بهترین مارک و برند ست لوازم آرایشی عروس (بخش اول)

در ادامه مقاله به معرفی محصولات موجود در آرایش صورت و لب می پردازیم و مابقی آن، مانند آرایش چشم و ناخن را درمقاله سایت beautyreview آینده مطالعه نمایید. بهترین آرایش آن است که عیب ها را بپوشاند و مناسب با مکان، زمان، سن و موقعیت اجتماعی افراد باشد. معمولا یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با بالاتر رفتن سن با آن مواج هستند، سیاه شدن دور چشم و روی گونه ها است که موجب لاغرتر نشان دادن چهره می شود. جهت آرایش گونه در افراد با صورت لاغر می توانید رژگونه را به صورت افقی از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه بزنید. از آن جایی که آرایش به خوبی روی پوست خشک نمی نشیند و پوست را چروک و در نهایت چهره را لاغر تر نشان می دهد، بهتر است پیش از آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید. بهترین مدل آرایش برای صورت لاغر و کشیده مدلی است که فرم صورت کشیده را به فرم های صورت گرد و بیضی نزدیک کند. حجیم کردن لب ها با کمک خط لب و برق لب می تواند صورت شما را درشت تر و جذاب تر نشان دهد.

رژگونه های براق برای پر تر نشان دادن گونه ها و صورت می تواند انتخاب مناسب تری باشد. برای درشت نشان دادن چشم به جای مداد ذغالی از مداد روشن مثل سفید کرم یا بژ استفاده کنید و با همان روش داخل پلک پایین را اندکی روشن کنید. حتی میتوانیم برای پر نشان دادن مژه ها داخل پلک را مداد سیاه بکشیم. سپس رژگونه را روی استخوان گونه بزنید و با قلمو به خوبی پخش کنید تا مرزی بین دو رنگ وجود نداشته باشد. بهتر است حدود 15 دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست شده و آن را آبرسانی کند. برای این کار ابتدا یک خط لب کمی تیره تر از رنگ رژلب خود را بردارید و دور لب بکشید. برای پر رنگ کردن خط پلک از وسط شروع کنید و با حرکات دایره ای شبیه به برف پاک کن به دو طرف بروید. ابتدا مدل سایه ای که میخواهید استفاده کنید را انتخاب کنید. البته تمامی این ویژگی ها را می توان در پرایمر میبلین، پرایمراسمش باکس و پرایمر اوریفلیم نیز مشاهده کرد. البته این موضوع به معنی آن نیست که عروس های اروپایی در شب عروسی خود بدون آرایش حاضر می شوند؛ بلکه رنگ های به کار برده شده در آرایش آن ها به حدی ملایم و ملیح است که چهره طبیعی به عروس می بخشد.

خرید رژلب مایع یا جامد با توجه به نوع سلیقه، می تواند متفاوت باشد که حتی خرید پالت های رژلب هم می تواند انتخاب مناسبی برای عروس خانم هایی که به رنگ لب بیش از اندازه توجه دارند، باشد. برای داشتن مژه طبیعی تر کمی ریمل به مژه ها میزنیم. برای زدن پرایمر روی هرکدام از پلک ها یک قطره پرایمر بزنید و به خوبی پخش کنید. نحوه کشیدن خط چشم با استفاده از این محصولات بدین صورت است که از گوشه داخلی چشم شروع به کشیدن کنید و آن را تا امتداد چشم ادامه دهید. همچنین می توانید رنگ های مختلف سایه را تست کنید تا از تناسب و هماهنگی آن با رنگ پوست و سایر رنگ های به کار رفته در آرایش خود مطمئن شوید. برای ناحیه دور پلک می توانید از کانسیلر استفاده کنید. به جای این که دور ابروهای خود را قاب بکشید، سعی کنید از سایه چشم برای برطرف کردن نواقص آن استفاده کنید. علاوه بر این می توانید با زدن کمی رژگونه مات و تیره در ناحیه چانه، صورت خود را پر تر و کوتاه تر نشان دهید. سپس با استفاده از سایه ابرو، نواحی خالی آن را پر کنید.

