هر آن چه باید درباره کاشت ناخن بدانید

آسیب پوست اطراف ناخن هم میتواند منجر به عفونت شود. بستر ناخن غدد عرق زا ندارد و نمی تواند عرق کند اما پوست اطراف ناخن عرق می کند. ناخن ها صفحات حفاظتی هستند انتهای انگشتان دست و انگشتان پا را میپوشانند. اگر راست دست هستید حتما متوجه شدهاید که ناخنهای دست راستتان سریعتر از ناخنهای دست چپتان رشد میکنند و برعکس. • غیر استریل بودن مواد کاشت ناخن و چند بار مصرف بودن آن میتواند عوارض جدی را به دنبال داشته باشد پس حتما به آرایشگاههای معتبر و بهداشتی مراجعه کنید. اگر برای کاشت ناخن اصرار دارید حتما برای این کار به آرایشگاه یا ناخن کار حرفه ای مراجعه کنید و به این موضوع توجه داشته باشید که ناخن کار حتما از مایع ضدقارچ و مواد مرغوب استفاده کند. این کاشت را با کمک چسب ناخن انجام میدهد معمولا در فرد حساسیت ایجاد نمیکند ولی ممکن است برخی از افراد به چسب ناخن حساسیت داشته باشند در این مواقع باید هر چه سریعتر کاشت ناخن را بردارند. کسانی که بیماری عفونی و قارچی دارند نباید این کاشت ناخن را انجام دهند همچنین کسانی که سیستم دفاعی ضعیف و بدن ضعیفی دارند نباید این نوع کاشت ناخن را انتخاب کنند.

در این کاشت ناخن ابتدا ناخن مصنوعی را میچسبانند و هر چه قدر که دوست دارند کوتاه میکنند. این کاشت چون ناخن را ضخیم میکند حالت طبیعی ندارد همچنین ماندگاری کمتری دارد و مواد بیشتری مصرف میشود. کاشت ناخن پودری محکم ترین و بهترین کاشت ها میباشد و بین کاشت ها مقام اول را دارد و در اکثر جاها کاشت میشود این کاشت در نواحی گرم و خشک کاشت میشود و دوام و ماندگاری بیشتری دارد . میزان رشد ناخن ها چقدر میباشد؟ اولین روش از انواع کاشت ناخن مصنوعی ، کاشت ناخن ژلهای میباشد. آیا کاشت ناخن از نظر شرعی مجاز است؟ مواد لازم : ساده ترین و در دسترس ترین ماده برای برداشتن کاشت ناخن استون ۱۰۰ درصد است. بخشی از ناخن که میتوانید آن را ببینید از سلولهای مرده تشکیل شده و به همین دلیل است که کوتاه کردن ناخن درد ندارد. ناخن ها از کراتینه ساخته شده اند کراتین نوعی پروتئین است که سلولهای بافت ناخن از آن تشکیل شدهاند.

توجه: برای مدت طولانی از کاشت ناخن استفاده نکنید چون موجب به وجود آمدن خطراتی که در بالا ذکر کردیم، میشود. علاوه بر استون به سوهان ناخن و بافر و پولیش ، پد پنبه ای ، گیره ناخن نیز احتیاج داریم. زمانیکه یک لایه نازک از مواد روی ناخن باقی ماند با استفاده از سوهان بقیه مواد را هم از بین ببرید و با بافر سطح ناخن تان را بکشید و با پولیش ناخن را برق بیاندازید. سپس مواد ضد قارچ و مخصوص کاشت ناخن را میزنند و سپس تک تک ناخنها را منظم سوهان میزنند. بانوان به دلایل مختلفی کاشت ناخن انجام میدهند؛ برخی صرفاً برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخنهایشان و برای پوشاندن ناخنهایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارد انواع کاشت را تجربه میکنند. هدف بیشتر خانم هایی که کاشت ناخن انجام می دهند، زیباتر شدن دستان شان است، اما واقعیت این است که به دنبال کاشت ناخن سطح ناخن به تدریج نازک می شود و به محض برداشتن ناخن مصنوعی گاهی ناخن به قدری آسیب دیده که حداقل ۴ ماه طول می کشد تا به حالت طبیعی برگردد. کسانی که بیماری عفونی و قارچی دارند توصیه می شود که کاشت ناخن انجام ندهند چون این کار باعث می شود فرد پیشرفت بیماری خود را از چشم دور بماند .

بهتر است سعی کنیم به جای کاشت ناخن ، از ناخن خودمان مراقبت کنیم تا بلند شویم و خودمان هر طراحی که دوست داریم انتخاب کنیم. همچنین مزایا و معایب هر کدام از کاشت ناخنها را شرح میدهیم و در آخر یک ویدئوی کوتاه آموزشی طراحی ناخن را مشاهده خواهید کرد. کاشت پودری اگر کمتر از حد معمول از مواد استفاده شده باشد امکان ترک خوردن وجود دارد. اگر تغذیهی درست داشته باشید و مراقب سلامت ناخنهایتان باشید، بر سرعت رشد ناخنهایتان تاثیر میگذارد. درست است که زیبایی دست در ظرافت و زیبایی خانم تاثیر زیادی دارد ولی به چه قیمتی؟ ناخنهای دست هر ماه تقریبا ۳٫۵ میلیمتر و ناخن های پا نیز هر ماه حدود ۱٫۵ میلیمتر رشد میکنند. پاسخ: ۱- کاشت ناخن فى نفسه اشکال ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود. سوال: ۱- کاشت ناخن مصنوعى براى بانوان چه حکمى دارد؟ • کاشت ناخن موجب نرسیدن هوا به ناخن میشود و این باعث کدر شدن رنگ ناخن، رشد کم و تغییر رنگ میشود.

