با انواع رژ لب آشنا شوید

لاک لب ماندگاری فوق العادهای دارد که به دلیل همین ماندگاری بالا و پوشش دهی عالی، برای آرایش عروس گزینه بسیار مناسبی است. رژ لبهای مایع براق ماندگاری خوبی ندارند. رژ لبهای ماژیکی بافت سبکی بر روی لب دارند. رژ لب مایع مات در ابتدا به حالت مایع هستند اما بعد از استفاده خشک شده و از روی لبها پاک نخواهند شد. ممکن است بعد از استفاده باعث خشک شدن و پوسته شدن لبها شوند که برای حل این مشکل بهتر است بر روی آن از برق لب استفاده شود. بالم لب، بدون ایجاد خاصیت چسبندگی و سنگینی از خشکی، ترک خوردن و پوسته شدن لبها جلوگیری میکند. اکثر برق لبها دارای خاصیت ضد آفتاب و دارای spf میباشند. زمانی که آرایش چشم زیادی دارید میتوانید تنها با استفاده از برق لب، آرایشی لایت داشته باشید. اگر حجاب شما با آنچه که مطرح شد مطابق است سعی کنید در حفظ آن کوشا باشید. در نهایت باید به ناخنها سوهان، سپس تاپ کات و مجدد درون دستگاه یووی گذاشته شود. ناخن در دستگاه یووی قرار داده میشود.

ابتدا مواد کاشت را روی ناخن مصنوعی و سپس محلول ضد قارچ و در آخر ناخن مصنوعی را روی آن قرار میدهند و برای مدتی فشار میدهند تا خوب بچسبد.این نوع کاشت در واقع بیکیفیتترین روش در بین روشهای کاشت میباشد چرا که نیاز به سوهان کشی ندارد، مواد بیشتری نیز مصرف میشود و ماندگاری کمتری دارد. اولین رژ لب تجاری در سال 1884 توسط شرکت “Guerlain” به بازار عرضه شد. این کاشت که به کاشت گیاهی معروف است بیش از 10 سال قدمت دارد. نحوهی کاشت ژلهای مشابه کاشت پودری است تنها تفاوت این دو روش در موادی است که استفاده میکنند. فاقد موم هستند و همانطور که از نام آنها مشخص است به شکل مایع بوده و مانند برق لب در ظرفهایی استوانهای شکل بسته بندی میشوند. ماندگاری برق لبها متوسط رو به پایین است. این نوع رژلب حداقل 8 ساعت ماندگاری دارد. کاشت ناخن اکریلیک، یکی از بادوام ترین ناخنهای مصنوعی است که با حداقل مراقبت میتواند بین ۶ تا ۸ هفته دوام بیاورد. روش انجام این کار به این شکل است که ابتدا ناخن مصنوعی را از ابتدای ناخن میچسبانند و به اندازهای که مدنظر است کوتاه میکنند.

بطور کلی تکنیک مرمریت از انواع کاشت پودری محسوب میشود. امروزه انواع مختلفی از رژ لب در بازار لوازم آرایشی موجود میباشد. در صورت استفاده طولانی مدت باید آنها را تمدید کرد. میتوان از برق لب بر روی رژهای مات نیز استفاده کرد. به مرور زمان ملکه انگلستان نیز با موم زنبور عسل و رنگ قرمز گیاهان لبها را رنگ میکرد. از آن پس رنگ کردن لبها در انگلستان درمیان اکثر خانمها مرسوم شد. در انتهای کار از آکریلیک کلیر (صورتی ملایم) برای پوشاندن ناخن استفاده میشود. روش کار به این شکل است که ابتدا ناخن را سوهان کشیده و یک لایه ژل بیس برای زیر سازی ناخن استفاده میشود. هنگامی که آنها مخلوط شده و روی هر ناخن قرار میگیرند، باید سریعا روی آنها کار کرد زیرا اکریلیک؛ در دمای اتاق خشک میشود. در سال 1990 شرکت بین المللی “Lip-Ink” رژ لب مایع بدون موم را به بازار عرضه کرد.

