تفاوت دستگاه هواساز با دستگاه تصفیه هوا چیست؟ نوجان مهر-بتا تهویه

آیا می‌توان از هواساز برای تهویه فضای استخر استفاده کرد؟خیر، به دلیل اشباع بودن هوای خروجی از هواساز و همچنین رطوبت نسبی بسیار بالای محوطه استخر، امکان استفاده از هواساز برای تهویه فضای استخر وجود ندارد. آیا می‌توان از فن کویل بجای هواساز استفاده کرد؟پرتاب هوا در هواساز بیشتر از فن کویل است، ضمن اینکه تعداد فیلتراسیون و تأمین هوای تازه نیز در آن کامل‌تر و دقیق ‌تر می ‌باشد. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه های هواساز می توان به نوع فیلتر آن اشاره کرد برخی از فیلتر های این هواساز ها دارای قیمت بالای هستند و کاربری بالای دارند.

  • بسته به نیاز عملیات رطوبت زنی و رطوبت­گیری هوا جهت رسیدن به میزان رطوبت دلخواه انجام شده و درنهایت هوای مطبوع توسط فن به محیط موردن نظر از طریق کانال­ های هوادهی توزیع می­شود.
  • با توجه به نوع کاربری و درخواست کارفرما می توان از انواع رطوبت زن ها در هواساز استفاده کرد.
  • مجموعه دماتجهيز سفارشات خرید شما را مستقیماً به سراسر کشور ارسال می‌نماید.
  • برای این کارها شما باید از ابزار مناسب مثل چیلر و بویلر استفاده کنید و در ادامه هواساز را با آن ها ست کنید.
  • هواسازها بر اساس نوع کاربرد و پروژه به سه دسته هواساز های معمولی (ترکیبی)، هایژنیک (بیمارستانی) و تمام هوای تازه تقسیم بندی می شوند.
  • هواساز ایرواشر نوعی دستگاه تهویه مطبوع بوده که دارای قابلیت سرمایشی و گرمایشی است.

نحوه عملکرد هواساز هایژنیک بدین صورت است که ابتدا هوای محیط از روی فیلترهای اولیه فلزی لانه زنبوری با سرعت مناسب عبور داده می‌شود. این فیلترها از ورود خاشاک و حشرات و ذرات درشت جامد جلوگیری می‌کنند. سپس هوای عبوری از سطح فیلترهای رولی یا پد فیلتر و یا فیلترهای کیسه ای عبور کرده و تا درجه خلوص 95% پاک می‌شود.

پس از آن با استفاده از کویل های گرمایشی که بعد از کویل سرمایشی نصب می شود میزان رطوبت هوای تهویه شده به میزان مورد نظر کاهش می یابد. در مناطق سردسیر احتمال یخ زدگی در فیلترها و لوله های آب بسیار بالا است. به همین دلیل از کویل پیشگرمکن به عنوان ابتدایی ترین جز دستگاه هواساز استفاده می شود. برای این پیشگرمکن یک سیستم کنترلی نصب می شود تا در صورت عمل نکردن درست کویل، برای اینکه به دستگاه آسیبی نرسد هواساز خاموش گردد. هواساز دستگاهی است که در تهیه مطبوع انواع محیط ها و ساختمان ها برای کنترل و تنظیم دما، رطوبت و کیفیت هوا به کار می رود. به عبارتی این دستگاه توان ایجاد هوای مورد نظر برای انواع محیط های مختلف را در کیفیت، میزان رطوبت و درجه حرارت مطلوب دارد.

درجه حرارت هوایی که رطوبت زده می شود باید بیشتر از درجه حرارت نقطه شبنم فضایی باشد که رطوبت زنی میگردد. وقتی به هوای تازه و یا مخلوط هوای رفت و برگشت رطوبت می زنید شاید لازم باشد هوا پیش گرم شود تا بتواند رطوبت را جذب کند. در دستگاههای هواساز نوع فیلترهای به کار رفته اهمیت بسیاری دارد. فیلترهای متفاوت در دستگاه تصفیه هوا با توجه به مواد تشکیل دهنده و تکنولوژی ساخت قادر به حذف مواد آلاینده های مختلف در هوا را دارد. اگر امکان استفاده همزمان از چند نوع مختلف از فیلترها باشد، هوا به طورکامل تصفیه می شود و هیچ گونه آلودگی ای وارد محل مورد نظر نمی شود .

مصارف و کاربرد هواساز اکونوپک

این نوع هواساز فاقد کویل سرمایشی می ‌باشد و از طریق پاشش آب و عبور هوا از داخل آن و سرمایش تبخیری باعث کاهش دمای هوا می ‌شود. بسته به کاربری و رطوبت مورد نیاز ایرواشرها در سه کلاس چهار، شش و هشت طراحی و تولید می‌ شوند. از ایرواشرها جهت تهویه مطبوع سالن ‌های تولید صنایع نساجی، فضای مساجد، سالن ‌های پرورش قارچ و … استفاده می ‌شود.

کنترل‌آلات

تفاوت دستگاه هواساز با دستگاه تصفیه هوا چیست؟ نوجان مهر-بتا تهویه خون ها ریخته می شوند بر کف خیابان های شهر تا اثبات شود آسمان ها پذیرای انسان خواهند بود پس از هزار و دویست سال! در آن آسمان ها آیا مرا راهی ست برای رسیدن به آرامش؟ مسلما بی اعتقاد خواهیم بود به این امر نامحتمل. آسایش و آرامش را ترجیح می دهیم به واسطه استفاده از انواع سیستم تهویه مطبوع به کف آوریم. پس به سراغ تیم تخصصی مانا تهویه می آئیم تا به مقصود خویش رسیم. مهندس احسان گمین چی به عنوان مدیریت شرکت مانا تهویه نقش جهان همواره در خدمت انسان ها بوده است تا بتواند هر آنچه از سیستم تهویه مطبوع نیاز دارند را در اختیار شان قرار دهد.

آیا می‌توان از فن کویل بجای هواساز استفاده کرد؟

برای پخش یکنواخت هوای مطبوع در محیط در کانال های هواساز از فن سانترفیوژ استفاده می شود. بله، به دلیل اینکه ساختار تولید سرمایش در ایرواشر از نوع تبخیری است و از طرفی به دلیل رطوبت نسبی بالا در شهرهای شمالی و جنوبی کشور، امکان استفاده از ایرواشر برای تهویه مطبوع وجود ندارد. خیر، به دلیل اشباع بودن هوای خروجی از ایرواشر و همچنین رطوبت نسبی بسیار بالای محوطه استخر، امکان استفاده از ایرواشر برای تهویه فضای استخر وجود ندارد. در فضاهای بزرگ می توان یک هواساز در یک مکان قرار داد و از آنجا به فضای کوچکتر کانال کشی کرد بر خلاف فن کوئل که برای هر فضای کوچکی باید یک فن کوئل مجزا در نظر گرفت. دستگاه هواساز بر خلاف فن کوئل می تواند هم هوای تازه به داخل مکش و پخش کند و هم هوای داخل را به گردش بتا تهویه در بیاورد. لازم به ذکر است کلیه هواساز های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای قیمت مناسب بوده و تخفیف‌های مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمت‌ها لحاظ گردیده است.

هواساز ایرواشر