سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. یادگیری اصول سئو احتمالا شش ماه تا یکسال از شما زمان خواهد گرفت اما بکارگیری نکات یادگرفته شده و مشاهده نتیجه و کسب تجربه در این زمینه مهم تر از آموزش است.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال پیشرفته

به بیانی دیگر، Off Page Seo  تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام می‌گیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند. بنابراین می‌توان گفت که بهینه‌سازی موتور جستجو اساسا باعث می‌شود که وب‌سایت شما ترافیک «رایگان» دریافت کند. اگر صفحاتی با کیفیت در وب‌سایت خود داشته باشید که به خوبی به جستارهای کاربران پاسخ دهند، درست در بالای صفحات نتایج جستجوی گوگل ظاهر خواهند شد. به این ترتیب، وب‌سایت شما جزو نخستین مواردی خواهد بود که به چشم جستجوگران می‌آید و فرصتی خواهید داشت تا آن‌ها را با سایت و کسب‌وکار خود آشنا کنید.

تغییرات سئو در سال های اخیر چگونه است؟

موتورهای جستجوی گوناگون مانند گوگل از فرایند‌ها – یا الگوریتم‌های – پیچیده‌ای بهره می‌برند که اصلی‌ترین کار آن‌ها، سامان دادن و رده‌بندی محتوای اینترنتی است. الگوریتم‌ها گستره متنوعی از فاکتورهای گوناگون را مد نظر قرار می‌دهند و سپس تصمیم می‌گیرند که هر صفحه وب باید چه جایگاهی در نتایج جستجوی کاربران داشته باشد. در تبلیغات گوگل با متوقف شدن پرداخت مبلغ به گوگل، سایت شما از صفحه نتایج جستجوی گوگل محو می‌شود در صورتیکه در سئو اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نمایش سایت شما در گوگل متوقف نمی‌شود. بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد.

  • تاکید موتور‌های جستجو بر هر فاکتور و معیار، بسته به مطلبی که شما جستجو کردید متفاوت خواهد بود.
  • داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند.
  • راهکاری که برای شما شرایط آزمون و خطا را فراهم کرده و به حرفه‌ای شدنتان کمک شایانی را خواهد کرد.
  • این لینک‌ها در اکثر یا تمام صفحات یک وب سایت دیده می‌شوند؛ و دلیل آن هم این است که نوار کناری، سر‌صفحه و پانویس یک وبسایت، در تمام صفحات آن وجود دارند.
  • در این دوره شما می توانید به صورت تخصصی و حرفه ای لینک سازی خارجی را آموخته و با خیالی آسوده برای وبسایت خود لینک بیلدینگ را انجام دهید.
روشی که برای استفاده از چک لیست مرتبط با سئو وجود دارد این است که تمام بند‌های این چک لیست را برروی کاغذی بنویسید و هنگام کار برروی مقاله یکی یکی پس از اعمال تغییرات مورد نظر آن را تیک بزنید. با انجام این کار می‌توانید تمام نکات لازم در سئو کردن را رعایت کنید و نتیجه بهتری را کسب کنید. استفاده از گزارش گیری در سرچ کنسول می‌تواند تعداد صفحات ایندکس شده توسط گوگل در یک سایت را مشخص سازد. این گزارش گیری توانایی این را دارد که مشکلات موجود در سایت را تشخیص داده و برای صفحات جدید نیز اقدام کند. به این ترتیب پس از آن که از صفحات ایندکس شده خود گزارش گرفتید و متوجه شدید که چه صفحاتی ایندکس نشده‌اند، می‌توانید با استفاده از URL inspection صفجه مورد نظر خود را ثبت کنید.

Sitewide links لینک‌هایی هستند که در سر‌صفحه (Header) و پا‌نویس (Footer) سایت و یا بسته به نوع قالب وبسایت، در نوار کناری سایت نیز وجود دارند. این لینک‌ها در اکثر یا تمام صفحات یک وب سایت دیده می‌شوند؛ و دلیل آن هم این است که نوار کناری، سر‌صفحه و پانویس یک وبسایت، در تمام صفحات آن وجود دارند. یک نمونه از این لینک‌ها، لینک سوالات متداول در پایین (Footer) صفحات سایت است.بک لینک‌ها همیشه در مبحث سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند. اما الگوریتم پنگوئن گوگل، طی یکی از بروز رسانی‌های خود، بساط لینک سازی‌های غیر‌طبیعی (لینک‌هایی که برای دستکاری رتبه صفحات ایجاد می‌شوند) را بر‌چید و اینگونه بود که کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا کرد.