نکات آرایشی – “آیا می توانید از سرم و روغن استفاده کنید؟” نحوه لایه بندی سرم …

Facial Oils, Serums, and Moisturizer Texture

علاقه مندان به مراقبت از پوست اکنون بزرگترین مجموعه ای از گزینه ها را دارند که تا به حال دیده شده است، اما این می تواند اوضاع را کمی پیچیده کند. اولین قدم برای ایجاد یک روتین مراقبت از پوست موثر، یافتن محصولات مناسب برای نوع پوست شما است، اما برای اینکه واقعاً بهترین نتایج را به دست آورید، درک ترتیب کاربرد و نحوه ترکیب مواد مختلف بسیار مهم است.

در چند سال گذشته سرم‌ها و روغن‌ها اغلب در یک دسته ذکر شده‌اند، صرفاً به این دلیل که بیشتر سرم‌ها بر پایه آب هستند، بنابراین بسیاری از مردم روغن‌های صورت را سرم‌های روغنی می‌دانند. اما بیایید نگاهی به تفاوت این دو درمان بیندازیم.

روغن های صورت، سرم ها و بافت مرطوب کننده

در حالی که ما مرطوب‌کننده‌هایی را انتخاب می‌کنیم که مناسب نوع پوست‌مان هستند، انتخاب سرم معمولاً مربوط به نیازهای قریب‌الوقوع پوست ما است، مثلاً مبارزه با لک‌ها یا کاهش خطوط ریز. افزودن روغن صورت پس از آن اغلب در صورت خشکی ناشی از عوامل داخلی یا خارجی توصیه می شود. افزایش سطح رطوبت در پوست شما، پایه لازم برای دستیابی به پوستی سالم و درخشان را تشکیل می دهد.

مهم ترین تفاوت بین سرم ها و روغن ها به ترکیب فرمول ها برمی گردد. سرم ها محصولاتی هستند که با غلظت بالایی از مواد فعال و وزن مولکولی کم برای نفوذ عمیق به پوست فرموله شده اند. این در اصل مکملی برای پوست شما است که مواد قدرتمندی مانند آنتی اکسیدان ها، اسیدها و پپتیدها را در لایه های عمیق تر پوست برای نتایج هدفمندتر رسوب می دهد. به همین دلیل بهتر است آنها را تا حد امکان نزدیک به پوست نگه دارید و معمولاً بعد از مرحله پاکسازی و تونینگ از سرم ها استفاده می کنیم. یک نکته خوب برای حداکثر نتیجه این است که پس از استفاده از سرم ها و قبل از رفتن به مرحله بعدی روتین حدود یک دقیقه صبر کنید.

روغن های صورت دارای بافت نرم تر و غنی تر هستند. روغن ها می توانند یک تقویت جدی آبرسانی ایجاد کنند و برای پوست های فاقد محتوای چربی ایده آل هستند. روغن های صورت معمولا از یک یا چند روغن استخراج شده از آجیل، دانه ها و میوه ها تشکیل شده اند. به همین دلیل است که آنها ممکن است مزایای بیشتری برای پوست داشته باشند، مانند خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و همچنین تقویت سد پوست. کسانی که پوست چرب دارند نیازی به ترس ندارند، دوران روغن های بیش از حد غنی، مسدود کننده منافذ و چربی صورت گذشته است. به عنوان مثال، روغن جوجوبا، روغن مارولا و روغن گل رز آنقدر سبک هستند که حتی افرادی که پوست مستعد لک دارند نیز می توانند از استفاده از آنها سود ببرند. علاوه بر این، توجه به این نکته نیز مهم است که روغن جذب چربی می‌شود، بنابراین حتی کسانی که چرب‌ترین پوست را دارند نیز می‌توانند از روغن صورت بهره ببرند و ممکن است متوجه شوند که در واقع به کاهش تولید اضافی چربی کمک می‌کند.

