مراحل کامل آموزش آرایش صورت به همراه تصاویر راهنما

توجه داشته باشید که هنگام خرید کرم پودر به نوع پوستتان دقت کنید زیرا برای هر پوستی یک نوع کرم مناسب است. استفاده تاپ ژل ها بر روی کاشت پودر، کاشت ژل و ژلیش ناخن است، ولی باید توجه داشته باشید که هر مدل از تاپ کات ها بر روی یکی از موارد ذکر شده استفاده می شود و ممکن است به طور مثال تاپ کاتی که بر روی کاشت پودر به خوبی می نشیند بر روی ژلیش بلند شده و یا ترک بخورد. توجه داشته باشید که ماندگاری قلم بسیار به نحوه نگهداری آن وابسته است. نحوه زدن مرطوب کننده به گونه ها به این صورت است که باید آن را به صورت دورانی به گونه ها بمالید. اگر پوست خیلی خشکی دارید، کرم های مرطوب کننده معمولی برای شما کافی نخواهند بود. همچنین این کرم ها از پوست شما در برابر خشکی محافظت کرده و مانع از پوسته پوسته شدن پوست در زیر کرم های زیرساز می شوند.

تا زمانی که از یک سایه روشن براق، یک سایه روشن مات، یک سایه متوسط، و یک سایه تیره استفاده نکنید، رنگ سایه در اولویت دوم قرار خواهد داشت. برای داشتن ظاهری یکپارچه، از رنگ های مشابه موجود در یک پالت سایه، و برای داشتن ظاهری خاص تر، از کنتراست رنگ ها استفاده کنید. چند بار کشیدن ریمل میتواند باعث شود با یک حرکت چشمان شما براقتر به نظر برسد. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که از بیشترین مقدار آن را روی پوست خود بمالید. برای این کار از یک برس متراکم و با موهای فراوان استفاده کنید. همچنین این کار باعث پوشانندگی قسمت هایی می گردد که ممکن است از قلم انداخته باشید. با استفاده از انگشت حلقه خود یا یک اسفنج آرایشی، آن را به آرامی محو کنید. برای اینکه بتوانید بیشترین کنترل را بر روی برنزه کننده خود داشته باشید، از یک براش آرایشی نرم با موهای کوتاه استفاده کنید.

اگر میخواهید کمی بیشتر به رنگ و طراوت به چهره خود اضافه کنید، کلید آن ممکن است سرخی گونه باشد. هنگام آرایش کردن باید نکاتی را رعایت کنید که علاوه بر زیبایی چهره شما را طبیعی نشان دهد چرا که اگر آرایش به طور صحیحی صورت نگیرد، آرایش صورت مصنوعی به نظر می رسد. اگر می خواهید آرایش صورت تان بیش از اندازه ساده باشد، می توانید سایه زدن را در همین مرحله تمام کنید و دیگر آن را ادامه ندهید. کیفیت لیکوئید بسیار در کیفیت نهایی کار تاثیر می گذارد. قلم کاشت: قلم های کاشت ناخن بردو نوع هستند، قلم های کاشت پودر و کاشت ژل، قلم های کاشت پودر که از کیفیت خوبی ساخته شده باشند از موی طبیعی سمور هستند. هایلایت مناسب کمی از لعاب و درخشش به هر نوع آرایش میافزاید. پرایمر ها به طور کلی دارای ۳ نوع اسیدی، اسید متوسط و غیر اسیدی هستند. اگر تناژ پوست شما متوسط است، می توانید بیشتر از رنگ های صورتی و هلویی استفاده کنید. در کل لیکوئید ها در اصطلاح به سه دسته زود خشک، متوسط و دیر خشک تقسیم می شوند.