برای افرادی که لبهای خشکی دارند سایت beautyreview گزینه مناسبی نمیباشند. بنابراین رطوبت طبیعی لب حفظ شده و از خشکی لب جلوگیری میشود. کاشت سیلک: اگر میخواهید که ناخنهای طبیعی داشته باشید و از شکنندگی ناخنهای خود ضعف میبرید پیشنهاد ما به شما استفاده از این روش کاشت ناخن است. کاشت پودری: در حال حاضر بهترین روش در بین کاشت ناخن، کاشت ناخن پودری است که مناسبترین و بهترین روش میباشد، زیرا ناخن حالت طبیعی خود را از دست نخواهد داد. کاشت بیبی بومر: این نوع کاشت یک هایلایتی زیبا در ناخن ایجاد میکند، یعنی از دو رنگ برای ابتدا و انتهای ناخن بصورت همزمان استفاده میشود. در کاشت دائم از ژلی که بصورت فشرده است یا از پودر آکریلیک طرح لبخند ایجاد میشود. مرمریت در واقع یک تکنیکی است که در کاشت ناخن مورد استفاده قرار میگیرد. کاشت ژلهای: روش کار به این صورت است که ابتدا محلول ضد قارچ، سپس مواد ژل را روی ناخنها میزنند و آنها را در دستگاه یووی که باعث میشود ژلها زودتر خشک شوند قرار میدهند.

رژ لب جامد در دو نوع مات و براق به بازار عرضه شده است. رژ لبهای پالتی دارای براشهای مخصوصی هستند که با آن رنگها را ترکیب کرده و بر روی لب استفاده میشود که دارای ماندگاری متوسطی هستند. استفاده از رژ ماژیکی قبل از استفاده از سایر رژلبها موجب افزایش دوام و ماندگاری رژ لب میگردد. نکته مهم این است که قبل از تاپ شاین ابتدا بایستی بافر کشی انجام شود. در این روش که زمان زیادی را به خود اختصاص میدهد برای افراد کم حوصله پیشنهاد نمیشود چرا که در هر بار ترمیم حدود 1 الی 1:15 ساعت زمان میبرد و بیشترین وقت به انجام سوهانکشی اختصاص داده میشود. و به خاطر حفظ عفت بود که به همسرش، امیرالمومنین(علیه السلام ) چنین وصیت کرد: برای من تابوتی تهیه کن که در موقع حمل جنازه، بدنم پیدا نباشد. پس با توجه به این امر الهی انسان باید حتی پاهای خود را از نامحرم بپوشاند و حتی یک موی او هم بیرون نباشد. افرادی که خواهان تنوع در رنگ رژ لب هستند میتوانند با خرید یک پالت رژ لب بدون سرب به چندین رنگ رژ دسترسی داشته باشند. این رژ لبها جدیدترین فرمولاسیون را در بین باقی رژها داشته و به سرعت در حال رواج بین خانمهاست.

سپس ناخن مصنوعی را با چسب به ناخن وصل کرده و برای مدتی نگه میدارند که کاملا خشک شوند. با این حال، نگه داشتن ناخنهای بلند، سالم و زیبا کار ساده ای نبود. برق لب یکی از انواع رژلبهای مایع است اما رنگی ندارد و صرفا بعنوان براق کننده لبها به کار میرود. پالت رژلب علاوه بر تنوع رنگی بالا، باعث نرم کنندگی و لطافت لبها شده و از خشک شدن و ترک لبها جلوگیری میکند. رژ لبهای مات طیف رنگی بیشتری داشته و برای مراسمهای مختلف و مهمانیها مناسبتر هستند. این رژ لبها به خاطر خاصیت مرطوب کنندگی بالا برای افرادی که لبهای آنها خشک است مناسبتر است. از معایب رژ لبهای مات این است که باعث خشکی لبها میشود. همچنین این رژها رطوبت و نرمی به لبها میدهند و از خشکی آنها جلوگیری میکنند و بیشتر برای آرایش روزانه استفاده میشوند. لاک لب که همان رژ لب مایع میباشد بیشتر شبیه رژ لبهای مات است.

