بری لیندون #لحظات آرایش | لیزا الدریج

بری لیندون #لحظات آرایش |  لیزا الدریج

برای قسمت بعدی از مجموعه #لحظه های آرایشم، می خواستم شما را به دهه 1700 برگردانم و فیلم درام دوره ای زیبای استنلی کوبریک، بری لیندون را به نمایش بگذارم.
این فیلم بر اساس رمان «شانس بری لیندون» اثر ویلیام میک پیس تاکری در سال 1844، داستان ظهور و سقوط یک ماجراجوی ایرلندی به نام بری لیندون (با بازی رایان اونیل) را روایت می‌کند که در قرن 18 با جامعه‌ای عالی ازدواج می‌کند. اروپا از درام لباس معمولی دور است و کاملا شبیه کوبریک است.

اگرچه در اکرانش در سال 1975 با استقبال متفاوتی روبرو شد، اما چهار جایزه اسکار را در آن سال در جوایز اسکار برد و اکنون به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کوبریک شناخته می‌شود. یادم می‌آید که برای اولین بار آن را تماشا کردم و از زیبایی آن کاملاً مجذوب شدم – لباس‌های نفیس، کلاه گیس‌های پیچیده آراسته شده و آرایش‌های پودری سفید و لکه‌دار زیبایی، جشنی بصری برای چشم‌ها هستند و به غنا و شکوه می‌افزایند. از صحنه ها

این آرایش توسط اسطوره آرایش باربارا دالی طراحی شده است. من مطمئن هستم که بسیاری از شما قبلاً با نام باربارا آشنا هستید – او توسط گریس کدینگتون راهنمایی شده بود و همه را از سوپرمدل گرفته تا بازیگر، نخست وزیر و خانواده سلطنتی تشکیل داده است (او معروف است که گریم پرنسس دایانا را برای روز عروسی خود انجام داد).

قبل از فیلمبرداری بری لیندون، باربارا با استنلی کوبریک در یکی دیگر از فیلم‌های نمادین خود به نام A Clockwork Orange همکاری کرد. از آنجایی که بحث‌های زیادی پیرامون این فیلم وجود داشت، کوبریک می‌خواست جزئیات پروژه جدیدش را مخفی نگه دارد – تنها چیزی که مطبوعات در آن زمان می‌دانستند این بود که فیلم بیشتر در ایرلند فیلم‌برداری می‌شود و رایان اونیل و فیلم‌ها در آن بازی خواهند کرد. ماریسا برنسون زیبا (در اینجا به عنوان لیدی آنوریا لیندون دیده می شود). ظاهراً حتی ماریسا نیز زمانی که برای نقش خود استخدام شد جزئیات زیادی از فیلم نمی‌دانست، اما به او دستور داده شد که از نور خورشید دوری کند تا پوستش رنگ پریده بماند، همانطور که با دوره زمانی قرن هجدهم فیلم مطابقت داشت. .

من واقعا هیجان زده بودم که با باربارا در مورد نحوه ایجاد آرایش فوق العاده با او صحبت کنم …

LE به عنوان یک فیلم تاریخی و بسیار متفاوت با درام های دوره ای و فیلم های آن زمان، چگونه ظاهر گریم را انتخاب کردید؟

BD Barry Lyndon زمینه های جدیدی را ایجاد کرد زیرا فیلم های دوره همیشه به یکی از دو روش ساخته می شدند – یا تقریباً دورهمی بودند، که در آن بازیگران به طرز جذابی آرایش می شدند و در فیلم خوب به نظر می رسیدند، اما چیزی مرتبط با آن به نظر نمی رسید. دوره زمانی. یا کاملاً دورهمی بودند، کاری که من در تلویزیون انجام می دادم.
من این موضوع را با استنلی در میان گذاشتم و گفتم ببین، ما می توانیم یکی از دو راه را برویم. انجام دوره واقعی از نقطه نظر زیبایی کمی دشوارتر است، زیرا اکثر مردم در آن دوران به خصوص سالم نبودند – آنها با مسمومیت با سرب، پوست بد و دندان های پوسیده مواجه بودند. آنها بیشتر اوقات شوکه کننده به نظر می رسیدند!

