نکات آرایشی – چگونه از کوتیکول های خود مراقبت کنید

Cuticle Pusher Stainless Steel

کوتیکول لایه ای از پوست شفاف است که در بالا و اطراف پایه ناخن انگشت یا پا قرار دارد. این یک هدف بسیار مهم است – محافظت از ناخن ها در برابر باکتری ها هنگامی که از ریشه ناخن رشد می کنند. ناحیه کوتیکول کاملاً ظریف است و برای حفظ ناخن های سالم و بدون باکتری نیاز به مراقبت دارد.

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند مراقبت مناسب از کوتیکول های خود داشته باشید.

نکته: آنها را تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن کوتیکول از عفونت جلوگیری می کند. کافی است هفته ای یک بار ناخن های انگشتان دست و پا را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب گرم و صابون قرار دهید. این به نرم شدن کوتیکول ها و تمیز کردن ناخن های شما کمک می کند.

کوتیکول فشار دهنده فولاد ضد زنگ

نکته: کوتیکول های خود را نبرید

متخصصان سال ها این را توصیه می کنند، اما برخی از سالن های ناخن هنوز آن را انجام می دهند. بله، کوتیکول ها بافت مرده ای هستند، اما بریدن آنها به طور کامل ناخن ها و پوست اطراف آنها را در معرض باکتری قرار می دهد که می تواند منجر به عفونت شود. بریدن کوتیکول‌ها همچنین می‌تواند منجر به مشکلات ناخن مانند برجستگی، خطوط سفید و لکه‌های سفید شود. دفعه بعد از تکنسین خود بخواهید به جای بریدن کوتیکول های شما را به عقب براند. اگر می‌خواهید این کار را در خانه انجام دهید، از چوب پرتقال کلاسیک استفاده کنید، اما مطمئن شوید که از قبل کوتیکول‌ها را نرم کرده‌اید. اگر وقت ندارید، کافی است در پایان دوش بعدی، آنها را به آرامی با انگشتان خود به عقب فشار دهید. به یاد داشته باشید که ملایم باشید و زیاد فشار نیاورید.

سعی کنید: میله های کوتیکول مانیکور را امتحان کنید

روغن کوتیکول ویتامین E سالی هانسن

نکته: ناحیه کوتیکول را مرطوب کنید

ناحیه اطراف ناخن ما ممکن است خشک یا آسیب ببیند، زیرا ناخن ظریفی است. کوتیکول ها می توانند پوسته پوسته شوند، پوسته پوسته شوند یا ترک بخورند و روغن ها می توانند به تغذیه آنها کمک کنند. اگر عادت به استفاده روزانه از روغن کوتیکول را در خود ایجاد کنید، به زودی متوجه پیشرفت های بزرگ نه تنها در کوتیکول بلکه در کل ناخن خود نیز خواهید شد. کوتیکول های خشک دقیقا مانند پوست خشک هستند و به رطوبت نیاز دارند. پس از استفاده از کرم صورت، به سادگی آنچه را که باقی مانده به کوتیکول های خود بمالید. روغن و پمادهای کوتیکول ممکن است در روز کاربردی نباشند، اما اگر می‌خواهید درمان‌های سنگین‌تر را برای شب رها کنید، هرگونه لوسیون یا کرم دست با جذب سریع می‌تواند رطوبت شما را کمی بیشتر نگه دارد.

امتحان کنید: سالی هانسن ویتامین E ناخن و روغن کوتیکول

سوهان ناخن Tweezerman

نکته: ناخن های خود را سالم نگه دارید

برای داشتن مانیکور بی عیب و نقص نیازی نیست هر هفته به سالن مراجعه کنید. فقط چند مرحله برای داشتن ناخن های سالم وجود دارد که می توانید در خانه دنبال کنید. به سادگی آنها را مرتباً کوتاه کنید، از سوهان ناخن برای صاف کردن لبه‌ها استفاده کنید، هر شب آنها را مرطوب کنید و در صورت امکان از لاک‌ها و پاک‌کننده‌های ناخن خشن فاصله بگیرید. آنها می توانند ناخن ها را خشک کرده، آنها را زرد و ساختار آنها را ضعیف کنند. اطمینان حاصل کنید که از سالن‌های ناخن که فقط با تکنسین‌های دارای مجوز کار می‌کنند و ابزار آنها استریل می‌شوند، قبل از انجام ناخن‌هایتان، بازدید کنید، این برای سلامتی شما مهم است.

امتحان کنید: Tweezerman Neon Buff & Shine Block

درمان ناخن سالی هانسن

نکته: از ناخن های خود با پوشش پایه محافظت کنید

نکته این مرحله این است که از لک شدن ناخن‌ها خودداری کنید و لاک ناخن‌تان را طولانی‌تر کنید، اما امروزه بسیاری از بیس کت‌ها خاصیت آبرسانی و تقویت‌کنندگی دارند تا آسیب را به حداقل برسانند. یا برای تاثیر بیشتر، سفت کننده ناخن را امتحان کنید!

امتحان کنید: سالی هنسن نایل رهابی

نکته: از ناخن های اکریلیک و ژل دوری کنید

آنها به دلیل طول عمرشان بسیار راحت هستند اما در نهایت برای ناخن ها و کوتیکول ها بسیار خشک می شوند. اگر واقعاً نمی توانید بدون آنها باشید، حداقل سعی کنید از آنها کمی کمتر استفاده کنید و اجازه دهید ناخن ها و کوتیکول های شما بین جلسات به درستی بهبود یابند.

خرید این پست:

چوب کوتیکول مانیکور

سالی هانسن ویتامین E ناخن و روغن کوتیکول

بلوک نئون باف و شاین توئیزرمن

درمان ناخن سالی هانسن

داستان از: Dessie Mertsching

تصاویر: عرضه شده (Tweezerman، Sally Hansen)

منبع: https://makeuptips.digital/post/190132945853