کیبورد چیست انواع کیبورد کامپیوتر keyboard کاربرد کیبورد ویژگی های keyboard

کیبورد چیست انواع کیبورد کامپیوتر keyboard کاربرد کیبورد ویژگی های keyboard

دکمه‌های صفحه کلید لپ تاپ (Laptop-size keyboard) معمولاً دارای فاصله کوتاه‌تر برای فشار دکمه است. آن‌ها ممکن است صفحه کلید عددی نداشته باشند و کلیدهای عملیات در برخی موارد نسبت به صفحه کلیدهای استاندارد در جای متفاوت قرار گرفته‌اند. مکانیسم به کار رفته در دکمه‌های لپ‌تاپ شبیه سوییچ‌های قیچی است و بر خلاف صفحه‌کلیدهای کامل، چندان شباهتی به سوییچ پلاستیکی ندارند. تعدادی از صفحات کلید لپ تاپ بعد از شکستن دکمه‌ها به جای خود بازنمی‌گردند و مجبور به تعویض کلی کیبرد می‌باشید.

آموزش تایپ تشدید (-ّ) در کیبورد کامپیوتر و گوشی

افزون بر این بازخوردی که این نوع تایپ به وجود میاورد سبب می‌شود رابطه مستقیمی میان انگشتان و حروفی که بر روی مانیتور نقش می‌بندد به وجود آید. اما حالا به جز کلیدهای Cherry MX کمپانی Cherry Corp یا همان ZF Electronics، سازندگان دیگری هم به جمع تولیدکنندگان اضافه شده‌است. Logitech و Razer دو کمپانی مطرح هستند که در کنار Cherry مشغول تولید کیبوردهای مکانیکی شده‌اند. در حال حاضر کیبورد مکانیکی دوباره در دسترس قرار گرفته و حتی به محبوبیت قابل توجهی نیز رسیده‌است و به عنوان جایگزینی برای کیبوردهای ارزان قیمت در نظر گرفته می‌شود. این کیبوردها قیمت بالاتری دارند اما بسیار با کیفیت‌تر از سایر کیبوردهایی هستند که امروزه در تعداد بسیار زیاد و بدون کیفیت از خط تولید کارخانه‌ها خارج می‌شوند. سازندگان این نوع کیبوردها امروزه آن‌ها را در مدل‌های متنوع و برای طیف‌های مختلف کاربران مانند گیمرها، کاربرانی که ارگونومی برایشان اهمیت دارد یا کاربرانی که کارایی کیبورد برایشان مهم است می‌سازند.

کیبورد کامپیوتر یکی از پر کاربردترین تجهیزات جانبی کامپیوتر می باشد. هر دکمه دارای نماد خاص و نشانگر علامت حک شده بر روی آن است و با فشردن دکمه اطلاعات مربوط به آن نماد اعم از حروف الفبا ، اعداد و یا علائم خاص بر روی کامپیوتر نقش می بندد. این کلید فرم کوتاه شده عبارت Escape ESC است و در گوشه سمت چپ و بالای صفحه کلید قرار دارد. اگر متن، تصویر، فایل و هرچیز دیگری را تصمیم به جابجا کردن دارید، خیلی ساده با استفاده از کیبورد می توانید این کار را انجام دهید. برای کپی کردن هر فایلی، باید دو کلید Ctrl+C و برای paste کردن باید کلید Ctrl+V را بفشارید تا فایل به صفحه جدید منتقل شود. شما میتوانید برای خرید انواع محصولات کیبورد کامپیوتر به فروشگاه اینترنتی مقداد ای تی مراجعه کنید.

  • البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که موس از جمله ابزار های کاربردی در کامپیوتر است که اگر نباشد شما به سختی میتوانید کار هایتان را پیش ببرد.
  • علاوه بر این در شرایطی که لپ تاپ یا کامپیوتر به شما نزدیک نیست می توانید با استفاده از این روش آن را به وسلیه اپلیکیشن های کیبورد و ماوس کنترل کنید.
  • اما در برخی موارد ، مانند کیبورد لپ تاپ های 14 اینچی و کوچکتر و بعضی از کیبوردهای کوچک ، فاقد بخش ماشین حساب می باشند که این محصول نیاز افراد را برآورده می کند.
  • نحوه اتصال کیبورد گوشی به کامپیوتر در ویندوز 10با کلیک بر روی آیکون کیبورد که در گوشه بالای صفحه وجود دارد بر قرار می گردد.
  • همانطور که می‌دانید برای اجرای بی‌نقصیک بازی کامپیوتری، داشتن یک سیستم قدرتمند نیازی ضروری است.
کیبورد مایکروسافت  Natural-Ergonomic-4000-Keyboardرا می‌توان یکی از بهترین کیبوردهای ارگونومیک موجود در بازار دانست. کیبورد مجازی(Virtual keyboard)، نرم‌افزاری است که برای شبیه سازی کیبورد استاندارد استفاده می‌شود. تصویری از کیبورد روی مانیتور نمایش داده می‌شود و کاربر برای وارد کردن متن، روی عکس کلیدها اشاره می‌کند و کلیک می‌کند.

اتصالات کیبورد

اگر صفحه‌کلید شما ویژگی‌های خاصی مانند پد لمسی، دکمه‌های ویژه یا عملکرد بی‌سیم دارد، باید درایورهای مخصوص همان مدل نصب شوند تا بتوانند به درستی کار کنند. آنها را از روی دیسک ارائه شده به همراه صفحه کلید نصب کنید یا از بخش پشتیبانی وب سایت سازنده دانلود کنید. برای آموزش نصب درایور می‌توانید به مقاله‌ی نحوه نصب درایور و آپدیت درایورهای کامپیوتر مراجعه کنید. بدلیل ارتفاع کم کلیدهای کیبوردهای لپ تاپی، انجام اموری همچون تایپ کردن با این کیبوردها بسیار راحت و لذت بخش می باشد. برخی از کیبوردها ، در قسمت سمت راست فاقد اعداد می باشند و به اصطلاح بخش ماشین حساب در آن حذف شده است که تعداد کلید کمتری نسبت به کیبوردهای دارای ماشین حساب دارند.