LE بله، بیماری هایی مانند آبله بسیار شایع بودند، نه آنها، که اغلب بازماندگان را با لک و زخم بر جای می گذاشت. به علاوه، همانطور که شما می گویید، مواد آرایشی که در آن زمان استفاده می شد، مانند سروس یا سرب سفید، بسیار خطرناک بودند.

BD دقیقا. بنابراین گزینه دیگر، و راهی که من فکر می کردم استنلی می خواهد برود، الهام گرفتن از نقاش گینزبورگ بود. میلنا کانونرو، طراح لباس، قبلاً از این مرجع برای لباس استفاده می کرد و لئونارد، آرایشگر، همین کار را با مو و کلاه گیس انجام می داد، بنابراین عالی به نظر می رسید. بنابراین تصمیم گرفتیم آرایش را زیبا کنیم و واقعیت واقعی آن زمان را از دست بدهیم.

LE وقتی این تصمیم را گرفتید، چگونه در مورد آرایش تحقیق کردید؟

BD من در مورد نقاشی های زیادی از آن دوره تحقیق کردم و زمان زیادی را در گالری ملی پرتره گذراندم تا چگونگی انجام آن ظاهر را پیدا کنم. ما اساساً می خواستیم همه شبیه یک نقاشی به نظر برسند. زمان زیادی طول کشید تا نحوه درست کردن پوست و چشم ها و به دست آوردن رنگ مناسب برای لب ها و گونه ها زمان زیادی صرف شود.

سپس همان کاری را که A Clockwork Orange انجام دادیم، آزمایش های زیادی با نورپردازی صحیح در استودیو انجام دادیم. ما زمان زیادی را صرف فیلم‌برداری و عکاسی از گریم کردیم، زیرا همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، جابه‌جایی نقاشی‌های دوره به چهره انسان برای فیلم‌های مدرن، بسیار چالش برانگیز بود – برای درست کردن آن باید سخت کار می‌کردیم.

همچنین، از آنجایی که فیلم در دوران ماقبل الکتریسیته جریان داشت، استنلی می خواست همه چیز را با شمع روشن کند – بدون نور مصنوعی – که آن را واقعاً جالب کرد. به ما در نور روز و همچنین استفاده از نور زرد دیگری که شبیه نور شمع بود، شمع داده شد.

LE شرط می بندم که کمی چالش برانگیز بود – من تصویر می کنم که به اندازه کافی سخت است که عکاسی ثابتی را که فقط با نور شمع روشن می شود، بگیرید، و اصلا مهم نیست تصویر متحرک.

BD بله، در بسیاری از صحنه ها به بازیگران گفته شد که تا حد ممکن آهسته حرکت کنند تا از نوردهی کم خودداری کنند.

LE اما نورپردازی نیز به ویژگی های نقاشی که می خواستید از طریق آرایش به دست آورید اضافه کرد. همچنین خواندم که وقتی استنلی نتوانست لنز دوربینی را پیدا کند که بتواند از صحنه‌های شمع‌نور فیلمبرداری کند، از لنزی استفاده کرد که توسط کارل زایس برای ناسا ساخته شده بود، که بزرگ‌ترین دیافراگم را در بین لنزی‌های ساخته شده برای فیلم داشت. چنین روند جالبی بوده است.

BD جالب بود، من کاملاً دوست داشتم روی این فیلم کار کنم.

باز هم از باربارا برای چنین گفتگوی الهام بخش متشکرم.

مثل همیشه، اگر پیشنهادی برای لحظه آرایش بعدی من دارید، لطفاً به من بگویید.

منبع: https://www.lisaeldridge.com/blogs/articles/barry-lyndon-makeupmoments