چطور در گوگل تبلیغ کنیم؟

مثلا شخصی در جستجوی خدمت یا محصولی می باشد بنابراین اولین کلمه یا جمله ای را که جستجو می کند اسم آن محصول یا خدمت است. نتایج ارگانیک در واقع نتایجی هستند که گوگل به علت قوی بودن سئو و ارزشمندی مطالب، آنها را به مخاطبان نمایش میدهد. این آمار نشان می دهد که افراد زیادی از تبلیغات در گوگل بدلیل موثر بودن در کسب و کارشان، به عنوان یکی از شیوه های تبلیغاتی موثر و زود بازده استفاده می کنند. استفاده از روشهایی که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم، میتواند زمینه ساز رشد شگفت انگیز در محیط اینترنت شده و رونق شگفت انگیزی در کسب و کارهای اینترنتی به دنبال داشته باشد. ۵- انتخاب عکس مناسب و جذاب میتواند میزان توجه به آگهی را افزایش دهد. جواب این سؤال کمی نیاز به بررسی بیشتر دارد اگر شما با دانش و تجربه تبلیغ در گوگل به خوبی آشنا باشید و بتوانید بر اساس اصولی که در همین آموزش گوگل ادز به شما میگوییم تبلیغ نویسی کنید شانس بسیار زیادی دارید علاوه بر اینکه قیمت هر کلیک یا CPC را کاهش دهید بتوانید ROI یا میزان برگشت سرمایه خود را نیز افزایش دهید. در نهایت لازم است تا به این موضوع اشاره داشته باشیم که تبلیغات گوگلی جزو تبلیغات موثر و پربازده به حساب می آیند.

در نتیجه برنامههای موجود در یک دستگاه ارتباط تنگاتنگی با زندگی شخصی و عادات روزمره صاحب آن دارد. آنها میتوانند به شما نشان دهند که با یک هزینه معین برای تبلیغ در گوگل، احتمال دارد چه تعداد کلیک بر روی آگهی خود داشته باشید. آگهی تبلیغاتی شما تا زمانی که شما مایل باشید و بخواهید هزینه کنید، در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد. تقاضای فزاینده برای دسترسی به سرویس های برنامه ریزی شده (programmatic) در کنار نیاز روزافزون به مصرف محتوا، منجر به ارائه این پلتفرم جدید شد که به نمایش دهندگان تبلیغات، شرکت های تولید محتوای رسانه ای و شرکای تبلیغاتی کمک خواهد کرد تا هر چه بیشتر با آینده حوزه محتوا و فرصت های تجاری مربوط به آن آشنا شوند. شما هنگامی هزینه ای پرداخت می کنید که روی آگهی تان کلیک شود و در نتیجه وارد سایت شما شده و کسب و کار شما را ببینند.

در بخش Bidding نیز توصیه میشود حالت Select your bid strategy را روی Manual CPC قرار دهید و Maximum CPC bid limit را نیز بر اساس ارزش هر کلیک تعریف کنید. در خصوص روش های پرداخت تبلیغات گوگل ادز نیز اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم که با کمک آنها می توانید پرداخت هایتان را به صورت اعتباری یا پرداخت هزینه مستقیم انجام دهید. تبلیغات شما تنها زمانی برای مشتری نمایش داده می شود که دقبقاً در همان زمان به کالا و خدمات شما نیاز دارند و هزینه تبلیغات در گوگل نسبت به روش های سنتی بسیار پایین بوده و هزینه هر کلیک از یک سنت شروع می شود و موجودی حساب بانکی مربوط به تبلیغات در گوگل تنها زمانی کاهش می یابد که سایت شما توسط مشتری باز شود.