توجه داشته باشید که اگر داخل چشم تان را سرمه یا مداد بکشید، چشم ها ریزتر و ترکیب صورت لاغرتر نشان داده خواهند شد. قابل ذکر است که انواع فون ها و پنکک های تیره می تواند سن شما را بیشتر و صورت شما را لاغرتر نشان دهند؛ پس بهتر است از کرم پودر مناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید. برای انتخاب کرم پودر ابتدا باید به نوع پوست خود دقت کنید. همیشه پیش از اینکه آرایش را شروع کنید نوع و فرم چشم را شناسایی و با توجه به فرم چشم از تکنیک سایه زنی مخصوص استفاده کنید. بعد از اینکه پرایمر خود را انتخاب کردید، باید از یک کرم پودر مایع که باعث شفافیت و درخشان شدن پوست می شود و همین طور از نظر رنگ، به پرایمر شما هم نزدیک باشد، استفاده نمایید. برای اینکه یک زیر ساز آرایشی مناسبی داشته باشید و در مراسم عروسی به شکل ویژه ای بدرخشید، باید از یک پرایمر خوب که دارای پوشانندگی قوی، خاصیت ضد قرمزی و خاصیت آبرسانی داشته باشد، استفاده نمایید. یک کرم پودر خوب علاوه بر ویژگی های بالا، باید دارای پوشانندگی خوب، مقاوم در برابر گرما و تعریق، دارا بودن SPF ، دارا بودن بافتی سبک باشد.

از بهترین برندها که تمامی این ویژگی ها را در خود داشته باشد، میتوان به کرم پودر لورال یا کرم پودر میبلین و کرم پودر آرکانسیل و حتی به کرم پودرهای مای نیز اشاره کرد. سپس رژلب را بزنید و مرز بین آن ها را به خوبی فید کنید. حال می توانید از پرایمر استفاده کنید. حتی می توانید کرم پودر یا پنکک آرایشی خود را تا یک درجه روشن تر از پوست تان نیز انتخاب کرده و در قسمت های گفته شده هایلایتر بزنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کرم پودر حتما مقاله 10 کرم پودر برتر، را مطالعه نمایید. می توان برای پلک های خود از پرایمر نیز استفاده کنیم تا چشم ها آماده آرایش شده و همچنین ماندگاری آرایش را بالا ببریم. در این بخش، جهت خرید ست لوازم آرایشی عروس،به معرفی بهترین برندهای موجود در بازار می پردازیم، که البته معرفی برندها به همراه محصولات آن ها، بدین معنی نیست که برندهای ذکر نشده یا محصولات معرفی نشده در مارک های گفته شده، خوب نیستند، بلکه هر شخصی با توجه به تجربه، نوع پوست، لوازم آرایش و حتی آرایشی که مد نظر او در مراسم عروسی است، می تواند کاملا انتخابی متفاوت داشته باشد.

چنانچه هر گونه سوال یا پیشنهادی در این باره دارید، می توانید آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید. همچنین میتوانید از سری مقالات مو تن رو مقاله کامل ترین لیست لوازم چمدان داماد برای عروسی را مطالعه کنید. همانطور که در مقاله لیست لوازم آرایشی گفتیم، بیشترین دغدغه عروس خانم ها، خرید ست لوازم آرایشی عروس با بهترین مارک است. شاید به نظر بعضی از افراد، خرید ست لوازم آرایشی عروس با لوازم آرایشی که به صورت معمولی مورد استفاده قرار می گیرد، یکی باشد. در صورتی که نکات زیر را مورد استفاده قرار دهید، تجربه خوبی از کشیدن خط چشم خواهید داشت. با یک رنگ تیره تر فرم سایه ای که میخواهید را ایجاد کنید. از براش نرم گنبدی برای محو کردن این سایه با سایه زیری استفاده کنید. دنیای آرایش، ابعاد وسیعی دارد که برای کسب نتیجه دلخواه، باید تمام آن ها را رعایت کنیم. ابتدا زیر استخوان گونه را با استفاده از یک رنگ تیره تر، خط بیندازید و به خوبی فید کنید. پرایمر را به طور یکنواخت در همه جا پخش کنید. مدل آرایش عروس در فرهنگ های مختلف، متفاوت است و این تفاوت ها خود را با گذشت زمان بیشتر نشان می دهند.