کاشت میکس: در این روش از ترکیب دو نوع کاشت پودری و ژلهای استفاده میشود. امروزه تکنیک کاشت ناخن در سالنهای زیبایی در روشهای گوناگون اکریلیک، ژلی، پودری و غیره انجام میشود. این روش کاشت ناخن علاوه بر زیبایی و استحکام، از نظر هزینه گرانتر از روشهای دیگر است. همانطور که از اسمش مشخص است از الیاف گیاهی مثل ابریشم یا فایبرگلاس و یا پارچههای دیگر استفاده میشود. کاشت فیبر: این روش کاشت مانند سایر کاشتهای دیگر است بجای استفاده از ناخن مصنوعی، از ریشه گیاه روی ناخن استفاده میشود. اضافههای پودر گرفته شده و پرایمر را روی ناخن میزنند. بعد از انجام این مرحله، پرایمر را به ناخن زده و تا خشک نشده، ناخن را سریعا به شکل عمودی وارد پودر میکنند. در مرحله بعد سوهان کشی و سپس یک لایهای از ژل روی ناخن گذاشته میشود و آن را داخل دستگاه یووی میگذارند تا خشک شود. رژلب یکی از پرکاربردترین و محبوبترین لوازم آرایشی در بین خانمها محسوب میشود. همانطور که گفتیم کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند نیز به سراغ کاشت ناخن میروند تا بتوانند این عادت را از خود دور کنند به دلیل اینکه موادی که در این نوع کاشت ناخن استفاده میشود بدمزه است، بنابراین روش مناسبی برای این گروه از افراد محسوب میشود.

سپس ناخنها را در دستگاه یووی قرار داده تا کاملا خشک شوند. هر چند که این روش کاشت در مراکز کاشت ناخن بسیار مرسوم نمیباشند. کاشت قالبی: همانطور که از اسمش مشخص است از قالب برای کاشت ناخن استفاده میشود. چنانچه حالت پیچی نداشته باشند باید برای استفاده مجدد با تراشهای مخصوص تراشیده شوند. سپس از روش کاشت پودری استفاده میکنند. یکی از مصادیق آرایش و خودنمایی که باعث جلب توجه دیگران می شود، عطر زدن است. از سنگ ریزههای زیبا در طراحی ناخن استفاده میشود که بسیار چشم نواز است. در قرآن کریم و روایات متعدد به مظاهر و نمودهای آن اشاره شده است. آیا این سختگیری لازم است؟ برای استفاده از آنها باید از براشی که روی درب آنها موجود است استفاده شود. نوک ها، شکل های مختلفی دارند که به ناخن میچسبند. همین مراحل را بین 3 تا 5 بار تکرار میکنند تا به ضخامت دلخواه برسند. مادر شما شاید دلیلی برای سختگیریهایش دارد، سعی کنید از او دلیل این سختگیریها را بپرسید. این ناخنها با پودرهای اکریلیک (پلیمرها) و مایعی که آنها را فعال میکنند (مونومر)، ساخته میشوند. البته ناگفته نماند که این روش به مهارت ناخنکار بستگی دارد.

قبلا در سری مطالب مربوط به آرایش، زیبایی و سلامت ناخن همه چیز را در مورد این بخش از بدن توضیح دادیم. در بازار لوازم آرایش، رژلبها علاوه بر تنوع رنگ، در مدل و جنس هم بسیار متنوع هستند. من بدون آرایش و با حفظ رعایت حجاب و مسائل اسلامی از خانه بیرون می روم با این حال مادرم در مورد من سختگیری می کند. در این مرحله از پودر بیبی بومر سفید در سر ناخنها استفاده میشود تا به سمت ریشه ناخن ادامه پیدا کند (بایستی رنگ آن محوتر شود). در روایتی از امام صادق ـ علیه السّلام ـ پرسیدند: «زن چه زینتهایی را می تواند آشکار کند؟ در ترکیبات رژلب جامد از موم استفاده میشود. پالت رژلب بیشتر در آرایشگاهها مورد استفاه قرار میگیرد. درب آنها زود شکسته شده و باعث میشود رژلب آلوده و غیر قابل استفاده شود. در دین مقدس اسلام، زن باید تمامی بدن خود را در برابر نامحرم بپوشاند، غیر از صورت و دو دست خود از مچ؛ که آنها می تواند بیرون باشد اما باید بدون زینت و آرایش باشد. در این روش میبایست در هر مرحله از فیکس کننده استفاده شود.

