آموزش آرایش و زیباسازی صورت به طور اصولی در چند مرحله

از این اسفنج می توانید برای طبیعی تر جلوه دادن کرم پودر و کانسیلر و فونداسیون روی صورت استفاده کنید. استفاده از سایه تیرهتر از رنگ اصلی مثل بادمجانی و قهوهای باعث عمق بخشی به چشم و جذابیت بیشتر چهره میشود. در این روش از دو رنگ کرم مختلف استفاده میشود یکی دو درجه روشنتر از پوست و یکی دو درجه تیرهتر. برای استفاده از رژلبهای مات، زیرسازی هم روش خوبی است و به شما کمک میکند که سطح صاف و زیبایی برای رژلب خود بسازید. در ادامه مقاله روش استفاده بیوتی بلندر را به شما آموزش می دهیم و در ادامه راهنمای خرید بیوتی بلندر را خواهید خواند تا بتوانید متناسب با نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشید. از پرایمر سایه استفاده کنید: این مرحله از آرایش اختیاری است اما تاثیر زیادی روی زیباتر دیده شدن آرایش چشم به خصوص سایه دارد و دوام آن را بیشتر میکند. ژل و ریمل ابرو نیز به خوش حالت ماندن و بالا رفتن ابرو کمک زیادی میکند. آرایش از کارهایی است که اکثر خانمها علاقه زیادی به آن دارند و زمان و هزینه زیادی را در طول سال برای آن صرف میکنند.

از بیوتی بلندر قدیمی خود می توانید برای طراحی ناخن یا پاک کردن آرایش یا لکه از روی لباس استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب کننده ، کرم های و سرم های لیفتینگ و ضد پیری حتما اسفنج را خیس کنید که این محصولات را جذب نکند. پرایمر را مانند کرم مرطوب کننده ساده میتوانید با انگشتان و به مقدار به صورت خود بزنید تا جذب پوست شود. استفاده از فشار ملایم : اسفنج را نباید محکم در کرم یا پودر فشار دهیم ، کافیست مقدار کمی از پودر را به اسفنج بزنید برای کرم های فونداسیون ، مرطوب کننده و کانسیلر بهتر است ابتدا کمی از کرم را روی پشت دست بزنید و سپس اسفنج را به آرامی روی آن بکشید. خط چشم را در نزدیکترین حالت ممکن به مژه بکشید و انتهای آن را با حالتی تیز به پایان برسانید. برای کشیدن دقیق خط چشم ابتدا نقاطی را با فاصله در مرز مژه مشخص کنید و آن ها را به هم وصل کنید. اسپری تثبیت کننده را در فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتری صورت بگیرید و چهار تا پنج بار روی صورت بگیرید. اما آیا تا به حال از آنها پرسیدهاید چرا رژلب مات را ترجیح میدهند؟

این مقاله آموزش آرایش و زیباسازی صورت به طور اصولی در چند مرحله است که میتواند راهنمای خوبی برای تازهکارها باشد. این کرمها معمولا به صورت آماده در بستههایی به شکل فشرده، استیکی یا کرمی موجود هستند، رنگ تیره برای عمق دادن به نواحی مختلف صورت مثل زیر گونه و اطراف چانه و پیشانی و رنگ روشن برای برجسته کردن نقاطی مثل نوک بینی، بالای لب، روی گونه و وسط پیشانی به کار میرود تا صورت فرم دلخواه را بگیرد و عیوب آن پوشیده شود. فونداسیونها انواع مختلفی دارند مانند مایع، کرمی و فشرده که معمولا آنها را با نام کرمپودر میشناسیم. این رنگ پرفروش ترین نوع اسفنج به شمار می رود و می توانید انواع فونداسیون ، پرایمر ، پودر ، رژ گونه کرمی و سایر محصولات را به کمک آن استفاده کنید. خط چشم بکشید: هدف از کشیدن خط چشم این است که مژهها پرتر دیده شوند و چشم شما بزرگتر به نظر برسد پس بهتر است رنگ خط چشم با رنگ مژهها یکسان باشد یا اینکه میتوانید از خط چشم همرنگ موهایتان استفاده کنید و آن را در امتداد خط مژهها بکشید. در صورتی که میخواید با بیوتی بلندر رژ گونه بکشید بهتر است که بیوتی بلندر را به گونه بفشارید تا حالت لکه ای ایجاد کند.