اگر فرم صورت شما قلبی شکل است، و می خواهید آن را برطرف کنید: براش رژگونه را درست در بالای سیب گونه خود بزنید، سپس آن را به سمت خط موهایتان محو کنید. اگر فرم صورت شما گرد است، و می خواهید آن را لاغر تر نشان دهید: لپ های خود را به سمت داخل مک بزنید، سپس رژگونه را به فرورفتگی های گونه تان بزنید. اگر به صورت اتفاقی، مقدار زیادی از پودرهای تثبیت کننده را استفاده کردید، آن را با کمک یک براش تمیز به آرامی از صورت خود پاک کنید. رژگونه به طور معمول می بایست با یک زاویه مشخص، از ابتدای گونه شروع شده و تا شقیقه ها ادامه داشته باشد. اسپری های تثبیت کننده را می توانید به سادگی روی صورت اسپری کنید، در صورتی که پودرهای تثبیت کننده را می بایست با کمک براش های نرم، کرکی و مخصوص، به پوست خود بزنید. در غیر این صورت ممکن است پوست شما خاکستری رنگ به نظر برسد. با اینکه آرایش کردن امر خیلی ضروری نیست، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند صورت شان آرایش داشته باشد تا اعتماد به نفس شان بالاتر برود. اگر پوست سردی دارید، می توانید از رنگ هایی با تناژ بنفش ملایم نیز استفاده کنید.

اغلب خانمها با لاک زدن سعی در زیباسازی دست و ناخن دارند اما بعضی هم به سراغ کاشت میروند. تناژی از کانسیلر که با رنگ پوست تان هماهنگی دارد را انتخاب کنید تا آرایش صورت تان کاملا طبیعی به نظر برسد. حتما آن را به خوبی روی صورت خود پخش کنید. پایین پل بینی خود را پایین بیاورید. همچنین می توانید از رژگونه برای کانتورینگ یا شکل دادن به صورت خود نیز استفاده کنید. اگر تصمیم گرفتید که به جای رژگونه از برنزه کننده استفاده کنید، آن را به نواحی از صورت تان بزنید که خورشید با آن ها برخورد مستقیم دارد: بالای گونه ها، پیشانی، قوس بینی و چانه. اگر تصمیم گرفتید که از برنزه کننده همراه با رژگونه استفاده کنید، آن را در راستای خط رویش مو یا بالای پیشانی، داخل فرورفتگی های گونه، و زیر فک خود بزنید. بعضی از افراد علاقه دارند تا کمی از برنزه کننده را به زیر گردن خود نیز زده و به این ناحیه کمی رنگ بدهند. همچنین می توانید به طور کلی از برنزه کننده استفاده نکنید و مستقیما رژگونه را مورد استفاده قرار دهید. اگر از محصولات کرمی یا مایع استفاده می کنید، از یک براش یا اسفنج آرایشی استفاده کنید، و اگر محصولات پودری را مورد استفاده قرار می دهید، از براش های مخصوص پودر کمک بگیرید.

ژل اصلی کاشت: این محصول مواد اصلی ناخن را تشکیل می دهد. مقدار خیلی کمی از پرایمر نیز تاثیر نسبتا زیادی دارد؛ پس لازم نیست که مقدار خیلی زیادی از این محصول استفاده کنید. پس از ایجاد سطحی بینقص روی پوست با روال جدیدتان، مناطقی را که میخواهید هایلایت کنید، مشخص کنید. اگر میخواهید فقط از یک محصول آرایشی استفاده کنید، ریمل باید در صدر لیست شما باشد. در صورتی که ناخن فرد مبتلا به قارچ گردد میتوان از محلول تیمول برای درمان قارچ ایجاد شده استفاده کرد. اگر پوست روشنی دارید، از رژگونه های صورتی کمرنگ و هلویی استفاده کرده و از رنگ هایی که تناژ قهوه ای زیادی دارند دوری کنید. رژ گونه صورتی به گونه ای طراحی شده است که از سرخی طبیعی که پوست بدن شما در هنگامی که خون در گونه های شما جمع می شود ایجاد میکند، تقلید میکند. باندر مانند پرایمر در کاشت پودر عمل می نماید.

اما اگر به خاطر وجود مواردی مثل جوش، مشکلات مادرزادی و یا سیاهی زیر چشم احساس ناخوشایندی دارید، می توانید از کانسیلر استفاده کنید تا حس بهتری به دست آورید. استفاده از پرایمرهای سایه چشم موجب هموارتر شدن سطح پلک شما شده و سایه زدن را برای تان ساده تر خواهد کرد. برای به حداکثر رساندن تأثیر هایلایتر، لایهای با پودر یا مایع هایلایتر را بر روی مناطقی که میخواهید تاکید بیشتری کنید، بمالید. این که آیا شما به دنبال ظاهر طبیعیتری هستید یا میخواهید چشمگیر و زیبا باشید، هایلایتر میتواند برنامه آرایش شما را تکمیل کند. چه به دنبال یک آرایش صورت ساده و طبیعی باشید و چه یک آرایش نسبتا غلیظ و جذاب بخواهید، مراحل نسبتا مشابهی را می بایست طی کنید. رژگونه های پودری می بایست با براش های مخصوص خود زده شوند، در حالی که رژگونه های کرمی و ژله ای را می توان با کمک انگشتان دست نیز به صورت زد.

