مشخصات تکنیکال و کاربری های S7-1200 PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران

مشخصات تکنیکال و کاربری های S7-1200 PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران پی ال سی S7-1200زیمنسدارای دو ورودی آنالوگ در تمامی مدل ها می باشد. از سال 2013 میلادی شرکت زیمنس با هدف دسترسی PLC ها به شبکه اترنت صنعتی و پروفی باس، پی ال سی S71200 را طراحی و تولید نمود تا بتواند جایگزین بسیار مناسبی برای پی ال سی S7200 باشد. این پی ال سی از طریق پورت PROFINET قادر خواهد بود تا با شبکه PROFINET ارتباط برقرار کند. البته ماژول‌های دیگری برای ایجاد ارتباط از طریق شبکه‌های PROFIBUS، GPRS، RS485 یا RS232 قایل خرید هستند. پی ال سی 1200 زیمنس توانایی کنترل و مدیریت فرمان های مختلف را برای تجهیزات و سیستم های مکانیکی و الکتریکی صنایع سنگین و کارخانجات مختلف را به کمک برنامه طراحی شده دقیق توسط برنامه نویسان فوق حرفه ای بدون حتی یک خطا را دارد. دارای 10 ورودی/خروجی یکپارچه شامل 6 ورودی دیجیتال 24 ولت DC و 4 خروجی دیجیتال 24 ولت DC یا 4 خروجی رله نیز می باشد.

برای استعلام موجودی و قیمت محصول انتخابی با شماره ۰۲۱٫۳۶۶۱۶۹۹۱ تماس حاصل فرمایید. کلیه حقوق برای سایت تکنو کلید محفوظ بوده و هرگونه کپی برداری غیرمجاز می باشد. یک واقعیت جالب اینکه خانواده S71200 دربهینه سازی سخت افزاری نقش مهمی دارد. کتابخانه عملگر های پروتکل درایو USS و مد باس RTU Master و Slave از قبل در سیستم مهندسی Simatic STEP 7 موجود است.

قسمت 28: آموزش اضافه کردن ورودی های آنالوگ و پیکربندی کارت دما

ساختار کنترلرهای S به صورت فشرده طراحی شده است تا ضمن اشغال فضای کمتر، با ساختاری بسیار پیشرفته و ضریب امنیت بالا، بهترین گزینه برای کنترل امنیتی plc زیمنس در صنایع باشند. این امر با تعریف رمز عبور برای سطوح مختلف دسترسی به کنترلر میسر می‌شود. با این کار فقط برنامه‌نویس و کاربر می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و در صورت لزوم در آن تغییراتی اعمال نمایند. محصولات موجود از کنترلرهای جمع و جور یا کامپکت، مدولار SIMATIC S همراه با CPU نسخه 2.4 فریمور به طور کاربردی نوآوری شده و گسترش یافته است. علاوه بر نوآوری‌های حاصل از این ویرایش فریمور که از نمونه‌های CPU استاندارد S گرفته شده است، PROFISafe به طور مداوم برای تمام پردازنده‌های S FC پیاده‌سازی شده است. این خانواده جدیدترین محصول شرکتزیمنسمیباشد که در اواخر سال 2008 وارد بازار شد.

  • این سخت‌افزار اجازه دسترسی نفر سوم را محدود کرده و اجازه تغییر پارامترها را نمی‌دهد.
  • سطح منطقی 0، ولتاژ کمتر از 5 ولت DC و سطح منطقی 1، ولتاژ بالاتر از 15 ولت DC، سطح جریان مصرفی هر ورودی دیجیتال حداکثر 4 میلی آمپر می باشد.
  • به علت ورودی و خروجی های متعدد می توان جایگزین پی ال سی S7300 شود.
این عمل باعث دسترسی طولانی مدت سیستم و حفظ توان اجرایی آن می‌شود. ترمینال‌های اتصال متحرک، همچنین برای ماژول‌های توسعه آنالوگ یا دیجیتال در دسترس هستند. در این مدل از CPU زیمنس ظرفیت Work memory مقدار 150kbyte و طرفیت Load memory مقدار 4Mbyte می باشد.

در این بخش در قالب یک پروژه، با سخت افزار و انواع ماژول هایS بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین یک پروژه فرضی، نحوه سیم بندی و اصول اتصال انواع سنسورها و عملگرها که وابسته به نوع سیگنال ارسالی می‌باشد را برای شما تشریح خواهد کرد. می‌توان با استفاده از PLCSIM سخت‌افزار یک سیستم کنترلی کامل را پیکربندی، برنامه‌نویسی و نهایت بدون هیچ سخت‌افزار دیگری آن را تست کرد. کنترلر کامپکت S با عملکرد درجه بندی شده در نسخه‌های مختلف در محدوده کنترلرهای AC یا DC. تابلوهای سیگنال (آنالوگ و دیجیتال) برای کاهش قیمت کنترلر مدولار توسعه یافته روی CPU، با حفظ فضای نصب.

CPU سری PLC S7-1200 زیمنس :

تفاوت این سه مدل در نغدیه (AC/DC)، نوع خروجی دیجیتال (رله ای یا ترانزیستوری) می باشد. در جدول زیر می توان مشخصات و تفاوت های CPU 1211C پی ال سی S زیمنس را مشاهده کرد. از ویژگی های این سری PLC زیمنس میتوان به سادگی ارتباط و برنامه نویسی پنل های نمایشی اپراتوری ، تعداد مناسب پورت ، های ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال و قیمت بسیار مناسب به نسب کارایی اشاره کرده که باعث برتری SIMATIC S شده است.