هنگام استفاده از بیوتی بلندر نباید فشار زیادی به صورت وارد کنید ، این کار به جای این که کرم پودر را به صورت یکدست روی صورت پخش کند باعث ایجاد لک روی صورت خواهد شد. کانسیلر بزنید: هدف استفاده از کانسیلر پوشاندن عیوب صورت مثل جوش، قرمزی، جای زخم، سیاهی زیر چشم و هر مشکل دیگری است که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار میدهد. از قرار دادن اسفنج در محیط مرطوب و تاریک اجتناب کنید چون احتمال رشد باکتری و کپک تحت این شرایط وجود دارد. ریمل بزنید: ریمل وسیلهای است که برای بلندتر کردن، پرکردن، فر کردن و سیاهتر نشان دادن مژه ها مورد استفاده قرار میگیرد. از اسفنج بیوتی بلندر می توانید برای اعمال انواع کرم پودر های آرایشی ، کانسیلر و پنکیک و انواع کرم های مرطوب کننده و مراقبتی استفاده کنید ولی به هیچ عنوان از محلول های قوی که حاوی الکل ، استون یا سایر مواد شیمیایی سمی هستند روی بیوتی بلندر استفاده نکنید. از مرکز لبرها شروع کنید و به طرفین بروید و هیچ نقطه ای را خالی نگذارید.

اما از آنجایی که هیچ چیز کاملا دائمی نیست بعد از چند ساعت ممکن است نیاز به تجدید آرایش داشته باشید. صورت خود را بشویید: به همان دلیلی که پاک کردن آرایش ضروری است شستن صورت نیز قبل از آرایش جدید اهمیت دارد. آرایشهای قبلی را پاک کنید: قبل از شروع آرایش ضروری است که پوست شما تمیز و فاقد هرگونه مواد آرایشی باقیمانده باشد. فضاهای خالی ابرو را پر کنید: اگر ابروهای پر و بی نقصی دارید این مورد برای شما ضروری نیست اما اگر ابروهای شما نازک و توخالی است میتوانید با ابزارهای مخصوص این کار که شامل مداد و ماژیک و سایه ابرو است ابروها را پر کنید. از پرایمر استفاده کنید: پرایمر یا پایه آرایشی مادهای است که پوست شما را برای آرایش آماده کرده و دوام آن را نیز در طول روز بیشتر میکند. کمی رژگونه بزنید: یکی از روشهای جذاب کردن چهره و از بین بردن خستگی و بیرنگی آن استفاده از رژگونه است. طبق سادهترین روشهای آموزش آرایش بهتر است سایه را در نقاط دو طرف چشم کاملا محو کنید تا خطوط مشخص و پررنگی ایجاد نکنند. در همه روشهای آموزش آرایش توصیه میشود که فونداسیون را از رنگی کاملا شبیه و نزدیک به رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید تا آرایش شما ظاهری طبیعیتر داشته باشد.

اگر استفاده صحیح از بیوتی بلندر را بلد باشید می توانید پیشرفت چشمگیری در میک آپ داشته باشید و آرایشی طبیعی و حرفه ای انجام دهید. برای از بین بردن این پوستهها از بالم لب استفاده کنید و با به هم مالیدن لبها آنها را نرم و مرطوب کنید تا پوستهها نیز جدا شوند. برای این کار درمورد رژلبهای مات، باید اول یک نرم کننده لب روی رژ قبلی بزنید و لبها را بهم بمالید. لبها را نرم کنید: قبل از آرایش لبها از نرم بودن لب و عدم وجود ترک و پوسته روی آن مطمئن شوید. از فونداسیون استفاده کنید: فونداسیون یا هر کرمی که برای همرنگ کردن سطح پوست صورت انجام میشود از اولین گامها در آرایش کامل و در حقیقت پایه آن است. شما میتوانید از بیوتی بلندر برای برای اعمال محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه رژ لب به دندانها مالیده نخواهد شد یک انگشت خود را داخل دهان ببرید و بیرون آورید. یک سال بعد این اسفنج کاربردی رسما به ثبت و تولید انبوه رسید. استفاده مناسب از سر تیز و پهن : بیوتی بلندر را به شکل اشک یا تخم مرغ می سازند. برای استفاده از کرم پودر تیره یا کرم های برنزه کننده .