در دهه 1940 یک شیمیدان آمریکایی اولین رژ لب با ماندگاری بالا را اختراع کرد. و همچنین در نهایت احترام و ارج نهادن به مقام والای مادر، ایشان را متقاعد کنید که این حجاب من به گونه ای است که اسلام فرموده، و غیر از صورت و دو کف من، حتی یک موی من هم بیرون نیست و حتی اگر متقاعد نشدند، این دلایلی که در ضمن پاسخ برایتان مطرح کردیم را برایشان بازگو کنید. هنگامی که رنگها هم مرز میشوند محو میگردند. پالت رژ لب، دارای رنگهای متنوعی است که میتوان با ترکیب این رنگها با هم به رنگهای جدید و بیشماری دست یافت. نکته: اگر از این دسته از افراد هستید که به مواد کاشت ناخن حساسیت دارید باید هر چه سریعتر کاشت ناخنتان را بردارید. اگر شما جزء آن دسته از خانمهایی هستید که به شکل مداوم دستتان در تماس با آب است بهتر است که از این روش کاشت استفاده نکنید چرا که ابریشم و یا فایبرگلاس آب و رطوبت را به خود جذب میکنند و باعث میشود که به ناخن شما آسیب وارد کند. رژ لب جامد یکی از پرکاربردترین نوع رژ لب در بازار است که استفاده از آن بسیار راحت است. ما باید حضرت فاطمه و حضرت زینب(سلام الله علیهما)را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم: فاطمه اطهر برترین الگوی زن و عالیترین چهره بشریت است که با حفظ حیاء و عفت در جامعه حضور می یافت.

قدمت استفاده از این وسیله آرایشی پر کاربرد به 5000 سال پیش برمیگردد. لنز ناخن یا برچسب ناخن چیست و روش استفاده از آن چگونه است؟ ناخنهای اکریلیک یا مصنوعی؛ با پودر اکریلیک ساخته میشوند. عمدتا چرب نبوده و بر روی لبها حالت مخملی شکل میشوند. دارای ماندگاری بالایی بر روی لبها هستند و به اطراف لب پخش نمیشوند. این رژ لب پوشش دهی کامل و ماندگاری بیشتری دارد. کاشت مرمریت: شاید خیلی از افراد تعجب کنند که کاشت مرمریت هم وجود دارد! سوابق تاریخی نشان میدهد که ملکه مصر “کلئوپاترا” اطراف لبها و چشمانش را رنگ میکرده است. اما ممکن است این فعالیت ها و حضور، زمینه ساز فساد و اختلاط زن و مرد گردد. البته این روش آسیب کمتری به ناخن میزند و مانع رشد مجدد ناخنها نمیشود. این رژهای براق موقع استفاده بر روی لبها رنگ کمتری به لبها میدهند و تنها باعث ایجاد سایهای روی لبها میشوند و پوشش کاملی ندارند و رنگ لبها را بیشتر مشخص میکنند. همچنین بیشتر برای آرایش روزانه استفاده میشوند. برای مهمانیهای رسمی بهتر است از نوع 24 ساعته آن برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید. این رژ لبها ماندگاری و پوشش متفاوتی دارند. همچنین دارای پوشش رنگ و ماندگاری بالایی هستند.

در قرن 16 در انگلستان، رنگ کردن لبها توسط زنان روسپی و بازیگران صورت میگرفت. در تاریخ است که او در حالی که مقنعه را محکم به سر بسته و خود را در جامه ای فراگیر پیچیده بود در جمع زنان بنی هاشم در حالی که جامه های بلندش قدمها را پوشیده داشت با ابهت، آزرم و متانت قدم بر می داشت. ابتدا ناخنها سوهان، سپس یک لایهایی از جنس ابریشم روی ناخن قرار میگیرد و در آخر برای محکم کردن صدف ناخن از چسب مخصوص استفاده میشود. حضرت زینب (سلام الله علیه) هم در مجلس یزید بپا خواست و فریاد زد که: آیا عدالت همین است که زنان و کنیزان خود را پس پرده بنشانی و دختران رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ را در مجلس بیگانگان برپا بداری. در حدیثی از رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ می خوانیم که: «أیّّ إمرئهٍ تَطِیبَتْ لغیر زوجِها ثمّ خرجت من بیتها فهی تُلْعَنُ حتی ترجعَ الی بیتها متی ما رجعَتْ؛ هرگاه زنی برای غیر شوهرش، خود را معطر کند، سپس از خانه اش خارج شود، تا زمانی که به منزلش بر می گردد، لعنت می شود.

