نکات آرایشی – نحوه آماده سازی و آماده سازی فوق العاده چرب و کلاه دار…

How to Prep Eyelids for Eye Makeup Application

این یک فرضیه و واقعیت کلی است که آماده سازی و پرایمینگ کافی پوست برای بهبود کاربرد کرم پودر و ماندگاری آن ضروری است. برای اطمینان از ماندگاری کرم پودر شما (و هر چیز دیگری که در بالای آن وجود دارد) در تمام طول روز، صرف زمان برای آماده سازی پوست می تواند تفاوت را ایجاد کند. از طرف دیگر، آرایش چشم در فضای آماده سازی و پرایمینگ به هیچ وجه چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، اما باید. اغلب پیچیده‌ترین و زمان‌برترین مرحله آرایش، چشم‌های دودی، خط بالدار، یا یک چشم برنزی به خوبی ترکیب شده، بسیار بیشتر از کشیدن یک رژ لب قرمز ساده طول می‌کشد. همانطور که به ایجاد یک خط تمیز و شفاف یا ترکیب کردن یکپارچه سایه چشم خود توجه می کنید، ارزش آماده سازی پلک های خود را نیز دارد. ممکن است یک قدم غیر ضروری به نظر برسد، اما می تواند تفاوت را ایجاد کند.

نحوه آماده سازی پلک برای آرایش چشم
ورق روغن بلاتینگ برای پلک

تمیز کردن و آماده سازی

1. تمیز کردن: تمیز کردن پلک ها قبل از آرایش چشم مرحله ای است که همه می توانند از آن بهره مند شوند. با تمیز کردن ملایم پلک ها با آب میسلار یا پاک کننده آرایش چشم بدون روغن شروع کنید. این کار به از بین بردن چربی های اضافی روی پلک های شما که در طول روز یا در طول شب جمع شده اند کمک می کند و یک پایه صاف و تمیز برای آرایش چشم شما ایجاد می کند. بسیار مهم است که در این مرحله از روغن پاک‌کننده یا پاک‌کننده آرایش چشم دوفاز خودداری کنید زیرا احتمالاً لایه‌ای چرب روی پلک‌ها باقی می‌ماند. آرایش چشم به اندازه کافی روی پلک هایی که دارای اثری از چربی هستند نمی چسبد، و احتمال لیز خوردن و سر خوردن آن در همه جا بیشتر است.

2. BLOT: پس از تمیز کردن پلک ها، به خصوص اگر پلک های فوق العاده چرب یا چشم های کلاه دار دارید، پلک ها را با ورقه روغن بلاتینگ “بلوت” می کند. لکه کردن پلک ها با استفاده از ورقه روغن زنی مانند لکه کردن پوست شما با از بین بردن هر گونه اثری از رطوبت عمل می کند و یک پایه خشک عالی برای آرایش چشم شما ایجاد می کند.

نحوه استفاده از پرایمر چشم برای سایه چشم
نحوه پرایم کردن پلک های چرب

PRIME & SET

3. آماده سازی آرایش چشم PRIME در درجه اول با یک پرایمر ساده چشم مرتبط است، و قطعاً این گام کلیدی برای اطمینان از اینکه سایه چشم شما صاف اعمال می شود و در تمام طول روز (و شب) بدون چروک یا لکه ماندگاری است. پس از ایجاد یک پایه تمیز، مقدار کمی پرایمر سایه چشم را به آرامی روی پلک ها بزنید. با استفاده از 1 تا 2 نقطه کوچک از محصول روی پلک ها شروع کنید و قبل از اینکه اجازه دهید “خشک شود” محصول را به آرامی با انگشت خود به داخل ضربه بزنید (یا از یک برس کوچک مصنوعی استفاده کنید). مهم است که از محصول بیش از حد استفاده نکنید، زیرا هر چه محصول بیشتری روی پلک ها استفاده شود، احتمال ایجاد چین و چروک بیشتر می شود. علاوه بر این، مطمئن شوید که از یک پرایمر مخصوص سایه چشم استفاده می کنید. کانسیلر ممکن است راهی آسان و هک آرایش ساده به نظر برسد، اما کانسیلرها اغلب مملو از موم‌ها، روغن‌ها و سایر مواد نرم‌کننده هستند که باعث ایجاد لغزش بیش از حد برای چسبیدن سایه چشم و خط چشم می‌شوند.

