اسکیپ روم شیراز اتاق فرار شیراز اتاق فرارهای شیراز | allescape

این سناریو یا داستان بازی اتاق فرار به شما محیطی را که در آن قرار است وارد شوید را نشان می دهند. درست است که بازی اتاق فرار در ایران از جمله بازی‌های نوین به‌حساب می‌آید، ولی بیش از یک دهه است که در کشورهای آسیای شرقی رواج یافته و محبوب شده است. درواقع پایه بازی اتاق فرار امروزی از بازی Crimson Room گرفته شده است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و اجرای این بازی در دنیای واقعی در سال ۲۰۰۷ توسط تاکائو کاتو یک دانشجوی ژاپنی ابداع شد. در سال ۲۰۰۷ بود که یک کمپانی ژاپنی دست به عملی کردن این ایده زد و اولین اتاق فرار را در دنیا افتتاح کرد. بنیانگذار این شرکت “تاکائو کاتو” بود که می‌خواست با حس هیجان بالایی که در این بازی‌ست بازیکنان را در این برای یک مدت مشخص غرق کند تا لذت ببرند. بازی‌ای که باید طی یک مدت زمان مشخص، معماهای پیچیده‌ را حل کند.

تاریخچه اتاق فرار

این بازی در انواع مکان‌های داستانی مثل سلول‌های زندان،ایستگاه‌های فضایی، خانه‌های متروکه و…طراحی شده‌اند و اهداف و چالش‌های خاصی دارند که بازیکن‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند. قبل از شروع توضیح مختصری در مورد نحوه بازی به شما داده می‌شود و سپس بازی آغاز می‌شود. فقط این که بعد از رزرو آنلاین، از طریق تلفن، به ما اطلاع بدید تا گیم مستر اون بازی رو در جریان قرار بدیم و هماهنگی های لازم انجام بشه.

گیم مستر اتاق فرار – از پذیرش تا کارگردانی بازی

هر کدام از این سناریوها یک ژانر دارند و بیشتراتاق فرارهای تهرانو دیگر شهرستان‌ها ژانر ترسناک و هیجان انگیز دارند، بیشتر نوجوانان و جوانان بر اساس اقتضای سنی علاقه زیادی به هیجان و آدرنالین دارند از همین رو بازی اتاق فرار امروزه طرفداران زیادی دارد. با توجه به فراگیر شدن کرونا اسکیپ روم همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و سازندگان معماهای این بازی با در نظر گرفتن اتاق فرارهای آنلاین اجازه کم شدن تب و تاب این بازی گروهی مهیج را نداده‌اند. در واقع اگر مسائل بهداشتی برایتان دارای اهمیت بیشتری است و حضور فیزیکی در ژانرهای مختلف اتاق فرار شما را اذیت می‌کند، به راحتی می‌توانید از بازی گروهی در اتاق فرار آنلاین استفاده کنید. گفتنی است که هیجان این نوع ژانر نیز دست کمی از بازی‌های حضوری در اتاق‌های فرار ندارد.

اسکیپ روم شیراز اتاق فرار شیراز اتاق فرارهای شیراز | allescape

براساس آمار اکنون حدود ۷۰ اتاق فرار در غرب، نزدیک به ۵۰ اتاق در محدوده شرق، ۲۵ اتاق در شمال تهران فعالیت دارند که به‌طور میانگین ۱۰۰تا ۱۵۰هزار تومان برای ۶۰تا ۱۰۰دقیقه اسکیپ روم ترسناک بازی دریافت می‌کنند. هرچند این تعداد اتاق‌های فرار با آمار ثبت شده در نهادهای مربوطه نزدیک به یک و پنجم اختلاف داشته و تعداد آنها کمتر ثبت شده است و این نشان‌دهنده فعالیت غیرقانونی برخی از این مجوعه‌هاست. به دنبال این حجم از علاقه‌مندی به فیلم‌های موجود در این ژانرها رفته رفته این سرگرمی جدید شکل گرفت.

  • سبک دیگری از بازی اتاق فرار هم هست که تحت عنوان «اتاق فرار دلهره‌آور» شناخته می‌شود و در آن افرادی که بازی می‌کنند، سطح کمتری از ترس را نسبت به بازی اسکیپ روم ترسناک تجربه می‌کنند، اما همچنان هیجان و دلهره در طول بازی برای آن‌ها جاری است.
  • به عبارت دیگر، به مجموعه ای از فعالیت هایی گفته میشود که از بازی های ترسناک، معماگونه و هیجان انگیز کامپیوتری الهام گرفته شده و در دنیای واقعی پیاده سازی شده اند.
  • سناریو اتاق دیگری، ژانر تاریخی است و باید به یک قرن قبل سفر کنید و در پیدا شدن یک شخص کمک کنید.
  • بر اساس سناریوی اتاق ممکن است اکتور در حل معما به شما کمک کرده و در پیدا کردن راه فرار راهنمایی‌تان کند.
امروزه در شهرهای بزرگ کشور، علی الخصوص تهران شرایطی فراهم شده است که مخاطبین به صورت تیمی در فضای بازی فرار شرکت کنند و ذهن خودشان را به چالش بکشند و ساعاتی را سرگرم باشند. در این بازی امکان دارد، با یکدیگر به مبازه بپردازید، شکست بخورید، پیروز شوید، فکر کنید و در کل خود را به چالشی شگفت آور دعوت کنید. اتاق های فرار معمولا بین ۳ الی ۸ نفر برگزار می شود و بعضی از بازیها که متراژ بالاتری دارند می توانند تا ۱۰ نفر هم سانس دهی کنند.

سوالات متداول اتاق فرار – اسکیپ روم