راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ؛ نکات مهم برای خرید یک لپتاب گیمینگ

شما میتوانید انتظار داشته باشید که با پیشروی در سال جدید، این وضوح و ترکیب نرخ تازهسازی جدید، بتواند در لپ تاپهای گیمینگ بیشتر پیشرفته کند. نرخ رفرش نمایشگر یا به قول برخی نرخ تازهسازی هم موضوع بسیار مهمی برای بیشتر گیمرها است. اگر بتوانید لپتاپی با SSD بیشتر تهیه کنید قطعا زمان بارگذاری بازیها و نرمافزارهای شما کاهش مییابد؛ اما در قبال آن باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. اگر به دنبال یک لپتاپ قابل تبدیل میگردید که تقریباً همه چیز را به درستی انجام میدهد، ما جدیدترین XPS 13 2-in-1 Dell را توصیه میکنیم. البته انتخاب پورت محدود است (همانطور که برای مدل های مدرن XPS مرسوم است) و صفحه کلید کمی صاف است. Asus Chromebook Flip CX5 صاف روی یک سکو قرار گرفته است و صفحه اصلی The Verge را نمایش می دهد. تقریباً تمام جنبههای دیگر این لپتاپ، از صفحهکلید راحت و صفحه لمسی صاف گرفته تا صدای باس سنگین و انتخاب پورت عملی، آن را به یک رقیب و حتی فراتر از بهترین نسخههای لپتاپ ها در بازار تبدیل کرده است.

ظاهر خاص این لپتاپ پیش از مشخصات فنی آن شما را به خود جلب میکند اما استفاده از سخت افزار قدرتمند مانند پردازنده Ryzen 9 مدل 5900HS به همراه کارت گرافیک انویدیا جیفورس RTX 3070 برای اجرای تمام بازیها کافی هستند. پردازنده مرکزی اینتل Core i7-11800H در کنار کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 قطعاً از پس اجرای تمامی بازیهای رایانهای به بهترین شکل و بالاترین فریم ممکن بر میآید. پردازنده مرکزی این محصول Ryzen 7 1700 با کش فوق العاده ۱۶ مگابایتی و ۴ گیگابایت پردازنده گرافیکی با مدل Radeon RX 580 GDDR5است. گزینه های بهتری خواهید داشت و لپ تاپی را انتخاب می کنید که بازی های بیشتری را با تنظیمات گرافیکی بهتر انجام دهد. XPS 13 2-in-1 در تست صادراتی Adobe Premiere Pro عملکرد بهتری نسبت به هر لپتاپ نسل دهمی با iGPU داشت.

Dell XPS 13 طراحی ساده اما ظریفی دارد. لپتاپ Dell Inspiron 3501 – PD1 با استفاده از پردازنده های کم مصرف گزینه خوبی برای افرادی است که بعد از خرید بدنبال فاکتور انداختن نیستند و عملا بدنبال کارایی هستند که پیشنهاد میشود این محصول دل را از دست ندهید. بدون شک صفحه نمایش یکی از مهمترین نکاتی است که باید در هنگام خرید بررسی شوید، حتی در شرایطی که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان را دارید. اما نانو خاص است زیرا سبکترین ThinkPad لنوو است. بهترین لپتاپ گیمینگ لنوو جدا از لحاظ سخت افزار باید شامل ویژگی های دیگر نیز باشد زیرا امروزه بسیاری از کاربران براین باور هستند که اگر منابع سخت افزاری تکمیل باشد دیگر مشکلی بابت اجرای بازی ها نخواهد بود که در پاسخ به این باور غلط باید بگوییم موارد مهم دیگر نیز نقش بسزایی دارند که از اصلی ترین آنها میتوان به صفحه نمایش لپتاپ اشاره داشت که آیا از کیفیت بازی های نوین پشتیبانی میکند یا خیر و یا امکان ساپورت از 4K را دارد یا خیر.