نکات استفاده از روغن صورت

تصویر: زیبایی صادق
سرم‌ها معمولاً قبل از مرطوب‌کننده استفاده می‌شوند، روغن‌های صورت باید بعد از مرطوب‌کننده استفاده شوند تا مواد مغذی را ببندند و آبرسانی نهایی را فراهم کنند. سرم ها سبک هستند و به راحتی جذب پوست می شوند، جایی که مانند روغن ها دارای مولکول بسیار بزرگتری هستند و بنابراین جذب آن زمان بیشتری می برد. به این موضوع فکر کنید: روغن و آب متضاد یکدیگرند. مرطوب‌کننده می‌تواند از طریق سرم جذب شود، اما وقتی روی روغن استفاده شود، دچار مشکل می‌شود. روغن می تواند از طریق مرطوب کننده نفوذ کند، اما مرطوب کننده نمی تواند از طریق روغن نفوذ کند. علاوه بر این، بهتر است از روغن ها در شب استفاده کنید، زمانی که پوست شما در حال بازسازی است و این محصول با ضد آفتاب روزانه شما تداخلی ایجاد نمی کند. در صورتی که منطقه T شما واقعاً چرب است، سعی کنید روغن را فقط در مناطق خشک یا کم آب بمالید.

سرم و روغن سم زدایی Grown Alchemist

یافتن بهترین راه برای لایه‌بندی سرم‌ها و روغن‌ها معمولاً با تمرکز بر نگرانی‌های پوست شما شروع می‌شود. اگر پوست شما کم رنگ است و می خواهید لکه های تیره را از بین ببرید، سعی کنید سرم ویتامین C را با روغن صورت غنی از روغن مارولا و روغن هسته انگور ترکیب کنید. را سرم رادیانس ژل هشت سنت پپ رالی حاوی چای سبز (معروف به خواص آنتی اکسیدانی)، اسید هیالورونیک برای رطوبت و ویتامین C برای روشن کردن پوست است. تیم کردن آن با روغن صورت گیاه شناسی High Society دارای ترکیبی از روغن‌های مارولا، جوجوبا و دانه انگور است که به آبرسانی غنی و زیبا کمک می‌کند و به پوست درخشندگی می‌بخشد.

اگر پوست شما حساس و مستعد قرمزی است اما پیری نگران کننده است، سعی کنید یک سرم برای تسکین و یک روغن برای خواص ضد پیری غنی انتخاب کنید. ژورلیک's سرم درمان ترمیمی Calendula Rescue به لطف ترکیبات گیاهی مانند گل همیشه بهار، بابونه و اکیناسه، عملکرد سد طبیعی پوست را بازیابی می کند و پوست حساس را تسکین و آرام می کند. برای نگرانی های مربوط به پیری، چند قطره از آن را به آرامی فشار دهید روغن صورت سفت کننده کاملا ضد پیری در بالا از پوست در برابر عوامل محیطی محافظت می کند، سفت می شود و درخشندگی را باز می گرداند.

دوتایی دیگر که خطوط ظریف و چین و چروک را هدف قرار می دهد و در عین حال آبرسانی می کند کیمیاگر رشد یافته. را سرم دتاکس آنتی اکسیدان+3 کمپلکس
حاوی نیاسینامید است که رنگ ناهموار و تیرگی پوست را بهبود می بخشد. پپتیدها و آنتی‌اکسیدان‌های پیچیده، رادیکال‌های آزاد را هدف قرار می‌دهند و پوست را درخشان، هیدراته و از علائم پیری محافظت می‌کنند. برای تغذیه بیشتر پوست، آنتی اکسیدان + روغن صورت به لطف ترکیبی از روغن دانه کاملیا، روغن گل رز، روغن دانه گل گاوزبان و روغن خولان دریایی، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و پوست را نرم، صاف و محکم می کند.

در نهایت، فراموش نکنید که کمتر، بیشتر است. فقط به اندازه یک نخود از سرم ها و روغن های خود برای داشتن پوستی درخشان استفاده کنید.

خرید این پست:

سرم رادیانس ژل هشت سنت پپ رالی

روغن صورت گیاه شناسی Eight Saints High Society

سرم درمان ترمیم کننده قرمزی ژورلیک کالاندولا

روغن صورت سفت کننده کاملاً ضد پیری Jurlique

کمپلکس آنتی اکسیدان +3 سرم دتاکس گرون کیمیاست

آنتی اکسیدان + روغن صورت بوراگو گل رز

داستان و عکس: اوانجلین سرنی
عکس اپلیکیشن تصویر روغن صورت: زیبایی صادق

منبع: https://makeuptips.digital/post/622035932702441472