تابلو فرش دستباف اصفهان تبریز طرح اروپایی قیمت خرید صنایع دستی پارسیان

تابلو فرش دستباف اصفهان تبریز طرح اروپایی قیمت خرید صنایع دستی پارسیان

در این دسته میتوانید زیبا ترین تابلو فرش های ایرانی را مشاهده نمایید. فرضاٌ وقتی گفته میشود رجشمار بافت فرشی ۶۰ است ، به این معنی است که در هر هفت سانتی متر آن ۶۰ گره بافته شده ، و وقتی گفته میشود رجشمار ۷۰ ، یعنی ۷۰ گره در ۷ سانتیمتر . به تعداد گره‌هایی که در هر اینچ مربع از فرش زده می‌شوند، تراکم گره می‌گویند. برای اندازه گرفتن تراکم فرش دستباف، تعداد گره‌ها در یک اینچ مربع از قسمتی از فرش (یک اینچ در تار و یک اینچ در پود) را می‌شمارند و ارقام به دست آمده را در هم ضرب می‌کنند، عدد به دست آمده تراکم گره را مشخص می‌کند. امروزه فرش دستباف ایرانی در سراسر دنیا شهرت و اعتبار ویژه‌ای دارد.

  • برای اطمینان از کیفیت و اصالت تابلو فرش بهتر است آنرا بدون قاب خریداری کنید.
  • مواردی همچون تعداد گره های استفاده شده برای بافت، نوع رنگ های انتخابی، جنس الیاف و… از مهمترین این موارد می باشند که در مقاله نکات خرید تابلو فرش آنها را به طور دقیقتر بررسی کرده ایم.
  • تابلو فرش در ۳ نوع دستباف، ماشینی بافته شده و ماشینی چاپی یا کلاریس عرضه می‌شود.
  • فرش ها و تابلوهای فرش در طول تاریخ چون انسانی رشد کرده‌اند ، توسعه یافته‌اند و به تکامل رسیده‌اند و به همین دلیل است که هر دوره‌ تاریخ در فرش‌های زمانش ثبت شده است.
  • تابلو فرش دستباف یکی از جذابترین و زیباترین اثر هنری قالی بافان به حساب می آید که خیلی از ما با دیدن آن به شدت لذت می بریم.

ما در این مقاله از فرش فراهان قصد داریم صفر تا صد تابلو فرش دستباف و تا حدی ماشینی را برای شما بررسی کنیم و به شما مشخصات و ویژگی های یک تابلو فرش با کیفیت و خوب را معرفی کنیم. فرش های ماشینی درنهایت با آسیب رساندن به عضله ها و استخوان های شما قدرت حرکتی را از شما باز میدارد و عضلات شما را ضعیف و ناتوان میکند. تنها یک دلیل از دلایل فوق کافیست برای هشدار به ما در عدم استفاده از این بافته های شیمیایی و استفاده از فرش دستبافت……. تنوع بالا در طرح و نقش و کیفیت بالای محصولات این فیلدکاری نیز نقش موثری در تثبیت فرهنگ خرید تابلو فرش دارد. در ادامه این نوشتار به قیمت تابلو فرش در هر دو نوع ماشینی و دستبافت پرداخته و عوامل موثر در آن را بررسی می‌کنیم. در بخش کارهای در حال بافت نیز تعدادی از سفارش های در حال بافت در کارگاه و میزان پیشرفت آنها به معرض نمایش در آمده اند.

تابلو فرش دستباف سبد گل لاله – ۱۰۰۴

همچنین اگر پشت فرش را نگاه کنید، می‌توانید شناسنامه فرش و همین‌طور تعداد و سایز گره‌ها را مشاهده کنید. هرچه گره‌ها از نظر درشتی، ریزی، یکنواختی و میزان فاصله بین آنها در پشت فرش منظم و یک اندازه باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر تابلو فرش است. در اینجا هم مثل فرش‌های عادی مدل‌های دستباف به خاطر اینکه کار دستان یک هنرمند هستند و در آنها از رنگ‌های طبیعی استفاده شده قیمت بالاتری دارند. این مدل از نخ ها نسبت به نخ های طبیعی ارزان تر می باشند و فرش و تابلو فرشی که مواد اولیه آن از این مدل نخ باشد نیز قیمت ارزان تری نسبت به سایرین دارد.

ویژگی فرش دستباف تبریز

معمولا تابلوفرش ها در طرح های مجلسی و فرانسوی، مینیاتوری، منظره، تک چهره، مذهبی (مانند وان یکاد)، تندیس، حیوانات، گل و گلدان و … تولید می شوند. طرح های تابلو فرش دستباف فرانسوی و مجلسی، تابلو فرش مینیاتوری، گل و گلدان، منظره و مذهبی معمولا پر فروش تر از سایر طرح ها بوده و عموم مردم رغبت بیشتری برای خرید این طرح ها از خود نشان می دهند. این روزها به تکرار، شاهد خرید تابلو فرش دستبافت به‌عنوان هدیه‌ای ارزشمند از طرف افراد هستیم. خوش سلیقه‌ها، مشکل‌پسندان و آنها که دستی در هنر دارند، به هر مناسبت نمونه‌هایی از این آثار هنری را به‌عنوان هدیه خریداری می‌کنند. تابلو فرش دستباف طرح کوچه باغ شکوفه کد ۱۱۶، کوچه باغ بهاری با شکوفه های زیبا دارای ۱۳۰ سانتیمتر عرض و ۱۰۰ سانتیمتر ارتفاع است.

چرا برای خرید تابلو فرش جنس آنرا هم  باید در نظر بگیریم؟

استفاده از مصالح مرغوب طبیعی باعث شده است که تولیدات شهر سردرود دارای دوام و طول عمر بسیار زیادی باشند و در این شهر تابلو فرش هایی وجود دارند که قدمت چند صد ساله دارند اما مانند روز اول خود زیبایی و کیفیت خود را حفظ تابلو فرش چاپی کرده اند. پشم بسته به نژاد گوسفندان و علوفه ای که گوسفندان از آن تغذیه می کنند دارای کیفیت متفاوتی می باشد. در بین مناطق بافت تابلو فرش، استان های غربی و شمال غربی ایران دارای باکیفیت ترین نوع پشم می باشند. معمولاً تابلو فرش به دلیل اصالتی که دارد، به صورت دستباف تولید می‌شود. اما کارخانه‌هایی هستند که این محصول را به صورت ماشینی هم تولید می‌کنند.