فارکس فکتوری چیست؟

برای شروع معامله و ترید کردن در فارکس شما باید ابتدا در یک بروکر ثبت نام کنید و سپس شروع به فعالیت کنید. در این کارگزاری کافی است که فرم را تکمیل کرده و سپس ایمیل خود را تایید کنید و نهایتا شماره موبایل را تایید کرده و در آخر نیز تصاویر مدارک هویتی خود را آپلود کرده تا در عرض پنج دقیقه، دسترسی شما به بازار بزرگ فارکس، ایجاد شده باشد. بروکر باید در سایت خود نهادی که او را رگوله کرده است را ذکر کند.می توانیم با مراجعه به سایت بروکر خود، نهاد رگوله کننده اش را پیدا کرده، سپس به سایت آن نهاد مراجعه کنیم و از بودن نام بروکر خود در آن لیست اطمینان حاصل کنیم. خوشبختانه فارکس تایم برای افرادی که می خواهند سیستم را آزمایش کنند اکانت دمو در نظر گرفته است که از طریق آن می توانید تمرین کنید و پیش این که به طور واقعی سرمایه خود را در ریسک بگذارید، کمی با محیط آن آشنا شوید. اسپرد به مابه تفاوت قیمت خرید و فروش نمادها گفته می شود.بروکرها در تعیین نرخ اسپرد با هم تفاوت دارند.برخی حساب های با اسپرد ثابت (Fixed Spread) و برخی دیگر حساب های با اسپرد شناور (Floating Spread) ارائه می دهند.اسپرد در حساب های با اسپرد شناور بسته به شرایط بازار تعیین می شود.برای اسکالپرها اسپرد شناور و برای کسانی که در هنگام انتشار اخبار مهم اقتصادی معامله می کنند اسپرد ثابت مناسب تر است.

درآمد بروکر از طریق کمیسیونی است که برای اجرای سفارشات معاملاتی از مشترکین خود دریافت می کند.یکی از مواردی که قبل از افتتاح حساب و کار کردن با یک بروکر باید به آن توجه کنیم میزان کمیسیونی است که بروکر بابت اجرای سفارشات معاملاتی از ما دریافت می کند که به سه نوع اسپرد،سواپ و کمیسیون تقسیم می شود. سواپ یا کمیسیون شبانه مبلغی است که بروکر بابت باز ماندن معاملات در طول شب از مشتریان خود دریافت می کند.اگر معامله گر بلند مدت هستید قبل ازافتتاح حساب نزد بروکر از شرایط و قوانین مربوط به سواپ بروکر خود اطلاع حاصل کنید. به ویژه این قضیه برای اسکالپرها خیلی مهم است.

فارکس تایم – FXTM یا Forex Time در سال 2011 به وجود آمد و با این وجود همچنان به عنوان یک تازه وارد در این عرصه بروکر اصلی فارکس شناخته می شود. به واسطه اهرم در فارکس شما فقط پول واقعی را بر میگردانید و هیچ بهرهای در کار نیست. همانطور که گفتیم بروکر موسسه یا شرکتی که واسطه بین خریدار و فروشنده است و اجرای سفارشات معاملاتی را انجام می دهد. نرخ سوآپ مثبت به این معنی است که شما مبلغی سود به دست می آورید؛ با این حال، وقتی که نرخ سوآپ منفی باشد و شما پوزیشن خود را شبانه نگه دارید، باید هزینه سود را به بروکر مربوطه بپردازید. بروکر آمارکتس یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین بروکرهای جهان است و کمپانی آمارکتس amarkets در ایران جزء بهترین ها می باشد به علت پشتیبانی فارسی که برای ایرانی ها دارد ، واریز و برداشت بسیار راحتی دارد و همچنین بدلیل امنیت بسیار بالایی که برای مشتری های خود به ارمغان آورده است ، از دیگر مزایای این بروکر ، 20 درصد پاداش برای هر وجه واریزی ، بیمه شدن هزینه سرمایه گذاری شما تا سقف بیست هزار دلار میباشد .

