صفحه نخست، شرکت نورسان انرژی آریا که عضو انجمن انرژی خورشیدی آلمان | nnqenergy

شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران در سالهای آغازین تجدید ساختار در صنعت برق ایران تولد یافت تا بتواند به عنوان یک عامل مهم در این راه کمک کننده و اثر گذار باشد و همزمان از فرصت های بوجود آمده نیز بهره برداری نماید. نیروگاه خورشیدی شرکت سنا با توان ۹/۱۸ کیلووات و متشکل از ۷۰ پنل فتوولتاییک ۲۷۰ واتی Q Cells است و توسط اینورتر Fronius به شبکه توزیع نیروی برق متصل شده است. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان در دو فاز 2 و 8 مگاواتی در یک زمین به مساحت 20 هکتار احداث شده که سالانه 18 میلیون کیلووات ساعت به برق کشور اضافه می کند. نیروگاه خورشیدی دامغان در وسعتی 24 برابر زمین فوتبال ورزشگاه آزادی سالانه 18 میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‌کند و زمینه جلوگیری از ورود 16 هزار تن گاز گلخانه‌ای به جو را مهیا خواهد کرد.

نیروگاه برق خورشیدی 20 کیلووات on-grid به دلیل این که به شبکه برق شهری متصل می‌شود تا برق تولید شده از این طریق فروش رود؛ به تجهیزات ذخیره سازی در باتری نیازی ندارد . برق تولید شده مستقیما به شبکه تزریق می‌ود و توسط یک کنتور دو طرفه میزان تزریق شده محاسبه شده و به همین میزان از دولت پول دریافت می‌شود . از آنجا که قیمت فروش چند برابر بیشتر از قیمت خرید از دولت است منطقی است که به جای استفاده مستقیم به دولت فروخت . به موازات تغییرات در ساختار دولتی انرژی های تجدیدپذیر، فعالیت های مرتبط با آن، توسط بخش خصوصی ادامه پیدا کرد و به دلیل کاهش تدریجی هزینه های تولید تجهیزات، تقاضا برای احداث کارخانجات تولید کننده پنل ها افزایش یافت.

۴ هزار واحد نیروگاه برق خورشیدی در روستاهای کردستان ساخته می شود

ما متعهد به پشتیبانی مستمر و نظارت دقیق بر عملکرد صحیح محصولات و خدمات ارائه شده هستیم. نیروگاه خورشیدی حرارتی کالیفرنیا با نام Solar Electric Generating System شناخته می‌شود و قادر است ۳۹۲ مگاوات برق را از طریق ۱۷۳٫۵۰۰ واحد پنل خورشیدی تولید کند. نحوه ثبت درخواست در شرکت‌های توزیع برق مختلف متفاوت بوده و در برخی شرکت ها این امر از طریق راه اندازی سامانه‌های اینترنتی و در برخی دیگر به صورت حضوری انجام می‌شود. بهتر است قبل از مراجعه به شرکت توزیع برق استان خود، مراتب را از طریق وبسایت رسمی شرکت مذکور پیگیری کرده و در صورتیکه امکان ثبت مکانیزه درخواست وجود داشته باشد، از مراجعه حضوری به شرکت‌های برق اجتناب نمایید. سه واحد انرژی خورشیدی متمرکز نیروگاه خورشیدی سولونوای اسپانیا در پیش زمینه، که برج‌های PS10 و PS20 خورشیدی در پس زمینه قابل مشاهده هستند.

تجهیزات سیستم برق خورشیدی 20 کیلووات متصل به شبکه

همچنین برنامه توسعه 17 مگاواتی نیروگاه‌های مقیاس کوچک از دیگر برنامه‌های دولت سیزدهم در زمینه توسعه ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر است. همه مشترکین اداره برق میتوانند نیروگاه خورشیدی خانگی احداث کنند. به طور مثال اگر برق خانه 25 آمپر تکفاز باشد میتوانید نهایتا یک نیروگاه 11 کیلوواتی احداث کنید.

پس از درخواست مجوز تاسیس نیروگاه خورشیدی باید با یک شرکت نصب پنل خورشیدی قرارداد ببندید و هزینه های نصب و راه اندازی معمولا حدود 10 درصد هزینه خرید تجهیزات می باشد. تک اینورتر پروژه های زیادی را در خارج و داخل کشور تاسیس نموده است که برای دیدن همه این پروژه ها میتوانید به این لینک مراجعه مجری احداث نیروگاه خورشیدی نمایید. پس از توافق برجام در سال ۱۳۹۴، و شروع رفع محدودیت های بانکی و فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری در ایران، تلاش ها برای احداث نیروگاه های خورشیدی فتوولتائیک جهش قابل توجهی را به خود دید. در تیرماه ۹۴ شاهد به وقوع پیوستن رویداد مهمی دیگری در زمینه انرژی تجدید پذیر در ایران بودیم که در آن وزارت نیرو، تعرفه های خرید برق تولیدی از منابع انرژی های تجدیدپذیر را افزایش داد و مدت زمان خرید برق که به ۵ سال محدود شده بود، به ۲۰ سال افزایش داد.

صفحه نخست، شرکت نورسان انرژی آریا که عضو انجمن انرژی خورشیدی آلمان | nnqenergy حتی اگر سقف خانه شما توسط موارد دیگری اشغال شده باشد شما میتوانید از قسمتی در حیاط یا زمین خود برای نصب پنل ها استفاده کنید. این موضوع نشان میدهد که دولت قصد تشویق مردم را برای استفاده از انرژی تجدید پذیر دارد. ولی این طرح همیشگی نیست و در حال حاضر فقط برای 10 هزار خانوار برنامه ریزی شده است. این طرح بسیار درآمدزا است و با توجه به اینکه دارای محدودیت هست باید سریع تر برای استفاده از این انرژی سبز اقدام کرد. دلیل این پیشنهاد ویژه تشویق هموطنان به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام شده است.

  • نیروگاه برق خورشیدی 20 کیلووات on-grid به دلیل این که به شبکه برق شهری متصل می‌شود تا برق تولید شده از این طریق فروش رود؛ به تجهیزات ذخیره سازی در باتری نیازی ندارد .
  • سلول های فوتوولتائیک با استفاده از اثر فتوولتائیک نور را به جریان برق تبدیل می کنند.
  • هزینه راه اندازی نیروگاه خورشیدی میتوان در فازهای مختلفی بررسی کرد؛ کمترین سرمایه موردنیاز برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی خانگی است که براساس انشعاب برق متقاضی، مجوز احداث صادر می شود و توانی در حدود ۵ کیلووات دارد.
  • برای ثبت درخواست کافیست مدارک و مستندات ملک به همراه شماره اشتراک قبض خود را تهیه فرمایید.
  • نیروگاه های خورشیدی بدلایل فنی و نداشتن استهلاک زیاد دارای عمر طولانی می باشند، در حالی که حداکثر عمر نیروگاه های فسیلی بین ۱۵ تا ۳۰ سال محاسبه شده است.