این بزرگواران و راست قامتان در همه ابعاد زندگی اسوه اند، در ایمان، عمل،تعبد، حراست از جایگاه والای زن و پاس داشتن عفاف و حفاظت از مکانت انسانی زنان مسلمان. با توجه به گسترش فعالیتها و مسئولیت و وظیفه زنان در برخی از امور اجتماعی بی تردید باید زنان در جامعه حضور داشته باشند. پرده زنان ما را هتک کردی و نقاب از چهره شان به غارت بردی و… رژ لبهای مدادی برای حمل و نقل در داخل کیف آرایشی بسیار مناسب هستند چرا که ترس از شکستگی و خراب شدن آن داخل کیف وجود ندارد همچنین دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند. کاشت دیپینگ: در این روش ابتدا سطح ناخن تا حدی که براقیت سطح ناخن از بین برود سوهان کشیده میشود (البته نباید در حدی باشد که صدف ناخن آسیب ببیند). ابتدا محلول ضد قارچ بر روی ناخن زده میشود. سپس ناخن به اندازه دلخواه کوتاه و از محلول ضد قارچ استفاده میشود. بعد از آن محلول ضد قارچ و سپس شروع به زدن مواد کاشت روی ناخن میکنند. بعد از خشک شدن به حالت مخملی تبدیل شده و جلوه زیبایی به آرایش میدهند. استفاده از رژ لب به تنهایی تاثیر زیادی در زیبایی و تغییر چهره افراد دارد.

شما باید شرایط خانوادگی تان را در نظر بگیرید و طبق همان عمل کنید. پرهیز از خودنمایی و آرایش: از جمله شرایط مهم برای حضور زن در اجتماع پرهیز از «خودنمایی و آرایش» است؛ زیرا آرایش و خود نمایی زمینه های توجه دیگران را به وجود می آورد و دلربایی را در پی خواهد داشت. حفظ وقار و عفاف: شرط دوم حضور زن در اجتماع، حفظ عفاف است. از جمله: وقار در رفت و آمد، وقار در راه رفتن، وقار در سخن گفتن. در هنگام خرید رژ لب جامد حتما از برندهای معتبر که فاقد سرب بوده و پوکهی خوبی دارند خریداری کنید تا از عدم شکستن در پوش و خراب شدن آن مطمئن باشید. تقریبا اکثر برندهای مطرح دنیا این نوع رژ لب را تولید میکنند. رژلب مایع در دو نوع براق و مات تولید میشود که میتوان بر حسب سبک آرایش خود آنها را انتخاب کرد. پس از آن انواع مختلف رژ لب به وفور تولید و به بازار عرضه شد. این پالت را میتوان در سفر با خود حمل کرد و به راحتی به انواع رنگ رژها متناسب با لباس و آرایش دسترسی داشت.

بالم لب نوعی پماد یا موم است که حاوی مواد نرم کننده و مرطوب کننده است که برای آبرسانی، چرب نگهداشتن لبها، محافظت لب از سرما، محافظت از عوامل مضر محیطی، پرکردن خطوط لبها و به عنوان ترمیم کننده ترک لبها استفاده میشود. همانطور که از اسمش مشخص است از سیلک یا ابریشم برای کاشت ناخن استفاده میشود. در اسلام برای حجاب و حضور زن در اجتماع شرایطی بیان شده است که توجه شما را به آن جلب می کنیم. در این روش بدلیل اینکه فیبرها نازک هستند از استحکام کمتری نسبت به روش پودری برخوردارند. عدم اختلاط: اسلام در عین اینکه بر حضور اجتماعی زن تأکید می ورزد اما نکاتی را هم یادآور می شود، یکی از شرایط مهم و اساسی فعالیت اجتماعی زن و حضور وی در صحنه های گوناگون، مرزبندی دقیق و جدایی او از مردان است. در نهایت باید ناخنها سوهان کاری دقیق شوند تا فرم نهایی را به خود بگیرند. سپس سوهان کشی را انجام میدهند و در آخر از تاپ شاین برای براق شدن ناخن استفاده میکنند.