شما میتوانید برنامه تریدتان را تنظیم کنید. در مرحله بعدی بروکر از شما می خواهد تا اطلاعات خود را وارد کنید. در واقع با اهرم 1:100 شما پول معاملاتی خود را 100 برابر می کنید. بروکرهای فارکسی که به ایرانیان سرویس می دهند از روش های متفاوتی برای شارژ و برداشت حساب استفاده می کنند.برخی از طریق کیف پول های الکترونیکی مانند PayPal , WebMoney , Skrill و برخی دیگر از طریق یک صرافی آنلاین یا واسطه داخلی سرویس شارژ و برداشت ریالی نیز دارند. این بروکر کیف پول کریپتوی خود را اعلام کرده و کاربران قادرند که مستقیما به واریز و برداشت توکن بپردازند.

در حالت دوم هزینه انجام معاملات برای کاربران در این بروکرها، گرانتر تمام خواهد شد. رگوله همان مجوز فعالیتی است که نهادهای نظارتی برای فعالیت بروکرها، به آنها میدهد. در قسمت بروکرها، سایت فارکس فکتوری اطلاعات بخشی از بروکرهای فارکس را گردآوری کرده است. به جرات میتوان گفت انجمن فارکس فکتوری نسبت به سایر سایتهای مربوط به بازارهای مالی، فعالتر و قویتر است. در نهایت پس از تایید ایمیلی که از طرف سایت فارکس فکتوری برایتان ارسال شده، فرآیند ثبت نام شما کامل میشود. نوع واریزها و برداشتها در بروکر Alpari به چه صورت تعریف میشود؟ سایر عملیات معامله در این بازار بهصورت آنلاین انجام میشود. خیلی ها به خیال این که در معامله سود خواهند کرد از اهرم های بالا استفاده کردند و ضرر زیادی نصیبشان شد. در نتیجه دو گزینه وجود دارد: یا می توان از میان بروکرهایی که با ما کار می کنند یک بروکر مناسب را انتخاب کرد؛ یا می توان یکبار برای همیشه آغاز به یادگیری اصول تحلیل بازار فارکس کرد و پس از آن بدون واسطه اقدام به معامله کرد. در این مقاله متوجه شدیم که سواپ اختلاف بین نرخ بهره بانکی جفت ارزهای معاملاتی مدنظر ما در معاملات است و با توجه به نرخ بهره ارزها در کشورهای مختلف اگر اختلاف مثبت شود به ما سود بهره تعلق میگیرد که میتواند در معاملات ما تاثیر گذار نیز باشد.

در هر دو حساب از تکنولوژی NDD (بدون میز معاملاتی) استفاده می شود که سرعت بالایی در اجرای سفارشات دارند. سیستم STP نیز سفارشات را با سرعت بالا و قیمت بهتر انجام می دهد.تفاوتی که این نوع بروکرها با ECN ها دارند این است که بروکرهای STP به جای دریافت کمیسیون قیمت های Bid و Ask را بر اساس نرخ پیشنهادی تامین کننده نقدینگی کمی بالاتر از قیمت واقعی اعلام میکنند که این نرخ غالبا ثابت است ولی در صورت تغییر قیمت از جانب تامین کننده نقدینگی،این قیمت تغییر خواهد کرد. فارکس تایم مطابق قوانین کمیسیون اوراق بهادار و بورس قبرس و امور مالی انگلستان و کمیسیون خدمات مالی بین المللی عمل می کند. کارگزار ها و بروکرهایی مختلف در بازار معاملات فارکس حضور دارند که حسابهای مختلفی را در قالب بورس فارکس چیست در اختیار تریدرها و معامله گران و مشتریان خود قرار می دهند تا از طریق این حساب ها امکانات و ابزارهای مختلف را برای انجام معاملات بی دردسر و باز بازدهی و سود بالا در اختیار مشتریان خود قرار داده باشند. بسیاری از کارگزارها حسابهای دموی رایگان را پیش از گشایش حساب در اختیار کاربر قرار میدهند تا او بتواند سکو یا پلتفرم آنها را بررسی نماید.

