انواع گلهای اپارتمانی مناسب خانه های پت

گیاهان زینتی آن دسته از گیاهانی هستند که شما در باغ خود می کارید نه به دلیل مفید بودن بلکه فقط به این دلیل که زیبا به نظر می رسند و مکمل گیاهان دیگری هستند که در آنجا پرورش می دهید. پاکدشت همچنین به دلیل سطح بالای زیر کشت سبزیجات و گل و گیاهان زینتی (که به تمام نقاط ایران و حتی خارج از کشور صادر میشود) به پایتخت گل و گیاه معروف شدهاست. این گیاه به نور مستقیم خیلی حساس بوده و این عامل سبب تغییر رنگ و چوبی شدن ساقه آن می شود. این گیاه همیشه سبز و چند ساله ای بوده که در همه جای آپارتمان قابلیت نگهداری از آن وجود دارد. گیاه زیپلین یک گیاه همیشه سبز می باشد. برگ های این گیاه به صورت مجنون، فنری،مقاوم،کشیده و باریک می باشد.

آرالیای ژاپنی بعنوان گیاه خانگی یا در بعضی جاها ( مناطق با پناهگاه های بدون آفتاب و باد ) میتوان آنها را در حیاط پاسیو یا باغها كشت كرد. زمانی ک یک گیاه حسن یوسف را با خود به محل کار یا خانه می برید، مطمئن باشید که یک گلدان همیشگی و دائمی خواهید داشت. شما چه یک فرد مبتدی در امر نگهداری از گل و گیاه باشید و چه یک فرد متخصص در این زمینه، اگر بخواهید از گل و گیاههای زیادی با ویژگیهای متفاوت در منزل نگهداری کنید، حتماً نیاز به گلخانه های خانگی خواهید داشت. این گیاه در نیمه سایه یا نور کامل غیر مستقیم بهترین عملکرد را خواهد داشت. بنابراین بهتر است آن را درکنار دوش نگهدارید که هر از گاهی بصورت مه پاشی آبیاری گردد.

این گیاه در نور غیر مستقیم بهترین عملکرد را دارد. گل های این گیاه به رنگ های بنفش، صورتی و قرمز است. این گیاه دارای برگ های کشیده و باریک به رنگ زرد یا سبز است. برگ ها در این گیاه بریده بریده، چرمی و براق است که در وسط آن ها حفره های تو خالی دیده می شود. هرچند طاقت دمای ۵- را هم دارد اما در این دما گل و برگ آن از بین میرود ولی پس از مساعد شدن دما باز هم به حالت اولیه بازمیگردد. یکی از ویژگی های مهم این گیاه این است که می توان آن را در هر سبک و فضایی به طور گسترده استفاده کرد. برای نگهداری از آن مکانی را انتخاب کنید که 4 تا 6 ساعت در روز نور خورشید غیر مستقیم دریافت کند. پس از کاشت نیز باید اجازه دهید تا گیاه نور خورشید را بهصورت کامل و مستقیم دریافت کند. درخت شمشاد را می توان به صورت بونسای در آورده و در داخل آپارتمان نگهداری کرد.

آنها ممکن است در ردیفهای نیزارمانند رشد کرده و یا به صورت خوشههای بالارونده، تا 20 سانتیمتر مرتفع شوند. پنجره های ارسی در دکوراسیون داخلی، بازی رنگ و نور را به نمایش می گذارد. این گیاه به نور زیادی احتیاج دارد تا بهترین عملکرد را داشته باشد. این گیاه رشد آهسته و کندی داشته و به صورت تک ساقه ای رشد می کند. شیشه شور گیاهی همیشه سبز بوده که به صورت درخت یا درختچه ای رشد می کند. این درختچه هم همیشه سبز و از خانواده ی زرشک ها هستش و به خاطر نوع برگاش بافت خشن داره و در ترکیب با ظریف ها کار رو قشنگ میکنه اصلا کاشتش انفرادی هم کار رو قشنگ میکنه.