کار کردن با خط چشم های مایع کمی دشوار به نظر میرسند، مخصوصا اگر شما مبتدی هم باشید. بعد از این که نسبت به پاکیزگی کامل پوست خود اطمینان حاصل کردید، کمی مرطوب کننده به صورت بزنید. خط چشم بلند و کشیده می توانید صورت شما را کشیده تر نشان دهد. پس از مطالعه مطلب همه چیز درباره آرایش صورت، روش های صحیح آرایش، انواع متدها و نکات مهمی راجع به آن را خواهید آموخت. برای رفع این مشکل می توانید پس از اتمام آرایش کمی کرم پودر روشن یا هایلایتر را روی استخوان زیرین ابروها، روی گونه ها و زیر استخوان چشم بزنید. در انتخاب کرم پودر مایع، علاوه بر برند، باید به نوع پوست خود از نظر چرب، خشک و یا مختلط بودن توجه داشته باشید. یک آرایش زیبا علاوه بر این که به جذابیت چهره اضافه می کند، طراوت و طبیعت آن را نیز محفوظ نگه می دارد. یک رژگونه خوب باید با توجه به نوع آرایش و رنگ پوست خریداری شود، از آنجاییکه بعد از اتمام آرایش، از رژگونه استفاده میشود، باید بتواند یک بافتی سبک روی تمامی لوازم آرایش ایفا کند و همچنین باعث خشکی بر روی پوست نشود. اما اگر دارای پوست خشک هستید، در انتخاب و خریداری کرم پودرهای حاوی روغن مجاز هستید.

یک رژلب خوب باید فاقد سرب باشد، اما برای نوعروس ها بخاطر ماندگاری بیشتر، عموما از رژلب هایی که دارای سرب هستند، استفاده می شود. اما اگر شخص حرفه ای هستید یا حداقل می خواهید ریسک انجام آن را بپذیرید، می توانید از خط چشم مویی استفاده کنید. اگر دارای صورت لاغری هستید، بهتر است از رژگونه تیره استفاده نکنید و آن را اوریب روی صورت نزنید. وسط پلک و زیر ابرو از سایه های روشن تر و براق استفاده کنید و روی خط پلک سایه های تیره و مات بزنید. بهتر است قسمت تاج ابرو کمی کمرنگ تر از آرک و دنباله ابرو باشد تا طبیعی تر جلوه کند. آرایش چشم عموما روی پشت پلک، خط پلک و استخوان زیر ابرو است. به عنوان مثال، سبک آرایش عربی یا خلیجی را در نظر بگیرید که در آن تمرکز روی چشم ها قرار دارد؛ چشمانی آرایش شده با سایه های اسموکی و خط چشم ضخیم که حتی از یک فرسخی نیز قابل مشاهده هستند. می توانید شدو را روی بینی و بالای لب نیز بزنید تا صورت را درخشان و جذاب نشان دهد. به عنوان مثال اگر تا به حال آرایش برنزه نداشته اید، می توانید این روز را به آرایش برنزه اختصاص دهید تا از هماهنگی آن با اجزای صورت و سایر رنگ های آرایشی اطمینان حاصل کنید.