یکی از شروط استفاده از این حساب داشتن اطلاعات کافی از شرایط معاملاتی نمادهای مختلف است. یکی از سادهترین کاربردهای باندهای بولینگر این است که باندهای بالا و پایین به عنوان هدف قیمتی در نظر گرفته شوند. در حال حاضر متاتریدر متداول ترین پلتفرم معاملاتی میان معامله گران است که در دو نسخه کامپیوتر و گوشی همراه ارائه می شود.برخی بروکرها پلتفرم های خاص خود را دارند ولی اکثر بروکرها از نرم افزار متاتریدر استفاده می کنند.بهتر است بروکری را انتخاب کنید که تحت نرم افزار متاتریدر برای شما حساب معاملاتی ارائه می دهد تا در صورتی که خواستید بروکرتان را عوض کنید نیاز به یادگیری نرم افزار جدید نداشته باشید. کارشناسان ما در سایت ایران بروکر، بروکرهایی را که حساب اسلامی ارائه میدهند، بررسی کردهاند و در این لیست آنها را به شما معرفی و با هم مقایسه کردهاند تا بتوانید انتخاب کنید کدام بروکر اسلامی برای شما مناسبتر است. در صورت داشتن هرگونه سوال به چت زنده سایت یا پشتیبانی ما در واتساپ و تلگرام مراجعه کنید.

از آپریل سال 2016 حساب کاربری مخصوص مبادله سهام با قرارداد CFD توسط این بروکر ارائه می شود. حساب Standard به حساب های Standard، Cent و Shares با قرارداد های متفاوت تقسیم می شود. از ژانویه 2018، این بروکر امکان مبادله با قرارداد CFD را برای ارز رمز ها نیز با نفوذ 1:10 ارائه می دهد. شرکت آمارکتس (Amarkets) با مسئولیت محدود از سال ۲۰۰۷ خدمات کارگزاری را در آمریکایلاتین، آسیا و کشورهای مستقل مشترکالمنافع ارائه کردهاست. مانند بورس، در فارکس هم همه کارها و معاملات توسط بروکرها(کارگزاری) انجام می شود. همه این کارها به سرعت و خیلی راحت انجام می شود.

پس از آن که از اعتبار یک بروکر مطمئن شدید، نوبت ثبت نام و حساب باز کردن است. میخوای مسیر DIY(Do It Yourself) را انتخاب کنی، یاد بگیرید که چطور نمودارها و دادههای مالی را برای پیدا کردن و انجام معاملات خودت تفسیر کنی، یا ترجیح میدی یک حرفهای به جای تو این کار رو انجام بده؟ شما با زدن بر روی گزینه باز کردن حساب، وارد مرحله بعدی ثبت نام می شوید. پس از این که اطلاعات را وارد کردید، بروکر برای شما حسابی باز خواهد کرد و آن را به ایمیل شما خواهد فرستاد و شما با فعالسازی حساب خو د می توانید کار ترید خود در بازار فارکس را شروع کنید. یکی از موارد مهم برای این که متوجه شوید کدام کارگزاری فارکس بهتر است بررسی رگوله بودن آن است. نحوه واریز به حساب های کارگزاری های فارکس معمولا مشابه یکدیگر بود و از روش های مانند پرداخت از طریق سرویس وبمانی، اسکریل ،دلار تتر، بیت کویین و دیگر ارزهای دیجیتال میتوانید حساب خود را در کارگزاری ها شارژ کنید. این کار ریسک معامله شما را بسیار بالا می برد و در صورتی که ضرر کنید می تواند باعث ضرر قابل توجهی شود(البته اگر سود کنید هم سود بسیار خوبی خواهد بود).