وسیله مناسب برای سایه زدن برسهای کوچک و بزرگ سایه است که هریک کاربرد خاصی دارد. سایه زدن بدون پرایمر باعث میشود که چند ساعت بعد سایه چشم حالت روغنی پیدا کرده و رگه رگه شود. حتما چند ساعت قبل مواد آرایشی قدیمی را از صورت خود پاک کنید، اگر این کار را نکنید و آرایش را روی لایههای قبلی انجام دهید علاوه بر این که به پوست خود صدمه زدهاید ظاهری نامناسب و غیرطبیعی پیدا خواهید کرد. خوبی رژلبهای مات علاوه بر اینکه به جایی مالیده نمیشوند این است که ثابت میمانند و شما به راحتی میتوانید در کل روز، رژلب خود را بدون اینکه دنبال آینهای برای تمدید آرایش بگردید حفظ کنید. زیرا پرایمرهای مخصوص صورت ویژگیهای متفاوتی با پرایمرهای لب دارند، از جمله اینکه پرایمرهای لب چسبندگی خوبی با رنگ رژلب ایجاد میکنند و علاوه بر آن مانع خشکی لبها و ترک خوردن رژلب میشوند. این اسفنج ابزار مخصوص حرفه ای هاست و برای آرایشگرها طراحی شده . می توانید مثل میک آپ آرتیست های حرفه اییک فنجان آب کار دستتان بگذارید و هر زمان که نیاز داشتید اسفنج خود را با آب خیس کنید تا میک آپ شما بهتر روی پوست بنشیند.

خط لب را همرنگ رژ لب و یا یک درجه تیرهتر از آن انتخاب کنید و دقیقا در خط طبیعی لبها امتداد دهید البته برای پرتر نشان دادن لب میتوانید مقدار کمی از خط طبیعی لب خارج شوید. همچنین این رژلبها برای کسانی که لبهای بزرگی دارند، اما احساس میکنند دلشان میخواهد کمی لبهایشان کوچکتر از آنچه که هست به چشم بیاید، کاربرد دارد. انگشت خود را به پرایمر آغشته کنید و به آهستگی روی لبها بمالید تا سطح لب را کامل بپوشاند. رژگونه را با برس مخصوص آن که سر گرد و کروی دارد روی گونه بمالید و محو کنید تا تنها رد کمی از آن باقی بماند و صورت شما را درخشان و جوان نشان دهد. فونداسیونها به کمک ابزارهایی مثل برس یا اسفنج روی پوست زده میشوند و لازم است که تا روی گردن را بپوشانند. آرایش را تثبیت کنید: پس از اتمام کلیه مراحل آرایش نوبت به تثبیت آرایش میرسد. پس از آن لبها آماده آرایش است. اکثر خانمها به رژلبهای براق یا نیمه براق علاقه دارند ولی بعضی از خاصپسندها رژلب مات را ترجیح میدهند. اما با رژلبهای مات به آسانی این مشکلات را پشت سر میگذارید. سپس یک دقیقه صبر کنید و در آخر لایهی جدید رژ مات را به آن اضافه کنید.

