طراحی شهری و اقتصاد سیاسی فضایی طحان | معماری نواز

از این دوره به بعد است که مفاهیم زیست‌محیطی، ارتقای کیفیت محیط و ساخت مکان پایدار، هدف برنامه‌ریزی و طراحی شهری تعریف می‌شود. در این خوانش متفاوت از طراحی شهری، حق به شهر و برخورداری از شهر زیست پذیر هدفی است تا از طریق آن، همه­ افراد بتوانند در آن زندگی شایسته و خلاقانه‌ای داشته باشند. قصه­ شهر معاصر در ایران همانند بسیاری از کشورهای درحال‌توسعه، بسیار شتابان، هولناک و عمدتاً به تبعیت از پیشران‌­های سیاسی، اقتصادی و شبه مدرنیستی است، به همین خاطر، شهرسازی و طراحی شهری در تمامی دوره­‌های 50 ساله­ خود رنگ و بوی مدرنیستی/سرمایه دارانه به خود گرفته و کمتر مجالی برای پرداختن به مفاهیم انسانی‌­تر داشته است. امروزه در همه­ شهرهای جهان و از جمله شهرهای ایران، به جرات می‌­توان گفت که سرمایه در مفهوم عام و تبدیل سرمایه­­ نقدی به سرمایه­ ثابت، نقش محوری در طراحی و ساخت شهرها دارد، به همین خاطر است که سیاست‌های مرتبط با آمایش، برنامه‌ریزی و طراحی شهرها نیز بیش‌ازپیش باعث جدایی گزینی اجتماعی و تبدیل شهرها به فضاهای امن برای گردش سرمایه می‌شود. نسخه الکترونیک کتاب طراحی شهری، فضا و جامعه به همراه هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. نسخه الکترونیک کتاب طراحی شهری، فضا و جامعهبه همراه هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است.

معماری + مهندسی = ساختار

مبلغ کل نسخه های الکترونیکی کتاب های طراحی شهری معادل ۵۹۰ هزار تومان است. تهیه نسخه الکترونیکی به صورت یکجا از این صفحه ۵۰۰۰۰۰ تومان محاسبه می شود. دانش طراحی شهری و لزوم کاربرد آن طی سالیان اخیر در کشور ما موردتوجه واقع شده مهندسی معماری است.

اما توجه به این امر از سوی مسئولین، متخصصین و صاحب‌نظران کشور ما از دو منظر متفاوت مطرح می‌شود. طراحی شهری از ابتدای پیدایش تاکنون همواره اهمیت فراوانی داشته است. منابع متعدد در این زمینه نشان‌دهنده‌ی این است که همچنان طراحی شهری تعریف واضحی نداشته و اتفاق نظر در مورد آن وجود ندارد. از این رو اگرچه طراحی شهری امروزه اهمیت و ضرورت بالایی به خصوص در شهرهای مدرن دارد اما ارائه‌ی تعریفی جامع و کامل برای این حرفه همچنان دشوار است.

  • دانش طراحی شهری با تأکیدات، محورها و گرایش‌های متفاوت و درهم تنیده‌ای مانند زیبایی‌شناسی، ابعاد اجتماعی و فرهنگی، جنبه‌های ادراکی و ویژگی‌های اکولوژیک، سابقه‌ای طولانی در شکل‌دهی به ارتباط بین محیط و انسان و خلق فضاهای باز برای استفاده از منافع عمومی جامعه داشته است.
  • کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکیو دانلود کتاب صوتیاست که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند.
  • شناخت اصول طراحی شهری تاب آور، بدون شناخت مفهوم و ابعاد طراحی شهری، امکان پذیر نیست.
  • بین المللی در حوزه طراحی شهری است که حاوی ایده ها و نفاهیم اصلی، بنیادین و پیشرو در طراحی شهری می باشد.
طراحی شهری و اقتصاد سیاسی فضایی طحان | معماری نواز

«مدرنیسم»، «پست ­مدرنیسم» و «توسعه پایدار»، جریانات و رویکردهای اصلی در فرایند سیر تکاملی شهر معاصر و علوم مرتبط با طراحی شهری هستند. اغلب از مدرنیسم به دلیل چارچوب‌های خشک، فضاهای فاقد تنوع و اصول فولادی و بتنی که از معماری و طراحی شهر ارائه می‌دهد، به “وحشی­گری نو” یاد می‌کنند. ظهور پست‌مدرنیسم در پرکتیس طراحی شهری در دهه­ 1970، به‌مثابه‌ واکنش سیاسی به تجویزهای دیکتاتوری کنگره­ بین‌­المللی معماری مدرن (سیام) است.

کتاب راهنمای نگارش کاربردی (در مکاتبات نظامی)

طراحی شهری به مفهوم امروزی آن قدمت چندانی ندارد و ریشه‌های آن را می‌توان در اندیشه‌های مدرنیسم جستجو کرد. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکیو دانلود کتاب صوتیاست که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است. با افزایش تعداد و تنوع سوانح طبیعی در جوامع انسانی، چالش در روند تحقق توسعه‌ی پایدار در حیات جوامع بشری ایجاد شده است.

محصولات مرتبط