درخت کوچکی است با ۲۰-۱۲ متر ارتفاع و تنهای با یک یا چند انشعاب و تاجی انبوه، تخممرغی شکل تا گسترده و اما گاهی بخصوص در تکثیر بعدی ممکن است به ندرت بهصورت درختچهای بزرگ و گسترده معروف ترین گیاهان زینتی باشد. خبر خوب این اسـت کـه بیشتر بامبوها را میتوان در گلدان پرورش داد تا زمانی کـه گلدان بـه اندازه کافی برای گیاه بزرگ باشد. اما زمانی که بزرگ شد باید آن را حتما به باغچه و فضای سبز انتقال داد. تو چند تا از پروژه هام ازش استفاده کردم و خیلی ازش راضی هستم حتما باید توی سایه باشه و گلهای قشنگی هم میده. گیاه مرواریدی درختچه ای خزان کننده با برگهای گرد و میوه های سفید و صورتی رنگی هستش که توی بهار میوه های قشنگی می دهد حتی اگه زیر درخت یا توی سایه کاشته بشود. آبلیا درختچه ای خزان کننده هستش که دارای گلهای زیبا و کرم رنگی هستش که واقعا استفاده ازون توی فضای سبز نشون دهنده ی آشنایی طراح با گیاهان زینتی داره و ازهمه مهتر سلیقه ی اون رو داره. که اگر با دلایل آن آشنایی داشته باشید به راحتی میتوانید از مرگ گیاهان، کاهش سرعت رشد و آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. کاشت لیریوپ این گیاه بوته ای هم نشان دهنده ی سلیقه و آشنایی شما با گیاهان هست.

ممکن است این سوال پیش بیآید که چطور گیاهان میتوانند در آب رشد کنند ، درحالیکه همیشه متخصصین و اهل فن ، ما را از زیاد آب دادن گیاه برحذر داشته اند.البته این سوال پیش خواهد آمد که چطور گیاهی بعلت زیاد آب دادن از بین میرود و اکنون گفته میشود که گیاهان میتوانند در آب پرورش یابند ؟ همیشه که هم باغچه های ما از نظر نوری یکدست نیستند که ما بخواهیم هر طور گیاه رو بکاریم توش.بنابراین باید بدونیم کجا چه نوری داره وچه درختچه ای باید کاشته بشود. ما در این مقاله به معرفی گل های گران قیمت آپارتمانی خواهیم پرداخت که به دلیل داشتن قیمت بالا هر قشری امکان خرید آنها را ندارد.

گیاه حسن یوسف نیز یکی از گیاهان همیشه سبز آپارتمانی بوده که به صورت دائمی یا چند ساله رشد می کند. نخل اریکا یک گیاه همیشه سبز مناسب برای فضای سبز و هم آپارتمان می باشد. جالب است بدانید که گیاه دراسنا می تواند هوا را به خوبی تصفیه کند. از سوی دیگر کویر و فلات مرکزی هم به نوبه خود گیاهان شورپسند را پرورش دادهاند. گل شاه پسند (Verbena) دارای خانوادهای با ۲۵۰ گونه است و جز گیاهان گلدار علفی یک ساله محسوب میشوند. این گیاه هم جز درختچه های سایه پسند گلدار هستش که مثه آبشار طلای بالا در بهار گلهای زرد رنگ و معطر میده. فیلودندرون اسکاندنس یک گیاه همیشه سبز و بالارونده می باشد. استفاده از گیاهان همیشه سبز در طراحی محوطه و باغچه باعث می شود تا افراد شادتر بوده و کمتر مبتلا به افسردگی شوند. این گیاهان به طور کلی رشد کند و آهسته داشته و به مراقبت کمی نیاز دارند.

گیاه آکوبا گیاه بسیار مقاوم و همیشه سبزی هستش که به خاطر نوع برگهای خال خالیش توی فضای چمن به صورت انفرادی یا توی طرح های ترکیبی نمای قشنگی به طرح میده من همیشه توی طرحام ازین درختچه زیاد استفاده میکنم. ناندینا – بامبوی مقدس گیاهی نیمه همیشه سبز هستش و به خاطر فرم برگها و رنگ قرمزش در کنار افرا و سنجد زینتی و دیگه برگ رنگی ها خیلی کار رو قشنگ میکنه مخصوصا وقتی آخر فصل میوه هاش ظاهر میشود. این گیاه همیشه سبز هستش و به خاطراینکه فرم برگها دورنگ هست و زیرش هم نقره ای خیلی طرح رو قشنگ میکنه چون معدود درختچه ای زرد رنگ پیدا میشه به جز لگستروم البته به همین خاطر دستتون برای بازی با رنگها در یه باغچه ی سایه دوست باز است. این گیاه ازون دسته درختچه های سایه پسند و گلدار فضای سبز هستش و همیشه راه حله مناسبی برای نقاط سایه دوست می باشد. رشد این گیاه به چیزی حدود 2.5 متر میرسد. شوهرش هم به ژاپنی هستش که توی بهار گلهای قرمز میده زرد و قرمز در کنار هم مکمل میشن و کلا زوج خوبی هستند .