4. SET: “تنظیم” پرایمر پلک شما می تواند جهان را برای قدرت ماندگاری سایه چشم شما تغییر دهد. دقیقاً مانند این که فونداسیون و کانسیلر را باید با یک پودر ست کرد تا محصول را «قفل» کند و هر گونه چربی و چربی اضافی را از بین ببرد، در مورد پرایمر چشم شما نیز باید گفت. پس از استفاده از پرایمر و اجازه امتحان کردن آن، از یک برس کوچک کرکی استفاده کنید تا مقدار کمی پرایمر مات کننده را به آرامی روی پلک های خود فشار دهید. ست کردن پلک ها با پودر باعث قفل شدن پودر می شود و پایه ای صاف برای سایه های پودری شما ایجاد می کند. استفاده از پودر رنگ پریده نیز هرگونه تغییر رنگ را کاهش می دهد و شدت هر سایه را افزایش می دهد.

پرایمر سایه چشم حجاب ساعت شنی

پرایمرهای تاپ سایه چشم

پایه سایه چشم NARS Smudge Proof Pro Prime

این پایه سایه چشم که اغلب به عنوان جام مقدس پرایمرهای سایه چشم در نظر گرفته می شود، هم در تنوع رنگی و هم شفاف موجود است و یک پایه کمی چسبنده برای گرفتن سایه چشم ایجاد می کند. برای پلک های چرب و کلاهدار بسیار عالی است، سایه چشم ساعت ها بدون نشان دادن هیچ نشانه ای از چین و چروک ماندگاری دارد.

پرایمر سایه چشم حجاب ساعت شنی

این پرایمر سایه چشم، پرایمر پرفروش‌ترین پرایمر صورت حجاب معدنی ساعت شنی (یکی از بهترین پرایمرها برای پوست فوق‌العاده چرب) برای چشم، جنبه‌های مات‌کننده فوق‌العاده را با طیف وسیعی از مواد مرطوب‌کننده ترکیب می‌کند تا اطمینان حاصل شود که محصول به راحتی اعمال می‌شود، و پایه‌ای صاف و بدون هیچ گونه‌ای ایجاد می‌کند. پوسته پوسته شدن این پرایمر فوق العاده برای پلک های چرب و چشم های کلاه دار، پایه ای فوق العاده برای سایه چشم و خط چشم با تمام فرمول ها می سازد.

پایه سایه چشم تارت لوازم آرایشی و بهداشتی

گلدان‌های رنگ MAC عموماً به یک محصول دوگانه سایه چشم/پرایمر شهرت دارند، اما پرایمر قفل درب Tarte گزینه بهتری است اگر به دنبال قدرت ماندگاری هستید. در حالی که گلدان های رنگ MAC ممکن است رنگدانه بالایی داشته باشند، آنها همچنین فوق العاده کرمی هستند و گاهی اوقات مستعد چروک شدن هستند. تارت بهترین پرایمر سایه چشم طولانی مدت را با پایه خنثی کننده رنگ ترکیب می کند که به راحتی سایه ها را گرفته و برای شدت رنگ کامل نگه می دارد.

سایر گزینه‌های قابل توجه: معجون پرایمر پوسیدگی شهری، پرایمر چشمی Wander Beauty Smooth Sailing 360 درجه، پرایمر چشم ELF Cosmetics Shadow Lock

داستان و عکاسی: Evangeline

(منبع: makeuptips.digital)

منبع: https://makeuptips.digital/post/623572311564582912