شدم قرار است هنرمند شوم، اما بعداً متوجه شدم که می‌توانم به جای آن یک آرایشگر باشم. . وبقیه ماجرا تاریخ است. اگرچه من بخش زیادی از عمرم را صرف “نقاشی چهره” کرده‌ام، هنوز هم برای پرتره‌های خوب قدردانی و قدردانی دارم.

فردا گالری هنر تیت مدرن در لندن، نمایشگاه جامع هنرمندی را که پرتره‌اش واقعاً روح اوایل قرن بیستم پاریس را تسخیر کرده است، رونمایی خواهد کرد… Amedeo Modigliani (1884–1920). آثار او پرتره را مدرن کرد و نقاشی‌ها، طراحی‌ها و مجسمه‌های نمادین او – همگی صورت‌های زاویه‌دار و کشیده و چشم‌های بادامی شکل – فوراً قابل تشخیص هستند.

او علیرغم اینکه بیشتر به عنوان یک نقاش شناخته می شد، در اوایل کارش بر مجسمه سازی تمرکز کرد. متاثر از هنر آفریقا و کنستانتین برانکوزی که در سال 1909 با او آشنا شد. (برانکوزی مجسمه‌ساز مورد علاقه من است – می‌توانید در اینجا بخوانید چرا من او را دوست دارم.) مودیلیانی سرهای سنگی بسیار شیک، با بینی‌های دراز و دهان‌های ریز را خلق کرد. که می توانید در یکی از اتاق های نمایشگاه تیت ببینید.

او از کودکی به بیماری سل مبتلا شد و زندگی کوتاه اما پر حادثه ای داشت. من عاشق این نقل قول در نامه ای هستم که او در ۱۷ سالگی به دوستش اسکار گیگلیا نوشت…

“همیشه صحبت کنید و به پیشروی ادامه دهید. مردی که نمی تواند جاه طلبی های جدید و حتی یک فرد جدید را در درون خود بیابد. . . مرد نیست.»

او هنرمندی پیشرو بود که در زمان خود مرزها را جابجا کرد.

نمایشگاه تیت در 23 نوامبر (تا 2 آوریل 18) افتتاح می شود و طیف گسترده ای از آثار نمادین و کمتر شناخته شده او را به نمایش می گذارد. اطلاعات بیشتر در مورد بلیط ها و ساعات بازگشایی اینجا.

برای جشن افتتاحیه، من سه جفت بلیط برای اهدای این نمایشگاه شگفت انگیز دارم، برای اینکه بدانید چگونه برنده شوید، به اینستاگرام من بروید. اینجا (شرایط و شرایط اعمال می شود، آنها را اینجا بخوانید). *** مهلت این رقابت به پایان رسیده است ***

تصاویر از بالا

1. برهنه خوابیده روی کوسن سفید (1917)

2. (از چپ به راست) پرتره ژرمن سورواژ (1918)، راشل اوسترلیند (1919) مارگریت (1916)،
زن ایتالیایی (1917)، L'Algerienne (1916)، موهای سیاه (دختری جوان با موهای تیره نشسته) (1918)
برهنه نشسته (La belle romaine) (1917)، زن با لباس زرد (1918)، برهنه خوابیده روی کوسن سفید (1917)



منبع: https://www.lisaeldridge.com/blogs/articles/inspiration-amedeo-modigliani