کاشت ناخن میکس (کاشت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. کاشت ناخن ژله ای ( ژل های UV که در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین روش های کاشت محسوب می شود). یکی دیگر از موارد انواع کاشت ناخن مصنوعی ، کاشت ناخن قالبیباشد. و همه علاقه دارند از بین انواع کاشت ناخن مصنوعی یکی را انتخاب کرده و توسط آرایشگر اعمال کنند تا زیبایی دستانشان چند برابر شود. ناخن ها از ماتریکس که زیر یک چین پوستی به نام کوتیکول قرار دارد و از لانولا (ماهک) که منطقهای هلالی شکل در قاعده ناخن است، رشد میکنند. ناخن انگشتان شما هم از سلول های مرده تشکیل شده است و حس ندارد اما لایهای از پوست زیر ناخن وجود دارد که درمیس نام دارد و این لایه دارای پایانههای عصبی حسی است. رگهای خونی ریزی به نام کاپیلاری در زیر بستر ناخن وجود دارند. اما میتواند ریسک ابتلا به بیماری را بیشتر کند زیرا میکروب وارد دهان میشود. چون این ناخن هم مزهی تلخی دارد و هم کنده نمیشود با این روش جویدن ناخن خود را ترک میکنید. این روش کاشت ناخن برای کسانی توصیه میشود که عادت جویدن ناخنهایشان را دارند!

سوال:برخی خانمها ناخنهایشان را به قصد آرایش از حد طبیعی بلندتر می کنند و چون گاهی اوقات آنها می شکنند طبیبان روکشی تجویز می کنند که تا پاسی از روز روی ناخنها می ماند و با علم به این که آن روکش و یا لاک و “مانکور” مانع از رسیدن آب به هنگام غسل و وضو به ناخنهاست آیا استفاده خانمها از چنان روکش، لاک و یا مانکور جایز است و وضو و غسل با سایت beautyreview آن چطور است؟ پاسخ: غسل و وضو با چنان چیزی که مانع از وصول آب می شود صحیح نیست و ناگزیر باید آنها را برای انجام غسل و وضوی صحیح زایل و پاک کرد و قصد آرایش، مجوّز چنان کاری نمی شود. پاسخ: کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطاً تیمّم هم کند. سوال: ۱- حکم شرعى کاشتن ناخن مصنوعى را بیان فرمایید. سوال: کاشتن ناخن برای زنان چه حکمی دارد؟

پاسخ: ۱- شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مى خواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمى شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل این کاشتن جایز نیست، چون اضطرار ندارد. همانطور که میدانید جویدن ناخن برای بدن بسیار مضر است اگر برای مدتی از این کاشت ناخن استفاده کنید، عادت خود را ترک میکنید. از این که همراه ما هستید ، خوشحالیم. نقطههای سفید روی ناخن علامت کمبود کلسیم نیستند بلکه ناشی از آسیبهایی به ناخن هستند مثلا در اثر جویدن آنها. اینکه چقدر از دستهای خود استفاده میکنید بر رشد ناخنها اثر دارد استفادهی زیاد از دستها باعث میشود ناخنهایتان بیشتر تکان بخورند مثلا استفاده از کیبورد. • برای درمان عفونت قارچی از آنتی بیوتیک استفاده میشود ولی گاهی آن قدر این عفونت زیاد است که شکل طبیعی ناخن از بین میرود و قابل جبران و درمان نیست. • گاهی اوقات با قرار گرفتن ناخن مصنوعی روی ناخن ریشه ناخن از بین میرود و ناخن دچار تغییر شکل میشود. کاشت ناخن قالبی کاشتی است که بین ناخن کاران کاشتی منسوخ شده میباشد و برای استفاده یک کاشت موقت بکار میرود .