البته ما قرار نیست از برند لاکچری و خیلی متفاوت، برای لوازم آرایش عروس استفاده کنیم؛ ولی کیفیت، ماندگاری، براق و درخشان بودن آن لوازم آرایش برای روز عروسی، نکته ای است که شاید در آرایش معمولی، زیاد به آن توجه نداشته باشیم. بهتر است بین بازه مشاوره و روز عروسی، حداقل 3 الی 5 هفته فاصله وجود داشته باشد. قبل شروع آرایش چشم، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا آرایش تان ماندگاری بالاتری داشته باشد. بعضی از رژگونه ها به خاطر داشتن مواد مغذی مانند روغن شی آ و ویتامین ها برای پوست مفید بوده وحتی به پوست هم رطوبت کافی را انتقال می دهند. اگر میخواهید آرایش چشم را اسموکی تر و دودی تر کنید با استفاده از یک براش سر تخت کمی مداد را تا داخل مژه های پلک پایین پخش کنید. برای گیرا تر کردن آرایش چشم با استفاده از مداد چشم ذغالی داخل پلک پایین را رنگ کنید. پادشاهان و درباریان ایرانی و عرب با گذاشتن زیور آلات به گوشها و ریش هایشان و پادشاهان و درباریان فرانسوی و انگلیسی با گذاشتن کلاه گیسهای بلند خود را از طبقات پایین تر متمایز می کردند.

سپس با استفاده از همان خط لب، داخل لب را نیز پر و یکدست کنید. از رنگ تیره تر برای خط پلک استفاده کنید. رژلبی که برای عروس انتخاب می شود، بسته به نوع آرایش، بهتر است که به رنگ قرمز و براق باشد، البته رژلب های مات هم می تواند با توجه به نوع آرایش، زیبا به نظر آیند. همچنین می توانید سایه چشمی را به کار ببرید که رنگ آن با رنک چشم های شما مغایرت داشته باشد. انقدر این حرکت را تکرار کنید تا هیچ خط واضحی باقی نماند. کانسیلری را انتخاب کنید که تناژ آن با کرم پودر شما تناسب داشته باشد. رنگ کرم پودر نیز باید همرنگ با پوست شما باشد. استفاده از کانسیلر سبب می شود، نقاط تیره یا کبود با پوست شما همرنگ شود. می توانید از فون بدن همرنگ با کرم پودر خود استفاده کرده و ظاهر طبیعی و یکدستی به بازوها و شانه ها بدهید. انتخاب کرم پودر مناسب نیاز به دقت بالایی دارد. مرطوب کننده را به آرامی و با نوک انگشت به صورت دورانی ماساژ دهید. شما باید در مرحله بعد به سراغ گردن، شانه ها و در صورت باز بودن آستین لباس، به سراغ دست ها نیز رفته و هماهنگی این نقاط با پوست صورت را یکی کنید.

برای برداشتن مژه ها میتوانید وازلین یا روغن نارگیل استفاده کنید. برای اطمینان از این موضوع، بهتر است زمان تست محصول، مقداری از آن را به ناحیه زیر استخوان غبغب بمالید و رنگ آن را با پوست خود مقایسه نمایید. در مقابل، آرایش اروپایی را در نظر بگیرید که در کل جهان به سادگی مشهور است. از دیگر دسته های آرایشی که به هنگام خرید و تهیه ست لوازم آرایشی عروس باید در نظر گرفته شود، دسته آرایشی لب است که شامل رژلب و مداد لب است. در مقاله معرفی بهترین مارک های پرایمر در سال 2019، به صورت جامع در باره بهترین مارک های پرایمر اطلاعاتی داده شده است. پیش از آن که نسبت به آرایش چشم خود اقدام کنید، ابتدا از مرغوب بودن سایه چشم تان اطمینان کسب نمایید. اگر به انواع لنزها حساسیت دارید و از طرفی هم تمایل دارید تغییراتی در رنگ طبیعی چشم های خود ایجاد کنید، پیشنهاد ما به شما به کارگیری چند ترفند است. در این مقاله با همکاری کارشناسان مجله مو تن رو، لیستی از بهترین مارک های لوازم آرایشی عروس را گردآوری کرده ایم، که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