با این کار میتوانید به طور حرفهایتر آرایشتان را اجرا کنید. تنوع قیمتی و کیفیتی بیوتی بلندر در بازار بسیار زیاد است و ممکن است وسوسه شوید که اسفنج های ارزان قیمت را بخرید ولی با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که خریدن اسفنج آرایشی ارزان قیمت اشتباه ترین کار ممکن است. استفاده از بیوتی بلندر تکنیک بسیار ملایمی برای پوست های حساس است. رآ آن سلیوا یکی از آرایشگران هالیوودی به این فکر افتاد که چطور می شود از اسفنج آرایشی چند بار استفاده کرد، در نهایت در سال 2002 او توانست اسفنجی بسازد که لبه هایش گرد باشد و به طور موثر کرم را روی پوست اعمال کند. بنابراین هم از هدر رفتن کرم پودر جلوگیری کرده و هم پوستتان بعد از آرابش مرطوب و بدون رگه باشد. همچنین اگر به قدر کافی در زدن رژهای مایع مات حرفهای نیستید، بعد از زدن رژ میتوانید با یک قلمموی نازک با کرم پودر و یا کانسیلر، قسمتهای بیرون زدهی رژلبتان را اصلاح کنید.

برای اصلاح اشتباهات آرایشی هم میتوانید از بیوتی بلندر استفاده کنید مثلا اگر رژ گونه زیادی زده اید یا سایه چشمتان ریخته به سادگی به کمک یک بیوتی بلندر خشک میتوانید اضافه پودرها را از روی صورت سایت beautyreview بردارید. دقت داشته باشید که بهتر است از پرایمر مخصوص لب استفاده کنید. باید دقت داشته باشید که بهتر است آبرسانی و چرب کردن لبها بهتر است فقط قبل و بعد از آرایش انجام نشود و این کار را هرشب قبل از خواب انجام دهید. رنگ بیوتی بلندر در واقع نشان دهنده کاربرد اختصاصی این اسفنج است بنابراین بهتر است هنگام خرید دقت بیشتری به این موضوع داشته باشید . بنابراین برای گرفتن پوستههای لب راههای آسانی وجود دارد. برای کار با تمام محصولات تولید شده است. سایه چشم بزنید: راههای مختلفی برای زدن سایه چشم وجود دارد، روش ساده و کلاسیک زدن سایه تک رنگ روی تمام پلک است. شاید خیلی از افراد عادت کرده باشند که با استفاده از نوک انگشتان یا براش آرایشی انواع کرم را به صورتشان بزنند ولی شما می توانید بیوتی بلندر را جایگزین این روش ها کنید. برخی از انواع مایع فونداسیون را میتوان با انگشت نیز روی صورت استفاده کرد. مرطوب بودن اسفنج باعث می شود که نیازی نباشد از مقدار بیش از حد کرم پودر استفاده کنید.

بسته به نیازی که دارید باید ریمل خود را انتخاب کنید مثلا اگر مژه شما کوتاه است ریمل بلند کننده و اگر به اندازه کافی پر و سیاه نیست ریمل حجم دهنده بخرید. ابتدا کمی ریمل از بیرون و نوک مژه به سمت پایین بزنید سپس ریمل زدن را از داخل مژه و به سمت بالا ادامه دهید. برای زیباتر شدن یا تنوع دادن به رژلبهای مات میتوانید آنها را با هایلایت رنگهای مختلف ترکیب کنید و به طور مثال نیمه داخلی لبها را با تونالیتهی رنگی متفاوت با بیرون لب، رژ بزنید. پد آرایشی بیوتی بلندر ( به انگلیسی : Beautyblender ) یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی برای میک آپ صورت است. شما هر بار بعد از استفاده از بیوتی بلندر باید اسفنجتان را با شامپو بچه و آب گرم بشویید تا مانع از تجمع میکروب و باکتری در اسفنج شوید. این محصول را میتوان با انگشت روی پلک و زیر ابرو استفاده کرد.