به خاطر همین است که این تبلیغات را براساس پلتفرمهای مختلف مورد استفادهی کاربران اینترنتی و در قالب کمپینهای تبلیغاتی (Campaign Types) ارائه میدهد؛ تبلیغات در یوتیوب، اپلیکیشن، وبسایتهای مختلف و موتور جستجوی معروفش. البته بانک ها برای انجام این کار، کارمزد بالایی دریافت می کنند که اصلا به صرفه نیست. رقبای شما در نتایج گوگل نمایش داده میشوند، پس حضور شما در این نتایج، اهمیت بالایی دارد. اینکه برند شما نیاز به حضور در تبلیغات موبایلی دارد انتخاب آسانی نیست. یعنی هر چهار مورد را با هم پیش ببرید و اگر میخواهید روی برندسازی کار کنید، داشتن بنر ثابت در سایتهایی که الکسای زیر 100 دارند، فیدبک خیلی خوبی میدهد و شما را برند میکند. آیا میخواهید آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند؟ آیا می دانید 5 راه برای تبلیغ رایگان مشاغلتان در گوگل وجود دارد؟ آیا صرف هزینه در گوگل به صرفه میباشد؟ در ادامه شما را با این امر آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی را در این بخش از آموزش گوگل ادز در اختیار شما قرار می دهیم.

البته دقت به شرایط برگزاری مسابقه و تبلیغات برای خود آن نیز در این پروسه، اهمیت زیادی دارد. تبلیغات گوگل (google adwords) این امکان را به تبلیغ کنندگان میدهد تا محصول و یا خدمات خود را بطور مستقیم به بازار هدف نمایش دهد.اگر به دنبال فروش بیشتر و یا برندینگ در کرج هستید تبلیغات گوگل (google adwords) یکی از بهترین و سریع ترین راهکارها میباشد.برندسازی هدفمند در کرج، پیدا کردن مشتریان واقعی و بازگشت سرمایه در زمان کوتاه تر از مزیت های تبلیغ در گوگل میباشد. گوگل ادز به شما اجازه میدهد تا مخاطبان هدف را شناسایی و خدمات خود را به کسانی ارائه کنید که دنبال آن میگردند! اگر شما یک معمار در شهر خاصی هستید و هدف شما مشتریانی است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر شما حضور داشته و در جستجوی “معمار” هستند، گوگل ادوردز این امکان را برای شما فراهم می کند.

تبلیغات در گوگل یک فرصت استثنایی برای شماست تا به راحتی و با یک هزینه مناسب، تبلیغ خود را در صفحۀ اول جستجوهای مرتبط قرار دهید و مشتریان واقعی گوگل ادز در ایران را جذب کنید. مؤثرترین کمپینهای تبلیغات کلیکی آن دسته از کمپینها هستند که کاربران به صفحههای فرود یا صفحههای وب هماهنگ و مرتبط هدایت میکنند. سئو و بهینه سازی وب سایت که در نهایت منجر به نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجوی گوگل می شوددر چند فاز متفاوت می بایست انجام گردد که در بخش زیر به آن اشاره می شود. کارشناسان تبلیغات اینترنتی در گوگل با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه راه اندازی کمپین تبلیغاتی و مدیریت حرفه ای آن و همچنین انجام بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، رتبه سایت شما را در رقابت با رقبایتان در نتایج جستجوی عادی و گوگل ادوردز بهبود خواهند داد. اگر میخواهید تبلیغات خود را لغو کنید، از ما بخواهید تا به صورت آنلاین و بلافاصله این کار را انجام دهیم.تبلیغات اینترنتی هزینه مصرف شده را محاسبه و مابقی وجه پرداختی شما را عودت خواهد داد. از آنجا که رشد اپلیکیشنها در افزایش نصب و افزایش عملکرد کاربران در این پلتفرم میباشد، چنین تبلیغی شانس شما را برای موفقیت افزایش خواهد داد.

