انواع روش های حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل جاده ای پروازبام | transemartlogistics

شرکت (A.P. Moller–Maersk Group) را باید بزرگ‌ترین شرکت جابه‌جایی کالا در دنیا دانست. پس باید بگوییم که 18 درصد از سهم بازار حمل و نقل بین‌المللی جهان در اختیار این شرکت است. البته در برخی موارد با توجه به عدم دسترسی برخی از کشورها به آب‌های آزاد یا مناسب، نمی‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند. بسیاری از کشورها کار صادرات و واردات کالا با حجم و وزن زیاد را از طریق بنادر مجهز و پیشرفته انجام می‌دهند. کشتی های بزرگ باربری می توانند تا حدود 500 هزار تن را حمل کنند و این مزیت عالی است برای بازرگانان بزرگ که نیاز به حمل بار در تناژ بالا دارند.

بررسی معادلات حاکم و شبیه سازی جریان رزین درساخت شناورهای کامپوزیتی به روش VIP

باید بدانید که اگر کالایی از لبه کشتی جدا شود، خارج از مرحله بارگیری محسوب می‌شود. دانستن این نکته در تعیین خسارت و موارد مربوط به بیمه بسیار مهم است. این کالاها انواع متفاوتی دارند که هر کدام توسط کشتی‌های مخصوص به خود جابه‌جا می‌شوند. از مهم‌ترین کشتی‌هایی که اقدام به جابه‌جایی کالاهای فله می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. حمل و نقل دریایی معایبی نیز دارد که مهم‌ترین آن‌ها زمان طولانی برای جابه‌جایی کالاست.

اهمیت حمل و نقل دریایی و آگاهی از قوانین آن

از روزی که کشتی به دست بشر ساخته شد تا کنون، بسیاری از جابه‌جایی کالاهای با استفاده از آن انجام می‌شود. باید بدانید که بر اساس برخی آمارها اکنون در حدود 90 درصد جابه‌جایی کالاها در دنیا با استفاده از حمل و نقل دریایی انجام می‌شود. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص حمل و نقل دریایی و نکات مربوط به آن مطالبی را بیان کنیم.

انواع روش های حمل و نقل دریایی شرکت حمل و نقل جاده ای پروازبام | transemartlogistics در این روش بارها به بندری نزدیک به مقصد رسانده می‌شوند و از آنجا توسط روش‌های حمل نقل زمینی یا هوایی به مقصد رسانده http://www. transemartlogistics.com می‌شوند. به هر حال وقتی حمل و نقل دریایی مطرح میگردد کشتی های باری که ‏حتی برای حمل کالاهای مختلف با ویژگیهای خاصی تجهیز شده اند به ذهن متبادر می شود. بنادر و امکانات بندری و تجهیزات تخصصی زیادی توسعه یافته اند تا این نوع حمل و نقل بویژه در زمان تخلیه و بارگیری با اطمینان و سرعت بالا انجام شود. صنعت حمل‏ و نقل دریایی جهان بزرگترین صنعت بین‏ المللی در جهان است و بیش از ۲.۵ میلیون نفر در این صنعت مشغول به کارند.

  • باید بدانید که بارنامه در تمام جهان به یک صورت نیست و بنا به مبدأ و مقصد اطلاعات متفاوتی در آن وجود دارد.
  • کشورهایی مانند ایران که درگیر تحریم هستند با استفاده از این روش می‌توانند برخی از کالاهای موردنیاز خود را وارد کنند.
  • در صورت وجود اعتبار اسنادی، شرح کالا باید با آنچه در متن L/C، آمده است مطابق باشد، ولو این‌که در متن اعتبار غلط املائی وجود داشته باشد که بایستی به همان صورت نوشته شود.
به این ترتیب هزینه حمل بار در کانتینر بین چند سفارش دهنده تقسیم می‌شود و کسی ناچار نیست هزینه‌ای اضافه برای فضای خالی کانتینر پرداخت کند. اساسا بار فله به محموله‌هایی گفته می‌شود که هیچ‌گونه بسته‌بندی‌ای ندارند و حتی در محفظه‌های کانتینری نیز بارگیری نمی‌شوند. این محموله‌ها باید ضرورتا در مخازن خاص خود قرار گیرند و برای حمل آن‌ها به کشتی‌هایی نیاز است که برای آن‌ها طراحی شده‌اند.

تعیین نرخ حمل و نقل دریایی و عوامل تاثیر‌گذار در هزینه‌ها