از هایلایت و کانتور استفاده کنید: یکی از روشهایی آرایشی که اخیرا باب شده است کانتور و هایلایت است که هرچند توصیه نمیشود چون ظاهری مصنوعی و ساختگی به شما میدهد اما به هر حال آموزش آرایش به روش هایلایت و کانتور آن خالی از لطف نیست. برای ایجاد حالت دودی در اطراف چشم خط چشم مدادی توصیه میشود اما اگر میخواهید خط چشم شما حالتی تمیز و با مرز مشخص داشته باشد خط چشم مویی و ماژیکی را انتخاب کنید. در صورتی که میخواهید از بیوتی بلندر برای زاویه دار کردن صورت استفاده کنید از قسمت تیز اسفنج برای کشیدن کانتور استفاده کنید و در آخر با قسمت پهن اسفنج خطوط را در هم محو کنید. شما می توانید از قسمت گرد و پهن آن برای ترکیب میک آپ بخش های بزرگ صورت مثل پیشانی و گونه استفاده کنید و از قسمت تیز اسفنج برای قسمت هایی از صورت که دسترسی به آن ها سخت تر است از جمله کنار بینی ، زیر چشم و کنار لب ها.

اما برای استفاده از رژلب مات نکاتی هست که باید رعایتشان کنید. مرطوب کردن : قبل از استفاده از بیوتی بلندر حتما باید آن را مرطوب کنید و سپس بفشارید تا آب اضافه اش گرفته شود و روی یک دستمال تمیز بگذارید تا آبی از آن چکهنکند. اگر به تازگی وارد دنیای میک آپ شده باشید حتما نام بیوتی بلندر را شنیده اید. بیوتی بلندر را معمولا به نام اسفنج آرایشی می شناسند که حالت اسفنجی متخلخل دارد و شبیه قطره است. خیس شدن اسفنج بیوتی بلندر باعث حجیم تر شدن اسفنج می شود و حفرات اسفنج با آب پر می شود و بنابراین کمتر مواد ارایشی شما را جذب می کند. کاربرد رژلبهای مات برای کسانی که از حالت چسبندگی رژ به موها یا رنگی شدن دندانها حساسند هم ثابت شده است. با اضافه شدن ترکیبات جدید در 100 سال اخیر، رژها ظاهر مات پیدا کردند و ترند جدیدی در صنعت مد به وجود آمد. رژ لب جزو یکی از پرمصرف ترین و متنوع ترین محصولات صنعت آرایشی و زیبایی است. پد اسفنجی بیوتی بلندر جایگاه خاصی در لوازم آرایشی میکاپ آرتیست ها دارد. بهتر است هر 3 ماه یک بار بیوتی بلندر را تعویض کنید.

رژ لب بزنید: رژ لب چه جامد چه مایع را میتوان مستقیما از تیوب آن و یا با برس مخصوص رژ لب استفاده کرد. حتی رژهای مات پررنگ هم آنقدری جلب توجه نمیکنند و میتوان با خیال راحت و به همراه یک آرایش طبیعی از آنها استفاده کرد. اما رژلبهای مات را با خیال راحت میتوانید استفاده کنید. رژلبهای مات ماندگاری طولانیتری در طول روز روی لبهای شما دارند. تثبیت آرایش کمک میکند تا دوام ارایش شما در طول روز بیشتر شود. بیشتر خانمها تصور میکنند به آموزش آرایش نیازی ندارند و این کار را بدون در نظر گرفتن اصول کلی آن و به صورت غلط انجام میدهند. هنگام استفاده از اسفنج باید اسفنج را به حالت ضربه ای به آرامی روی پوست بگذارید و بردارید و هم زمان کار ترکیب میک آپ را انجام دهید تا نتیجه نهایی طبیعی تر باشد و با مصرف کمتر مواد آرایشی پوشش بیشتری روی صورت داشته باشید. خط لب بکشید: استفاده از خط لب کمک میکند آرایش لب تمیزتر و زیباتر شود. مثلا رژ مات به شما کمک میکند آرایش چشمها یا گونهها بیشتر به چشم بیاید. سپس اجازه دهید تا کاملا خشک شود و اسفنج را به جعبه خود برگردانید. کانسیلر را میتوانید با برس مخصوص آن و یا انگشت استفاده کنید و روی نقاطی که دچار مشکل هستند مثل اطراف بینی بمالید تا پوست شما صاف و یکدست دیده شود.