نکات آرایشی – نکات پاکسازی آکنه بهترین پاک کننده ها برای آکنه

Cleansing Acne Prone Skin

پوست مبتلا به آکنه نیاز به توجه خاصی دارد، چه آکنه شما ناشی از هورمون ها باشد، رژیم غذایی، ژنتیک، آرایش (یا استفاده از ماسک!) آکنه می تواند یک نگرانی سرسخت پوست باشد. پاکسازی یک مرحله ضروری برای کمک به کاهش آکنه است، اما به سادگی شستن صورت با یک پاک کننده و مقداری آب نیست. از اسکراب گرفته تا اسیدها و روش پاکسازی مضاعف. وقتی صحبت از آکنه به میان می آید، پاکسازی پوست مهم است.

پاکسازی پوست مستعد آکنه

PHOTO COURTESY HONEST BEAUTY

از اسکراب ها بگذرید

اسکراب‌هایی که لایه‌برداری و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند، می‌توانند برای افرادی که دارای آکنه و پوست مستعد لک هستند، چیز خوبی به نظر برسند، اما اغلب می‌توانند بیشتر از اینکه مفید باشند، مضر هستند. اگر آکنه های برجسته ای روی پوست خود دارید، بهتر است از پاک کننده های حاوی مواد اسکراب (مانند دانه ها، دانه های قهوه یا سایر مواد درشت) اجتناب کنید. منافذ در عوض، لایه‌بردار شیمیایی حاوی آنزیم‌ها و اسیدهایی مانند AHA (آلفا هیدروکسی اسید) و BHA (بتا هیدروکسی اسید) را انتخاب کنید.

ژل پاک کننده میکرو لایه بردار La Roche-Posay Effaclar
ژل پاک کننده پاک کننده Caudalie Vinopure

PHOTO: EVANGELINE SARNEY

ترکیب اسیدها

اسید سالیئیسیک، BHA (بتا هیدروکسی اسیدها)، گلیکولیک اسید، AHA (آلفا هیدروکسی اسیدها) و سایر مواد موجود در این دسته اسیدها برای لایه برداری پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست عمل می کنند. اسید سالیسیلیک یک درمان شدید است که روغن ها را حل می کند و برای تمیز کردن عمیق منافذ کار می کند و آن را برای کسانی که آکنه دارند عالی می کند. مواد دیگری که فواید مشابهی دارند عبارتند از فندق جادوگر و روغن درخت چای که هر دو دارای خواص ضد باکتریایی هستند. AHA و BHA با غلظت کم جایگزین ملایم تری هستند که برای پوست مستعد آکنه و جلوگیری از آکنه مناسب هستند. انتخاب پاک کننده ای که حاوی این مواد باشد می تواند به پاکسازی آکنه و جلوگیری از جوش های بعدی کمک کند.

از پاک کننده های سخت و خشک کننده خودداری کنید

بسیاری از ژل های کف کننده و پاک کننده می توانند برای پوست های چرب، احتقانی و مستعد آکنه فوق العاده باشند، اما حتما لیست مواد را بررسی کنید. برخی از پاک‌کننده‌هایی که برای پوست‌های چرب‌تر طراحی شده‌اند، می‌توانند حاوی مواد شیمیایی و سورفکتانت‌های خشن باشند که چربی طبیعی پوست را از بین می‌برند. هنگامی که یک شوینده چربی طبیعی پوست را از بین می برد، اغلب منجر به یک فرآیند “بیش از حد رانندگی” می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، پوست بیش از حد روغن تولید می کند تا روغن های طبیعی که از بین رفته اند را جبران کند (در نتیجه آکنه بیشتری ایجاد می کند!) به جای آن از یک ژل پاک کننده ملایم استفاده کنید و از پاک کننده های مبتنی بر صابون، به ویژه آنهایی که غلظت بالایی از سولفات دارند، اجتناب کنید.

پاک کننده روغن مغذی تاتا هارپر

 PHOTO: EVANGELINE SARNEY

دوبار پاکسازی

پاکسازی مضاعف یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای پوست خود انجام دهید، صرف نظر از نوع یا وضعیت پوستتان. اگر مرتباً آرایش می‌کنید، بسیار مفید است که ابتدا با روغن پاک‌کننده، مومیایی‌کننده یا ژل پاک‌سازی کنید. اولین پاکسازی در روتین مراقبت از پوست، آرایش سنگین را از بین می برد. اگر پوست چرب و پر احتقان دارید از روغن های پاک کننده نترسید. قانون ساده علم (روغن جذب روغن می شود) در واقع می تواند تولید روغن را تنظیم کند و به کاهش چربی اضافی و آکنه کمک کند.

بایودرما Sebium h2o Purifying Cleansing Micelle Water Micellar Water

PHOTO: EVANGELINE SARNEY

با آب میسلار تمام کنید

برای گام دوم در روال پاکسازی شما، میسلار واتر بدون شک یکی از بهترین محصولاتی است که می توانید استفاده کنید. با تکنولوژی تخصصی، آب های مایسلار حاوی میسل های خاصی هستند که مانند آهنربایی برای آرایش، روغن و کثیفی می شوند. حتی بعد از اینکه پوست خود را تمیز کردید، احتمالاً از میزان باقی مانده آرایشی که یک آب میسلار می تواند از روی پوست پاک کند شگفت زده خواهید شد. توجه به این نکته مهم است که برای بهترین نتیجه باید از الیاف پنبه برای اعمال و تمیز کردن با آب میسلار استفاده کنید. میسلار واتر همچنین دارای مزیت افزوده تونینگ پوست و تنظیم تعادل pH برای اطمینان از سلامت پوست است.

محصولات پیشنهادی

ژل پاک کننده میکرو پیلینگ La Roche-Posay Effaclar (حاوی سالیسیلیک اسید)

پاک کننده ژل پاک کننده Caudalie VinoPure (حاوی سالیسیلیک اسید)

پاک کننده لک های موراد (حاوی سالیسیلیک اسید)

ژل پاک کننده لک های پوستی ویلدا (حاوی پوست بید)

پاک کننده روغن مغذی تاتا هارپر

روغن پاک کننده خنک Boscia MakeUp BreakUp

بایودرما Sebium h2o Purifying Cleansing Micelle Water Micellar Water

میسلار واتر Avene Cleanance

منبع: https://makeuptips.digital/post/629235916091850752