اخبار اقتصاد بین الملل اقتصاد آفرین اخبار اقتصادی ایران و جهان

کاهش 15 دلاری قیمت جهانی طلا با تقویت ارزش دلار، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز یک درصد کاهش یافت و به کمترین رقم یک هفته گذشته رسید. در شرایطی که ادعا شده محموله ای ایرانی در دریای عمان کشف شده که حامل تسلیحات به مقصد حوثی های یمن بوده، سخنگوی وزارت امور خارجه ، با مردود شمردن این خبر، این گونه اتهامات را با انگیزه های سیاسی و آدرس غلط به افکار عمومی جهان قلمداد کرد. وزارت امور خارجه ترکیه، سفیر نروژ در آنکارا را در پی اجازه مقامات این کشور به گروه های افراطی برای اهانت به قرآن کریم در خاک نروژ، احضار کرد. در حالی که بسیاری از کشورهای غیرمسلمان سهم چشمگیری از بازار جهانی غذای حلال به دست آورده‌اند، ایران سهمی از این بازار که ارزش آن در حال حاضر به حدود دو تریلیون دلار می‌رسد، ندارد.

– پیش از این نیز، گروه موسوم به گردان های مجاهدین در نوار غزه با انتشار ویدئویی … اعتمادآنلاین اسراییلی ها در بلندی های جولان مشغول آموزش اسلحه به شهروندان غیرنظامی خود هستند تا مجوز سلاح گرم به آنان داده شود. دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو به حفظ آگاهانه اسناد طبقه‌بندی شده آمریکا متهم شده‌اند. تا جایی که رقیب انتخاباتی خود را زندانی می‌کند و سعی در منحل کردن احزاب اپوزیسیون دارد. دولت‌های غربی از منزوی شدن ترکیه می‌رسند اما چندین اهرم فشار دارند تا به اردوغان هشدار دهند. کشور هند، به لطف تلاش‌ها و اهداف بلندپروازانه نخست وزیر آن، نارندرا مودی، در مسیر توسعه پیش می‌رود.

حمایت از کسب و کار

آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد قیمت انواع مواد غذایی در جهان طی سال ۲۰۲۲ از ۳ تا ۴۸ درصد افزایش یافته و رشد قیمت گندم در این سال ۳۶ درصد، گوشت مرغ ۴۸ درصد و چای ۲۴ درصد بوده است. شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که هزینه پروازها در بریتانیا با بیش‌ترین سرعت از زمان شروع ثبت قیمت‌ها افزایش یافته و این نشان می‌دهد که سفرهای ارزان قیمت در این کشور به پایان خود نزدیک شده است. مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید. موسسه رتبه‌بندی فیچ پیش‌بینی کرد که افزایش بیکاری و کاهش سرمایه‌گذاری ناشی از شیوع ویروس کرونا پتانسیل رشد اقتصادی جهان را برای چندین سال آینده کاهش خواهد داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سفر سه روزه عازم پاریس شده و قرار است وی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفت و گو کند.

کاهش فعالیت‌های خدماتی کارخانه چین در ماه نوامبر با توجه به محدودیت‌های کووید- ۱۹ به پایین‌ترین حد در هفت ماه گذشته رسید. پس از یک هفته تظاهرات در شهرهای بزرگ چین، بالاخره دولت این کشور موافقت کرد تا حدودی محدودیت‌های کرونایی را برداشته و کسب‌وکارها دوباره باز شوند. مجمع جهانی اقتصاد با حضور جمعی از رهبران، مدیران تجاری، دانشگاهیان و فعالان مدنی از سه‌شنبه ۲۱ ژانویه و به مدت ۴ روز در شهر کوچک داووس واقع در سوئیس برگزار می‌شود. توافق عراق و سوریه برای ورود و خروج بار و مسافر از گذرگاه مرزی القائم استاندار الانبار عراق اعلام کرد که طبق توافق این کشور با سوریه به خودروهای باری و مسافری اجازه عبور و مرور از گذرگاه مرزی القائم داده شده است.

جبران زیان شرکت‌های خودروساز با واگذاری/ بهترین روش فروش خودرو چیست؟

رمز عبور خود رافراموش کرده American politics and economic news اید؟ شماره موبایل یا ایمیلی که با آن ثبت نام کرده اید را وارد کنید تا رمز جدید برای شما از طریق پیامک ارسال شود. ما میدانیم که محصول اختصاصی شما شاید یک اختراع یا یک محصول جدید دربازار باشد،پس آن را اختصاصا و به شیوه ایراک تولید می کنیم. یکی از مزیت های عمده مجموعه ایراک توانایی تولید مقاطع آلومینیومی براساس نیاز مشتریان است. مواد اولیه آلومینیومی در صنایع پایین دستی مانند اکستروژن آلومینیوم و ریخته گری آلومینیوم کاربرد دارد. مجموعه کارخانجات ایراک به فراخور نیاز خود اقدام به استخدام متخصصین مجرب و با تجربه از بین متقاضیان می نماید. افراد مورد نیاز بر اساس موقعیت شغلی از طریق آزمون و پس از موفقیت در دوره های عملی جذب می شوند.

  • آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که طی یک بازرسی اعلام نشده از نیروگاه فردو در ایران، به شواهدی دست یافته که با آنچه که ایران به آژانس اعلام کرده بود، “اساسا تفاوت” دارد.
  • جنجال افزایش دستمزد ادامه دارد؛ دولتی‌ها در اندیشه افزایش ۲۰ درصدی، کارگران به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی طبق روال هرسال تعیین افزایش دستمزد کارگران به صدر خبرها رسیده است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، یکی از پر بحث‌های چند وقت اخیر بوده است.
  • در تبصره 38 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور، که در بند (ب) تبصره 3 قانون …
  • دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو به حفظ آگاهانه اسناد طبقه‌بندی شده آمریکا متهم شده‌اند.
  • سخنگوی وزارت خارجه ایران اقدام برخی از مقامات عراق در استفاده از نام جعلی برای خلیج همیشه فارس را در تضاد با اصل همجواری و مناسبات دوستانه دو کشور دانست و خواستار تصحیح این اشتباه شد.
اخبار اقتصاد بین الملل اقتصاد آفرین اخبار اقتصادی ایران و جهان

منابع آگاه اعلام کردند که قیمت نفت صادراتی روسیه طی ماه گذشته به زیر ۵۰ دلار رسیده است. وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که یکی از شرکت‌های هواپیمایی این کشور را به خاطر عبور ممنوعه از آسمان عراق بیش از یک میلیون دلار جریمه کرده است. اقتصاد آلمان در سه ماهه پایانی سال گذشته رشد منفی را به ثبت رساند و باعث شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به بروز رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شد. بر اساس آخرین برآوردهای فوربس، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین علیه افراد روس اعمال شد، تعداد ثروتمندترین افراد روسیه را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.