لپتاپهایی که در رنج قیمتی 30 یا 35 میلیون تومان هستند، تنوع بیشتری نسبت به لپتاپهای قیمت پایینتری دارند. لپتاپ اچ پی انوی، علاوه بر قیمت مناسب یکی از ظریفترین لپتاپهای سال 2022 نیز میباشد. لپتاپ دل ایکس پی اس یک لپ تاپ 2 در 1 عالی است که در رتبه نهم در لیست بهترین لپتاپ های 2022 است. برای مثال لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14 یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ است که با وجود پردازنده AMD Ryzen 7 4800HS و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2060 تنها 1.7 کیلوگرم وزن دارد. لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G15 یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ است که در حال حاضر می توانید خریداری کنید. Zephyrus G15 ، با کمی بیش از چهار پوند، یکی از سبک ترین لپ تاپ های 15 اینچی بازی است که می توانید بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون بخرید.

اکثر لپتاپهای نازک و سبک یک نقطه ضعف مشترک دارند – صدای نازک و کوچک. افراد با خرید این لپتاپ هر آنچه را که نیاز دارند را در یک محصول ارزانتر پیدا میکنند. اما نهایتا اگر قصد خرید لپتاپ گیمینگ را دارید، در این نوشتار قیمت لپ تاپ گیمینگ امروز بازار را برای شما لیست نمودهایم. اگر شما نیز به راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ نیاز دارید یا به دنبال این هستید که بدانید هنگام خرید لپ تاپ بازی باید به چه نکاتی توجه کنید، این راهنمای خرید لپ تاپ بازی را از دست ندهید. کیفیت نمایشگر در لپتاپها یکی از ملاکهای مهم در هنگامِ خرید برای کاربران است و مشخصا برای گیمرها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. فقط در لوگوی HP روی درب لپ تاپ کمی رنگ سبز به کار رفته است که با نور سبزرنگ صفحه کلید تناسب زیبایی ایجاد می کند. در مورد کیبوردها ، مک بوک پرو 16 با صفحه کلید مکانیزم قیچی به روز شده با کلیدهای مسافرتی 1 میلی متر ارائه میشود.

و HP ردیفی از کلیدهای میانبر از جمله کلیدهای kill را برای میکروفون و وب کم به صفحه کلید اضافه کرده است. معمولا کلیدهای جانبی و فقط مخصوص بازی طراحی میشن . گیمرها معمولا روی کاری که دارن انجام میدن تعصب خاصی دارن و دوست دارن همیشه ابزار کارشون بهترین باشه. معمولا کمپانیهای بزرک تکنولوژی جدید خود رادر این دسته از لپ تاپ ها به نمایش میگذارند. به طور کلی میتوان گفت که سری پردازنده این لپ تاپ ها یا Core I7 است یا Core I5. اما اگر ظاهر و احساس XPS 13 را دوست دارید و یک مدل تاشو را ترجیح می دهید (یا به یک صفحه کلید قوی نیاز دارید)، این XPS هنوز یک گزینه عالی است. البته در برخی برندها ممکن است صفحه نمایشگر خیلی قوی نباشد که معمولاً زمانی این اتفاق می افتد که بودجه شما زیاد نباشد!

این لپتاپ شامل مشخصات کامل لپتاپ از جمله پردازندههای نسل یازدهم اینتل و باتری 57 وات ساعتی است که عملکرد سریع، عمر باتری طولانی و شارژ سریع را ارائه میکند. در دل این بدنه فلزی جان سخت یک پردازنده Core i7 1165G7 قرار گرفته که با 16 گیگابایت رم DDR4 دستورات شما را انجام میدهد. لنوو یوگا C940 مانند بسیاری از لپتاپهای این روزها، ظاهری مینیمالیستی با بدنه فلزی براق و برندهای حداقلی دارد. بهترین لپتاپهای گیمینگ ارزان قیمت میتوانند عملکرد خوبی را در عین حال که بودجهشان کم است، ارائه دهند، اما یافتن آنها میتواند کار خسته کننده باشد. لپتاپهای گیمینگ میتوانند تمامی بازیها را با جزئیات ریز بدون نیاز به تنظیمات خاص، بر روی صفحه نمایش اجرا کنند. بخشی از چیزی که Envy را بسیار عالی می کند این است که اچ پی تعدادی از عناصر را از پرچمدار عالی سال 2019 خود، Spectre x360، از جمله شاسی نازک و سبک و نمایشگر تقریباً بدون حاشیه با صفحه نمایش 88 درصدی، منتقل کرده است. حتی اگر قبلاً از یک لپتاپ سبک استفاده کرده باشید، توضیح سبک بودن LG Gram 17 دشوار است.