مردم میتوانند از این مجموعه بازدید کرده و گل را به قیمت واحد تولیدی خریداری کنند، همچنین این امکان وجود دارد که تجربه عملیات گلکاری را از کارکنان گلخانه فرا گیرند. شاخه های آن به صورت آویزان رشد کرده و جلوه و زیبایی آن را دو چندان می کند. در این نوع گلخانه میتوان گیاهان مختلفی را پرورش دارد. این گیاه بیشتر توی طرح های جنگلی و یا کنار آبشار و برکه ها به طور انفرادی قشنگتره تا توی ترکیب با گیاهان دیگراستفاده شود. با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که روی بیماران انجام شده بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند و در اتاق آن ها یک گیاه یا سبد گل طبیعی قرار دارد زودتر خوب شده و استرس آن ها نیز کمتر بوده است. چه گیاهانی که به شکل طبیعی یا به شکل مهندسی ژنتیک رشد کرده باشند، همگی در معرض آفات و بیماری هستند.

این گیاه به طور کلی از آفتاب وسط روز در پشت پنجره بیزار بوده و بیشتر آفتاب کامل و یا سایه را می طلبد. شما باید گلدانها را به شکلی زیبا در کنارهم بچینید و ساختار شیک و جذابی در خانه ایجاد کنید. به علت ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی، دیگر مثل خانههای قدیمی مکانی برای درست کردن باغچه و پرورش گل و گیاه وجود ندارد. این گیاه به نور زیادی احتیاج دارد تا بتواند به خوبی رشد کرده و بهترین عملکرد را داشته باشد. با گذشت زمان ، ظاهر پر درخت و شاخه های آبشار حمام شما را تزئین می کند. شاخههای جوان آن صاف و مدتها سبز باقی میمانند و فقط بعد از گذشت سه تا پنج سال قهوهایرنگ میگردند.

این گیاه با تغیرات درجه حرارت و نور حساسیت زیادی نشان نمی دهد. از طرف دیگر این گیاه زینتی در برابر برودت هوا نیز مقاومت خوبی از خود نشان میدهد و تا دمای 15- درجه را تحمل میکند. میتوانید فقط در یک زمینهی خاص مانند اصلاحات لباس عروس یا لباسهای رسمی تخصص بیابید و آن را به عنوان یکی از مشاغل خانگی برای زنان که مطابق با استعداد شماست انتخاب کنید . برای انتخاب این لیست فاکتورهایی مثل میزان درآمد، تخصص مورد نیاز، سرمایه اولیه و میزان موفقیت را مدنظر قرار دادهایم. در مورد ساقههای ستبر و گیاهان کهنسال، گلدانهای عمیقتر مناسبتر اند. بسیاری از انواع گیاهان زینتی، گیاهان گلدار هستند، و گونه­های باغی معمولاً ارقامی هستند که به طور خاص پرورش داده شده­اند که در کیفیت­هایی مانند رنگ، شکل، عطر و شکوفه­های طولانی مدت، گونه­های اصلی را بهبود می­بخشند.

دراسنا کامپکت درختچه ای همیشه سبز بوده که در داخل آپارتمان استفاه می شود. مونسترا یا همان برگ انجیری که به اشتباه به آن برگ انجیری می گویند یک گیاه آپارتمانی همیشه سبز و چند ساله است. میوه ی حاصل از نهال میر لمون کمی شیرین تر، آبدارتر از لیموترش های دیگر می باشد، و اندازه ی میوه ی آن حدوداً برابر با یک توپ بیس بال می باشد. گل و گیاه سایه پسند به گیاهانی گفته می شود که درمناطق سایه رشد می کنند و نیازبه آفتاب کم دارند وعموما” نیاز به آبیاری کم تا متوسط دارند واشعه آفتاب مستقیم بر روی برگ آنها مضر بوده و باعث سوختگی می شود و بیشتر شامل گیاهان باغچه ای و گیاهان رونده را نیز شامل میگردد و جاهای سایه آفتاب تا تمام سایه برای این گیاهان مناسب خواهد بود.