امیدوارم تا به اینجا از مقاله استفاده کرده باشید، ادامه مقاله را در بخش دوم مقاله آینده دنبال نمایید. به این کار به اصطلاح کانتور چشم میگویند تکنیکی که با آن چشم را درشت تر نشان میدهند. بهتر است که رژگونه ها ترکیبی از رنگ های روشن و برنزه باشند، تا جذابیت عروس را چند برابر کنند. سپس با استفاده از یک رنگ تیره تر، انتهای چشم های خود را سایه بزنید. نکته مهم در گذاشتن مژه این است که حتما خط منحنی مژه ها را حفظ کنید چون منحنی نبودن مژه ها حالت بدی به چشم ها میدهد. حتی می توانید چند عکس بدون فلش نیز از خود تهیه کنید تا هماهنگی آرایش با لباس تان را بهتر متوجه شوید. این محصول آرایشی قادر است نواقص و عیوب پوست را به خوبی بپوشاند و نتیجه مطلوبی از آرایشصورت ایرانی به جای بگذارد. یک اشتباه در کشیدن خط چشم ممکن است فاجعه به بار آورده و آرایش شما را خراب کند.

می توانید خط چشم خود را بسیار نازک بکشید یا حتی اصلا نکشید. مثلا می توانید به جای استفاده از خط چشم مشکی، از خط چشم به رنگ های قهوه ای یا خاکستری به کار ببرید. اگر دارای چشم های پف کرده ای هستید، می توانید پیش از شروع آرایش از کمپرس آب گرم استفاده کنید. سعی کنید از ابروها غافل نشوید؛ چرا که تاثیر بسیاری در آرایش صورت دارند. حتی می توانید از کانسیلر یک یا دو درجه روشن تر نیز استفاده کنید. استفاده از رنگ روشن در وسط پلک باعث میشود که پشت پلک بلند تر به چشم بیاید. برای مطالعه بیشتر راجع به نوع پوست می توانید مقاله رژلب با توجه به نوع پوست، را مطالعه نمایید. بهتر است خط چشم خود را نازک و کوتاه بکشید تا چشم ها گردتر و صورت پر نشان داده شود. یکی از دسته های آرایشی که برای خرید ست لوازم آرایشی عروس، نیاز است، دسته آرایش صورت است، که از لوازم پر کاربرد آن می توان به پرایمر، کرم پودر، رژگونه، کانسیلر، پنکک و موس اشاره کرد. رژگونه از دیگر خریدهای ست لوازم آرایشی عروس است، که برای هایلایت کردن و برجسته کردن گونه ها بسیار پر استفاده است.

در آخر نیز یک شدو شاین بردارید و با استفاده از انگشت به بالای استخوان گونه بزنید. از بهترین برندهای رژگونه می توان به رژگونه فلورمار ، رژگونه بیو و رژگونه دبورا استفاده نمایید. توجه داشته باشید که رژگونه مورد استفاده در قسمت گونه و چانه باید از یک تناژ رنگی با یک یا دو درجه اختلاف باشد. پیشنهاد نویسنده: رژگونه های خوش رنگ ؛ چه رنگی برای صورتم مناسب است؟ از بهترین مارک های رژلب می توان به رژ لب اسنس، رژلب دبورا ، رژ لب مای و رژلب کنویس که مقرون به صرفه تر است اشاره کرد. نحوه کشیدن خط چشم مویی درست برخلاف ماژیکی و مدادی، از انتهای پلک شروع شده و به سمت ابتدای آن ادامه پیدا می کند. رژلب، یکی از لوازم ضروری در ست لوازم آرایشی عروس است که با توجه به نوع پوست می تواند در انتخاب آن تاثیر داشته باشد. به بیان دیگر، ترکیبی از این دو سبک آرایش در آرایش عروس ایرانی به خوبی قابل مشاهده است. آرایش عروس ایرانی در نقطه ای میان سبک آرایش خلیجی و اروپایی قرار دارد.