بازار فارکس، بازاری است که ریسک آن بسیار بالا است و به همین دلیل خیلی ها در این بازار ضرر می کنند. فارکس بازاری است که خیلی ها دوست دارند تا در آن فعالیت کنند و در آن به سود بدست یابند. اهرم یا لوریج وسیله ای است که شما از طریق آن می توانید چندین برابر موجودی واقعی خود را معامله کنید. بروکر کپیتال اکستند با توجه به استراتژی، اهداف و میزان پذیرش ریسک معامله گران، شرایط معاملاتی مختلفی را ارائه می دهد تا هیچکس احساس خلا یا کمبود برای پیاده سازی استراتژی خودش نداشته باشد و بتواند وابسته به طیف گسترده حساب های تجاری، تمام تمرکزش را معطوف معامله روی ابزار مورد علاقه اش کند. نهاد ناظر بر اجرای صحیح معاملات، ارائه بدون دستکاری قیمت ها و سیستم واریز و برداشت بروکرها نظارت می کند. از این جهت می توان گفت این بروکرها حد واسطی بین بروکرهای ECN و مارکت میکر هستند. پیشنهاد می کنیم قبل از کار کردن با یک بروکر با قسمت پشتیبانی اش تماس بگیرید و از میزان کمیسیون های دریافتی آن در انواع مختلف حساب هایی که ارائه می دهد سوال کنید و بروکرهای مد نظرتان را ازین جهت با هم مقایسه کنید. آخرین بروکری که در این لیست قرار می گیرد FXOpen می باشد که از آن جهت منحصر به فرد است که یک اکانت کریپتو ارائه می دهد که در آن موجودی ها با بیت کوین نمایش داده می شوند و به طور کلی ۴۳ جفت CFD ارز دیجیتال را ارائه می دهد.

بله؛ این بروکر به صور 24 ساعته از طریق ایمیل، تلفن و گفتگوی زنده در قالب چت درون سایت پاسخگوی سؤالات مشتریان خود است. مطالعه یک یادداشت، باعث می شود معاملات را بیشتر مورد توجه قرار داده و زمینه ای برای درون نگری و یادگیری از اشتباهات شما فراهم گردد. در زمینه آموزش، فارکس تایم وبینار و آموزش هایی را میزبانی می کند که برای تمامی دارندگان حساب کاربری در دسترس است. بروکر به عنوان واسطه میان تریدر و شرکت های سهامدار نقش مهم و تاثیر گذاری در این زمینه بازی می کند که در موفقیت و سودآوری یک تریدر بسیار تاثیر گذار می باشد. بیمه این بروکر در شرکت Return می باشد. در صورت عدم وجود قبض به نام صاحب حساب، اجاره نامه ، بیمه ماشین و یا صورتحساب بانکی ( صورت حساب بانکی آنلاین به صورت فایل پی دی اف نیز قابل قبول است) یا نامه رسمی از بانک دارای آدرس محل سکونت شما (که پیش از ۶ ماه از تاریخ آن نگذشته باشد) نیز پذیرفته می شود. تاییدیه آدرس محل سکونت: قبض آب، برق، تلفن و یا موبایل که برای 6 ماه اخیر باشد و به نام دارنده ی حساب صادر شده باشد. به همین شکل اکنون ما شاهد تشکیل بروکرهای مختلفی هستیم که هم به صورت سنتی و هم به صورت آنلاین فعالیت میکنند و در واقع تنها کانال معاملاتی به حساب میآیند.

پس از پایان معامله طرفین ، یکی از آنها کمیسیون را به کارگزار پرداخت می کند. سایر مزیت های پرداختی مانند بازگشت کمیسیون واریز از طریق وب مانی و بسیاری از امکانات که در حوزه این بروکر قدرتمند جا گرفته است. به طور مشابه ECN هم به اکانت های ECN، ECN Zero و FXTMPro تقسیم می شود که هر کدام کمیسیون خاص خود را دارند. NetTradeX که به ۱۹ زبان زنده دنیا از جمله فارسی موجود است، به عنوان یک جایگزین از پلتفرم MT4/MT5، موارد خاص و جذابی را دارد از جمله زبان برنامه نویسی سفارشی که برای توسعه راه حل های معاملاتی خودکار ظاهر می شود.