اگر چشم های آبی دارید، رنگ های مسی یا طلایی را مورد استفاده قرار دهید. اگر فرم صورت شما کشیده است، و می خواهید کشیدگی آن را کاهش دهید: براش رژگونه را درست بالای سیب گونه خود بزنید و آن را محو کنید، اما آن را به سمت شقیقه های خود ادامه ندهید. استفاده از اسپری های تثبیت کننده نه تنها باعث می شود تا آرایش صورت تان برای مدت زمان بیشتری دوام پیدا کند، بلکه انعکاس نور از پوست را کاهش داده و ظاهری صاف و یکپارچه ایجاد می کند. تناژ این سایه می بایست نزدیک به رنگ پوست شما باشد؛ نه خیلی روشن تر و نه خیلی تیره تر. دانستن نحوه صحیح آرایش نه تنها باعث می شود تا به ظاهر موردعلاقه تان دست یابید، بلکه کمک می کند تا مدت زمان بیشتری از این ظاهر لذت ببرید. تنها یک لایه نازک از اسپری را استفاده کنید. تنها چیزهایی که باهم تفاوت دارند، رنگ هایی که استفاده می کنید و میزان استفاده از لوازم آرایش می باشد. انتخاب کرم پودر یکی از اساسی ترین انتخاب لوازم آرایشی است و باید به نحوی انتخاب شود که متناسب با پوست باشد.کرم پودر انواع گوناگونی دارد و در رنگ های مختلفی دیده می شود.

اگر پوست تیره ای دارید، رژگونه هایی با تناژ گلبهی، نارنجی، قرمز و برنز را امتحان کنید. هنگام خرید کرم پودر آن را روی دست امتحان نکنید بلکه آن را روی گردن یا پوست صورت بمالید. گرچه استفاده از پرایمر جزو موارد ضروری آرایش صورت نیست، اما می تواند آرایش صورت شما را خیلی بهتر جلوه دهد. اگر جزو کسانی هستید که میخواهید کاشت ناخن را یاد بگیرید شاید بد نباشد قبل از اقدام برای ثبت نام در دورههای آموزشی بدانید که به چه وسایل و ابزاری برای این کار نیاز خواهید داشت. استفاده از کانسیلر جزو مراحل ضروری آرایش صورت روزانه نیست. همچنین اگر قصد دارید آرایش صورت تان ساده باشد از سایه های مات، و اگر می خواهید آرایش تان غلیظ تر باشد از سایه های براق استفاده کنید. این سایه باید تیره ترین سایه ای باشد که قصد دارید از آن استفاده کنید. هنگام آرایش باید با شکل صورت و نمای خارجی چهره خود دقت کنید و آرایشی را بر اساس فرم چهره و رنگ پوستتان انجام دهید تا زیبا به نظر برسید.

از رنگ سرخ رژ گونه خود استفاده کنید تا به شما در تصمیمگیری در مورد استفاده از آن کمک کند. از رژ گونه در چه قسمتهایی از آرایش صورت استفاده میشود؟ ریمل را میتوانید در رنگهای مختلف پیدا کنید، اما رنگ های سیاه و قهوه ای رایج ترین هستند. برای مثال، اگر چشم های قهوه ای دارید، از رنگ های آبی، سبز یا بنفش استفاده کنید. با زدن سایه تیره به چین پلک تان، به آرایش چشم خود بعد بدهید. در نهایت می بایست محصولی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می کنید. در عین حال، محصولات مایع و کرمی نیز برای پوست های خشک مناسب هستند. بعد ازپایان یافتن هایلایتر روی نقاط مناسب پوست، آن را با استفاده از نوک انگشتان یا اسفنج بمالید. کجاها را میتوان Highlighter کرد؟ در این زمینه ما به شما کمک خواهیم کرد. نحوه استفاده از مرطوب کننده در قسمت پیشانی به این صورت است که مرطوب کننده را به صورت ضربدری روی پیشانی ماساژ دهید. ماساژ زیادی توصیه نمی شود و ممکن است پوست را حساس کند.تعداد دفعات استفاده از مرطوب کننده بستگی به نوع پوست دارد و نیاز آن دارد.