در ادامه این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتیها ، انواع کاشت ناخن مصنوعی را خواهیم داشت و به جواب سوال، “چند نوع کاشت ناخن داریم” میرسیم. این نوع کاشت ناخن برای کسانی که ناخنهای یک شکل ندارند توصیه نمیشود چون کاشت مرتب دیده نمیشوند. اگر این نوع کاشت ناخن را انتخاب کردید باید مراقب باشید که به ناخنهایتان ضربه وارد نشود همچنین با اجسام آلوده و حساسیتزا و شیمیایی تماس نداشته باشید، اگر مجبور شدید هم باید زمانش خیلی کم باشد. این نوع کاشت ناخن کمکیفیتترین نوع کاشت ناخن است در این نوع کاشت هم مواد کاشت ناخن ، روی ناخن مصنوعی زده میشود و سپس ضد قارچ زده میشود و ناخن مصنوعی را روی ناخن فشار میدهند تا به ناخن بچسبد سپس ناخن مصنوعی را میکَنند. گاهی شاهد آن هستیم که استفاده طولانی مدت از ناخن مصنوعی می تواند برای افراد مشکل ساز شود و بقایایی از این مواد (ناخن مصنوعی) در داخل ناخن طبیعی نفوذ کرده و با تغییر رنگ ناخن، خود را نشان دهند که در جریان آن، این عارضه برای بستر و چین های اطراف ناخن نیز حادثه شده و آن ها را متورم، زخمی، قرمز و خارش دار می کند به نحوی که ناخن از بسترش جدا شده و محیطی مستعد عفونت های مزمن با نام “پارانیکیا” ایجاد می کند که بسیار دردناک و مزمن است.

خانمهای عجلهای و کمحوصله نباید از این روش استفاده کنند. هر گونه نظری راجع به این مطلب و یا تجربهای در این زمینه دارید ار طریق کامنت مطرح کنید. امیدوارم از این مطلب آموزشی در مورد “انواع کاشت ناخن مصنوعی و مزایا و معایب آن” و همچنین “آموزش طراحی ناخن” لذت برده باشید و مورد استفاده و پسند شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. البته کسانی که کاشت ناخن را انجام میدهند باید دقت داشته باشند که افراد متخصص و با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی این کار انجام گیرد تا احتمال به وجود آمدن مشکل کاهش یابد. در مورد دلیل این اختلاف تحقیقات زیادی انجام نشده است اما پژوهشی روی موشها دریافت هوای سرد، جلوی رشد ناخنهایشان را گرفت. این نوع کاشت ناخن به عنوان بهترین نوع کاشت ناخن انتخاب شده است چون این نوع کاشت از لحاظ زیبایی و مقاومت رتبه اول خود را به خود اختصاص داده است. سوال: لطفا بفرمایید کاشت ناخن توسط بانوان چه حکمی دارد و آیا میتوان با این نوع ناخن وضو گرفت و غسل کرد و نماز خواند ؟ در زیر، نظر ۵ تن از مراجع عظام تقلید در این باره را بخوانید.

صفحات ناخن در نوک انگشتان دست و پا قرار دارد و از آن ها محافظت می کند و ظاهر ناخن سالم نشان دهنده ی سلامتی فرد است. ناخن سالم در ظاهر سفید و شفاف و بستر آن به رنگ صورتی دیده می شود. ناخن جویدن که به آن اونیکوفاگیا نیز میگویند معمولا موجب آسیب بلند مدت نمیشود. کاشت ناخن ژلهای معمولا در مکانهای خشک ترک میخورند. ناخنهای زرد، قهوهای و یا سبز معمولا نشان دهنده عفونت قارچیاند. • از جمله خطرات شایع کاشت ناخن، به وجود آمدن عفونت و قارچ است. نباید کوتیکولها را بردارید چون با این کار، یک سد دفاعی مهم را مانع عفونت میشود از بین میبرید. این خطوط نیز بیخطر بوده و با رشد ناخن برطرف میشوند. وقتی مجددا رشد خود را شروع کنند، احتمالا خطوط افقی روی ناخنتان خواهید دید. این قسمت بر روی بستر ناخن که یک ناحیه غنی از رگهای خونی است قرار گرفته است. در این روش کاشت ناخن ، خود ناخن آسیب نمیبیند و ناخن طبق روال عادی رشد میکند و وقتی که کاملا رشد کرد و از ناخن مصنوعی دیده شد یعنی وقت ترمیم کاشت ناخن فرا رسیده است و باید مجددا ترمیم شود. امروزه مد و رایج شده است که به جای مراقبت از ناخن و بلند کردن آن، به فکر کاشت ناخن هستند.

آخرین مورد از انواع کاشت ناخن مصنوعی کاشت ناخن میکس میباشد. کم کم به جواب کاملی از سوال چند نوع کاشت ناخن داریم میرسیم. این نوع کاشت ناخن سریع است چون نیاز به سوهان ندارد. این کاشت ناخن نسبت به بقیه کاشتها گرانتر، زیباتر و و محکمتر است کاشت ناخن میکس از ترکیب دو نوع کاشت ناخن ژلهای و پودری است که بعد از این که کاشت پودری را انجام میدهند بعد از سوهان کشی فقط لایهای از ژل را روی ناخن میگذارند و داخل دستگاه یووی خشک میکنند. ۲- در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد و چنانچه میداند امکان برطرفکردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسلهاى بعدى را باید بهصورت جبیره انجام دهد(یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید)؛ اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روزهای بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود. رشد ناخن ها بعد از مرگ! هر چند باور اشتباهی وجود دارد که میگوید بعد از مرگ نیز ناخنها به رشد خود ادامه میدهند اما چنین چیزی حقیقت ندارد.