فضاهای فرهنگی ، موزه ، نمایشگاه و مکانهای هنری پاورپوینت برنامه فیزیکی و ریز فضاهای طراحی باغ موزه هنر | memarinavaz

فضاهای فرهنگی ، موزه ، نمایشگاه و مکانهای هنری پاورپوینت برنامه فیزیکی و ریز فضاهای طراحی باغ موزه هنر | memarinavaz

معماری و طراحی برنامه فیزیکی گالری متروپولیتن هنر، همراه با مجموعه گسترده آثار هنری، فضاهای زیبا و خدمات عالی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و فرهنگی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ گستردگی موزه ها و چند عملکردی بودن فضای موزه ها و نیاز به فضاهای تخصصی در طرح یک موزه در دل ﯾﮏ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺷﻬﺮی، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ و چهارچوب فیزیکی ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ را برآورده ﮐﻨﺪ ﺑﺴﯿﺎر حائز اﻫﻤﯿﺖ است. به طور کلی هر موزه شامل ریز فضاهای متنوعی است که این ریز فضاها را با توجه به نوع عملکردشان می توان در حوزه های مختلف عملکردی دسته بندی کرد. مانند حوزه خدماتی ، حوزه رفاهی ، گالری ها و غیره که در آرایش کلی این حوزه ها باید سلسله مراتب فضایی را رعایت نمود. در هر یک از این حوزه ها هم ریز فضاها باید ارتباط موثری در راستای عملکرد بنا داشته باشند.

نرم افزارهای مورد نیاز

علائم و راهنمایی بخش مهمی از طرح گردش یک موزه است که به راهنمایی بازدیدکنندگان در مسیر پیشنهادی از طریق نمایشگاه ها کمک می کند تا بهترین تجربه موزه را به دست آورند. بازدیدکنندگان خارجی و نحوه انتقال این اطلاعات به آنها را در نظر بگیرید. ورودی موزه باید نشانه روشنی از چیدمان ساختمان، تیراژ پیشنهادی و امکاناتی که در دسترس بازدیدکنندگان است، ارائه دهد.

  • این احتمال وجود دارد که برای کمک به طراحی محیطی موزه، برای اطمینان از حفاظت از آثار، با یک متخصص مشورت شود.
  • تمام الزامات دسترسی در مقررات محلی ساختمان ذکر شده است، رعایت این دستورالعمل ها مهم است.
  • همه مناطق دیگر که برای عموم باز نیست باید به راحتی برای یک کاربر ویلچر قابل دسترسی باشد و دارای امکانات مناسب در سطح اداری باشد.
  • این عرصه شامل قسمت هایی از موزه می شود که به معرفی و نمایش آثار اختصاص دارد.
  • نورپردازی همچنین می تواند حس و حال و تجربه ای را برای بازدیدکنندگان به هنگام عبور از مجموعه ها ایجاد کند.

امروزه تعداد نگارخانه‌های هنر ایرانی علیرغم گستردگی آثار هنری ایرانی بسیار محدود است و بیشتر شاهد برگزاری گالری‌هایی موقت و فصلی به منظور نمایش و فروش آثار هنری ایرانی هستیم. پروژه نگارخانه هنر ایرانی یکی دیگر از امکان فرهنگی هنری موجود است که توسط اساتید معماری بر عهده دانشجویان این رشته گذاشته می‌شود. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پروژه کامل نگارخانه هنر ایرانی در قالب فایل اتوکدی، رویت، رندر، پوستر و PSD لایه باز (قابل ویرایش) می‌پرازیم. قبل از طراحی همزمان با مطالعات طرح مهمترین فاکتور که بعدا به روند طراحی ما سرعت می بخشد مطالعات مربوط به برنامه فیزیکی می باشد. این دسته بندی شامل برنامه فیزیکی برای تمامی طرح ها می باشد که متناسب با این برنامه فیزیکی سرانه و زیربنای طرح بدست می اید.

۷) باید توجه کرد که موزه و ساختمان آن وسیله نمایش اشیاء است و نه اشیاء وسیله نمایش ساختمان موزه. ۸) ویژگی های معماری موزه باید منطبق بر روابط هماهنگ فضا، نور و آثار باشد. ۹) معماری موزه باید قابل تطبیق با مساله غرفه بندی و دسته بندی اشیاء بوده و بر آن تاکید کند. کوچکترین سطح موزه نیز باید در خدمت ارائه اطلاعات و نمایش آثار برای برنامه فیزیکی گالری مخاطب باشد.

-ساعات کار روزانه

موزه ها اغلب ساختمان های نمادینی هستند که می توانند توجه و بازدیدکنندگان بین المللی را به خود جلب کنند. آنها گاهی اوقات می توانند در مرکز پروژه های بازآفرینی شهری قرار بگیرند که بودجه گسترده ای برای ایجاد یک نماد مدنی جدید از جامعه محلی دریافت می کنند. فرصتی برای طراحی عالی در تمام قسمت های موزه وجود دارد که پروژه ای هیجان انگیز را برای هر طراح ارائه می دهد. نورپردازی همچنین می تواند حس و حال و تجربه ای را برای بازدیدکنندگان به هنگام عبور از مجموعه ها ایجاد کند. مهم است که بازدیدکنندگان در معرض تغییرات شدید در روشنایی قرار نگیرند زیرا ممکن است ناراحت کننده باشد.

پروژه طرح 4