زدن پودر یا اسپری تثبیت کننده می تواند مانع از محو شدن و از بین رفتن برنزه کننده یا رژگونه شود. این مواد از ترکیب پودر و محلول لیکوئید ایجاد می شود. ضد قارچ: ضد قارچ یا ضد عفونی کننده ناخن جهت جلوگیری از ایجاد قارچ زیر ناخن کاشت شده استفاده می شود. ابتدا با کمک براش مخصوص سایه، سایه روشن و مات خود را در زیر ابروهایتان بزنید. برای پوشاندن سیاهی زیر چشم: کانسیلر را به شکل یک مثلث وارونه در زیر چشم های خود زده و آن را تا بالای گونه هایتان ادامه دهید. استفاده از تونر باعث بسته شدن منافذ پوست می شود، و کرم های مرطوب کننده نیز پوست شما را نرم کرده و زدن کرم زیر ساز را راحت تر می کند. روش استفاده از مرطوب کننده برای اطراف بینی اینگونه است که باید مرطوب کننده را از قسمت اطراف پایین بینی به سمت بالا و به طرف پیشانی بمالید. هنگام استفاده از کرم های مرطوب کننده، بیشتر روی نواحی از پوست که بیشتر خشک می شوند تمرکز کنید؛ مثلا پیشانی و گونه ها. رژ گونه صورتی: هنگام استفاده از رژ گونه صورتی، آن را فقط روی سیب گونههای خود بمالید.

در اطراف لب و چانه باید به نحوی مرطوب کننده را بمالید که قسمت های پایینی چانه را به صورت کامل پوشش بدهد به صورتی که از چانه شروع شود و به اطراف گونه ها برسد. مرطوب کننده های سنگین تر و کرمی برای پوست های خشک مناسب هستند. کرم های سبُک ژلی، برای پوست های چرب بسیار مناسب هستند. رژگونه های پودری برای پوست های چرب بسیار مناسب بوده و رژگونه های کرمی بیشتر مناسب پوست های خشک هستند. کرم پودر مناسب برای پوست روشن کرم عاجی روشن است. اگر پوست به محض استفاده از کرم پودر آن را به خود جذب می کند، بهتر است که از کرم پودر چرب تری استفاده شود. محصولات پودری (چه پودرهای کم تراکم و چه فشرده شده) برای پوست های چرب گزینه ایده آلی می باشند. حتی اگر پوست چربی هم دارید، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده پس از شستن صورت توصیه میشود و باید آن را وقتی هنوز پوست کمی رطوبت دارد استفاده کرد و به آرامی روی پوست پخش نمود. آرایش کردن می تواند موجب بسته شدن منافذ پوست شود؛ پس بهتر است در همان ابتدا صورت خود را شسته و تمیز کنید.

هر چقدر اسید پرایمر ناخن بیشتر باشد مقدار سوزش دست بیشتر می شود و میزان چسبندگی محصول بالا سایت beautyreview می رود. نا گفته نماند در برخی از پرایمر های بدون اسید میزان چسبندگی نیز مناسب است و مشکلی ایجاد نمی شود. برای پوست های چرب بهتر است از یک کرم پودر بدون چربی یا با منشا آبی استفاده کرد. برای ایجاد حالت اسموکی، با کمک یک براش باریک مقداری از سایه را در قسمت های بیرونی چشم تان بزنید. پوست های خشک با کرم پودرهایی که حالت چرب تری دارند، سازگاری بهتری دارند. برای بهتر شدن اثر کرم پودر، همیشه از پنکیک متناسب با همان کرم پودر استفاده کنید چون حالت ضد آب به آن می دهد. دستگاه لاک خشک کن یا پنکه: لاک های ساده تنها با جریان هوا خشک می شوند. دستگاه های لاک خشک کن و پنکه با ایجاد جریان باد باعث خشک شدن سریع تر لاک می شوند. برای اینکه چشم هایتان را برجسته تر جلوه دهید، از رنگ هایی که با رنگ چشم تان کنتراست دارد استفاده کنید.