Chromebook Duet دارای عمر باتری طولانی است و نمایشگری با نسبت ابعاد 16:10 دارد تا محتوای بیشتری را به طور همزمان روی صفحه، نمایش دهد. Asus Chromebook CX5 بسته ای عالی را با قیمت بسیار مناسب ارائه می دهد. Chromebook Duet به دلیل قیمت پایینش، یک لپتاپ اقتصادی مطلق است و بهترین گزینه برای دانش آموزان است. لپتاپ دل XPS طبق آخرین ازمایش های صورت گرفته، وظایف کاری را که برای انجام آن لازم بوده بدون هیچ کاهش سرعت یا گرما انجام داده است. همه به یک صفحه نمایش 17 اینچی نیاز ندارند، ولی همان چند درصدی از افراد که به دنبال صفحه نمایش های بزرگ هستند، قطعا خواهان یک ایستگاه کاری سنگین ترند که احتمالاً می توانند حتی از یک دسکتاپ استفاده نمایند. اگر به دنبال یک لپتاپ میانرده سبک هستید، می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگر به دنبال یک لپ تاپ تجاری قابل اعتماد هستید که در کیف شما جای گیرد، این لپ تاپ بهترین گزینه برای شما است. لپ تاپ لنوو تینک پد، بهترین لپ تاپ برای سفرهای تجاری و یازدهمین لپتاپ در لیست بهترین لپ تاپ های 2022 می باشد.

همچنین بهترین عمر باتری را دارد که بیش از 12 ساعت دوام می آورد. حال می خواهیم یکی از لپ تاپ های گیمینگ Alienware را به شما معرفی کنیم که برای خرید آن نیازی به هزینه زیاد نیست. در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی و برنامه نویسی، لپ تاپ مخصوص رشته مهندسی مکانیک، برق، پزشکی، نفت، شیمی، صنایع، عمران و کامپیوتر را معرفی خواهیم کرد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ های دل برای رشته مهندسی را بخوانید.لیستی که در ادامه مطالعه میکنید، مربوط به تاریخ ۱ دی 1401 بوده و این محصولات از میان نزدیک به صد لپ تاپ موجود در بازه قیمتی ۱۶ تا ۳۰ میلیون انتخاب شدهاند. بیشتر بخوانید: بالاترین سرعت اینترنت فیبر نوری متعلق به کدام کشور است؟

Duet برای استفاده در خانه و در حین حرکت سفارشی شده است، وزن آن تنها 2.03 پوند است و بیش از 11 ساعت باتری آن دوام میآورد. هر چند در حال حاضر با وجود رقیبهایی مانند ایسوس و لنوو محبوبیت کمتری پیدا کرده است، اما همچنان با قدرت به طراحی و تولید خود ادامه میدهد. هر ساله برندهای مختلف مدلهای زیادی از این دست لپتاپ ها تولید میکنند. خط تولید محصولات سری ROG ایسوس به عنوان یکی از قدیمیترین و البته باکیفیتترین تجهیزات و گجتهای گیمینگ در دنیا شناخته میشود. اما شما عملکرد را برای این قابلیت حمل به خطر نمی اندازید. تقریباً همه چیزهای دیگر در مورد G15 نیز عالی است: صدا صدای خوبی دارد، صفحه کلید و تاچ پد از بهترینهای موجود در بازار است، انتخاب پورت تقریباً هر آنچه را که نیاز دارید دارد، و باتری می تواند بیش از هشت و نیم ساعتدوام داشته باشد. لپ تاپ سری IdeaPad لنوو که با قابلیت گیمینگ روانه بازار شده است، وزن ۲.۲ کیلوگرمی دارد و در واقع نسخه رایزن لپ تاپ شماره قبل لنوو است. علاوه بر این، اچ پی Spectre دارای یک صفحه نمایش جادار 3:2 است، و اگر وضوح FHD مطابق با سلیقه شما نیست، گزینه های OLED و 1000 nit در دسترس هستند.