اگر برای کسب و کار آنلاین خود تبلیغات مختلفی را تجربه کردهاید و به نتیجهای نرسیدهاید، توصیه میکنیم تبلیغات گوگل را امتحان کنید.تجارت هایی که در آنها کالا یا خدمات بصورت اینترنتی عرضه می شود و یا سایتی جهت ارائه محصول خود دارند، جهت انجام تبلیغات ارزان، هدفمند و حرفه ای تر می توانند از این ابزار استفاده کنند و با ایجاد و پیگیری کمپین های تبلیغات قدرتمند سعی در گسترش تجارت خود داشته و بخشی از بازار گسترده اینترنت را از آن خود کنند. به همین دلیل هم، تبلیغ در گوگل ابزاری بسیار قدرتمند برای افزایش فروش شما خواهد بود. اما اگر به خوبی بازدید کنندگان خود را جذب نکرده باشید احتمالا آن ها در جستجوی سایت های دیگر خواهند بود. به محض سفارش و راه اندازی کمپین تبلیغاتی شما توسط کارشناسان تبلیغات اینترنتی در گوگل، تبلیغات شما در گوگل برای کاربرانی که در جستجوی کالا یا خدمات شما هستند نمایش داده میشوند. به طور کلی برای پرداخت هزینه در گوگل ادوردز، دو تنظیم مختلف وجود دارد که در ادامه شما را با هر کدام از آنها آشنا می کنیم.

بهطور مثال میتوانید نمایش تبلیغات خود را محدود به کسانی کنید که کلمه کلیدی شما را سرچ میکنند. سایت خانه پزشکان در سال 92 راه اندازی و با ارائه مقالات به روز، لیست کاملی از پزشکان خوب و تیم پشتیبانی قوی، توانسته است درصد ورودی گوگل بسیار خوبی، چه در سرچ تخصص ها و چه در سرچ مقالات بدست آورد. در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۹٫۳۸ بیلیون دلار در آمد گوگل از تبلیغات بوده است. تبلیغ در گوگل و یا همان گوگل ادز سال هاست که به یکی از مطمئن ترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کارهای فعال در کشور تبدیل شده است. اکثرا برای همه سایت ها گزینه تبلیغات در گوگل مفید واقع نمیشود و نتیجه مطلوبی نسبت به هزینه ای که پرداخت میکنید بازخورد ندارد. سپس گزینه billing Payments را انتخاب کنید تا بتوانید صفحه مربوط به پرداخت هزینه را مشاهده کنید. بنابراین بهتر است تا شما صفر تا صد کار کردن با گوگل ادز را فرا بگیرید و از تنظیمات آن برای افزایش کلیک استفاده کنید. گوگل ادز به اندازه این هزینه پرداخت شده برای شما تبلیغات انجام می دهد. در روش تبلیغات در گوگل نیاز به پرداخت هزینه های گزاف نیست و شما می توانید با انتخاب بسته های کم هزینه کار خود را شروع کنید و نتیجه را در کوتاه مدت مشاهده کنید تاپ ادورت تیمی قدرتمند در زمینه ی تبلیغات گوگل است.

یعنی یک صفحه ی نمایش بزرگ که تقریبا همه ی مردم زمین چشم به آن دارند. پس نگران هزینه هایی که برای تبلیغات میکنید نباشید. اما نگران نباشید، کف هزینهها معمولا پایین است و در مواردی که تعداد افراد متقاضی یک کلمه کلیدی زیاد باشند، ممکن هزینه هر کلیک خدمات تبلیغات گوگل اندکی بالا برود. با توجه به تنظیم های انجام شده تبلیغ مورد نظر فقط برای افرادی که این جمله را جستجو کنند و در همان صفحه ظاهر خواهد شد و تبلیغ شما منحصرا فقط برای مشتریان شما ظاهر خواهد شد. آژانسهای تبلیغاتی مشتریان بسیاری در حوزهی کاری شرکت شما داشتهاند که با توجه دادهها و درسآموختههای کمپینهای تبلیغاتی اجراشده، دیگر نیاز به آزمون و خطا روی کمپین شما (آزمایشهای متعدد روی متن آگهی و یا صفحه فرود و همچنین امتحان کردن کلمات کلیدی مختلف) نخواهند داشت. این موضوع برای وبسایتهایی که به تازگی راهاندازی شده و کسب وکارهای کوچک اهمیت خاصی دارد.

استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل و کلمات کلیدی منفی برخی از روشهای کاهش هزینههای تبلیغ در گوگل هستند. شما همچنین می توانید درآمد خود را نسبت به سرمایه گذاری در کلمه کلیدی دندانپزشک تهران نسبت به سایر کلمات کلیدی، بطور مثال “دندانپزشک در غرب تهران” یا سایر کلمات مقایسه کنید. به طور مثال اگر آگهی برای “دندانپزشک تهران” داشته باشید، می توانیم به شما بگویم چقدر هزینه برای تبلیغ پرداخت کرده اید، چه تعداد بازدید کننده به سایت شما منتقل شده است، چه مدت آن ها در سایت شما باقی مانده اند. کسب و کارهایی که برای خود وب سایت دارند و تمایل دارند که مشتریان پس از مشاهده آگهی آنها وارد سایتشان شود می توانند از این قابلیت استفاده کنند. شاید این هزینه نتیجه قابل قبولی به دنبال نداشته باشد اما قسمت خوب ماجرا این است که این انتخاب شما است. اگر به دنبال نتایج سریع هستید از خدمات تبلیغات اینترنتی گوگل در این زمینه بهره برده و از متخصصین و مشاوران ما در این حوزه بخواهید این کار را برای شما انجام دهند. به این معناست که کاربران زمانی که به دنبال خدمتی یا محصولی می باشند، بیشتر از زمان های دیگر امکان سفارش محصول یا خدماتی به وجود می آید.

تعداد معدودی نکات وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیش بینی عملکرد ماه های آینده استفاده کنید. گوگل به صورت مداوم در حال ارتقا عملکرد و تجربه کاربری سرویس های خود است. زیرا اگر بنا به دلایلی مانند افزایش قیمت ارز، قیمت تبلیغات افزایش یابد، رقبای شما هم مانند شما، قیمت های پیشنهادی خود را کاهش می دهند. اگر بخواهید می توانید بودجه روزانه تبلیغات در گوگل خود را حتی به ۱ کرون کاهش دهید. قطعا پس از مطالعه این بخش شما می توانید یک اکانت گوگل ادز برای خود بسازید، کمپین های تبلیغاتی تشکیل دهید و حتی آنها را نیز مدیریت کنید. در انتها امیدوارم مطالب گفته شده مفید و کاربردی بوده باشند و به این نکته توجه داشته باشید که مباحث تبلیغات گوگل بسیار گسترده و پیچیده هستند و انتظار نداشته باشید با مطالعه چند مقاله یا کتاب به تمام وجوه آن مسلط شوید. این امکان در تبلیغات در گوگل وجود دارد که تبلیغات فقط برای تمام کشورهای فارسی زبان یا انگلیسی زبان و … متاسفانه در سالهای اخیر ارزش پول کشورمان در مقابل ارزهای خارجی بسیار کم شده و این مورد باعث شده که هزینه تبلیغ در گوگل بالا برود ولی حتی با این وضع هم به صرفه است و ارزش سرمایه گذاری را دارد.

کلید کار در اینجاست که در کسب و کار، همواره باید آماده تغییر بود وگرنه احتمال زیادی وجود خواهد داشت که به دلیل عدم تغییر در برابر تکنولوژیها و تغییرات جدید، به راحتی از بازار خارج شویم. البته باید این را در نظر بگیرید که دسترسی این تنظیمات با توجه به محل زندگی شما متفاوت خواهد بود. در Call Extension تماس میگیرند ولی روی حالت Message وقتی لمس میکنند وارد صفحهای میشوند که میتوانند برای ما پیامک ارسال کنند که حتی ما میتوانیم یک متن پیشفرض هم آماده کنیم و موقعی که کاربر وارد صفحه پیامکش میشود آن ظاهر شود و همان را برای ما ارسال کند. معمولا این سایتهای طبقهبندی شده ، به دلیل عدم پرداخت هزینه و رایگان بودن توسط تعداد زیادی از کاربران بازدید میشوند و ترافیک خوبی هم دارند.